hallo,
van de week net nieuwe fulcrums R3 gekocht met shimano 9speed body,
de cassette van mijn oude wielen overgezet, maar nu "tikken" de 2 middelste kransjes.
kan iemand mij vertellen wat dit is?
ik heb circa 1500 km gereden op deze cassette (shimano sora)
twee "tikkende" kransjes
gokje: als je oude wielen 9 speed compatible zijn en je nieuwe 10 speed, dan heb je een dikkere vulring nodig. (alleen is dan de vraag waarom alleen je middelste kransjes tikken, maar vooruit)
En even flauw: F R3 en dan sora? waarom niet 'gewoon' een ultegra cassette? kost bij Rose € 44,-
En even flauw: F R3 en dan sora? waarom niet 'gewoon' een ultegra cassette? kost bij Rose € 44,-
raphaël schreef:gokje: als je oude wielen 9 speed compatible zijn en je nieuwe 10 speed, dan heb je een dikkere vulring nodig. (alleen is dan de vraag waarom alleen je middelste kransjes tikken, maar vooruit)
En even flauw: F R3 en dan sora? waarom niet 'gewoon' een ultegra cassette? kost bij Rose 44,-
deze fiets heb ik begin dit jaar gekocht met sora (bianchi via nirone) alleen de wielen bleken achteraf te licht te zijn voor mij.
daarom eerst geinvesteerd in wielen, wellicht volgend jaar andere groep erop.
raphaël schreef:gokje: als je oude wielen 9 speed compatible zijn en je nieuwe 10 speed, dan heb je een dikkere vulring nodig. (alleen is dan de vraag waarom alleen je middelste kransjes tikken, maar vooruit)
Dat is inderdaad een gokje: een 9speed cassette past net zo goed op een 9speed body als op een 10sp body, die zijn nl. dezelfde maat!.....
Ga er maar vanuit dat dit een kwestie van slijtage is en er kan natuurlijk altijd een klein verschil zijn tussen de twee bodies. Ik denk dat dit met afstellen op te lossen is.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Zou toch ook even die vulringen checken. Van de week met ombouwen van bergcasette naar normale casette had ik ook een foutje gemaakt en liep alles voor geen meter meer. Ging vooral om de middelste tandwielen. Goede vulringen er weer tussen en alles liep weer als een zonnetje! (ging wel om campa centaur casette)
-
- Forum-lid
Heb hetzelfde probleem. Als ik op het buitenblad rij tikken er ook twee kransjes achteraan. Heb nog geen oplossing gevonden hiervoor.
Thompson R-7000 2010