Goeiemorgen allen
Even een klein vraagje.
Thuis zijn we van plan om een nieuwe fiets te kopen voor de vrouw.
Daardoor komt haar oude (communiefiets) vrij en zou ik hier een projectje wilen van maken en daarna eventueel verkopen.
Mijn vraag is nu, omdat ik er zelf nog nooit heb zien rijden, bestaan er SS van een gewoon vrouwenframe?
En, ook niet onbelangrijk, zou deze makkelijk verkopen?
Eerste ombouw - vrouwenframe?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Een communiefiets..., dat zal dan wel een fiets zijn om naar de communie te kunnen fietsen. Zal wel niet al te vaak gebruikt worden dan denk iksloeren schreef:1. wat is een communiefiets?
2. ...
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Bij ons werd vroeger nogal veel een fiets cadeau gedaan bij een plechtige communie. Daarom dus de term communiefiets.
Deze werd toch redelijk veel gebruikt om naar school en dergelijke te fietsen.
Ik zou hiervan graag een single speed met terugtraprem maken.
Deze werd toch redelijk veel gebruikt om naar school en dergelijke te fietsen.
Ik zou hiervan graag een single speed met terugtraprem maken.
- jeroenkuiper
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Een communiefiets zegt dus helemaal niets over het soort fiets, de leeftijd van de fiets en de verkoopbaarheid van zo'n fiets na ombouw tot Single Speed.
Als je het voor de fun/leerschool wil doen: gewoon doen. Merk je vanzelf wat handig is en wat niet.
En of het uitmaakt of het een damesframe is... Onderstaande fiets vindt mijn vriendin bijvoorbeeld prachtig.
Als je het voor de fun/leerschool wil doen: gewoon doen. Merk je vanzelf wat handig is en wat niet.
En of het uitmaakt of het een damesframe is... Onderstaande fiets vindt mijn vriendin bijvoorbeeld prachtig.
Of het een dames- of herenframe is maakt natuurlijk niets uit.ThibautD schreef: Mijn vraag is nu, omdat ik er zelf nog nooit heb zien rijden, bestaan er SS van een gewoon vrouwenframe?
Het enige wat van belang is voor het ombouwen van een fiets naar SS of fixed is wat voor dropouts het frame heeft.
Horizontale dropouts of track ends moet je hebben.
Al het andere wordt óf minder mooi (losse kettingspanner, wat bij fixed of terugtraprem niet eens kan, alleen bij SS met vrijloop), óf ingewikkeld (magic gear zoeken, padjes uitvijlen) óf duur (excentrisch bracket of naaf)
Wat ik her en der langs zie komen aan zelfgebouwde fixies en singlespeeds verkoopt naar mijn idee tamelijk slecht. Je raakt m vast wel kwijt, maar de bergen liefde, tijd en geld die je er in steekt om hem helemaal jóuw fiets te maken zie je niet terug in de prijs die je ervoor vangt.En, ook niet onbelangrijk, zou deze makkelijk verkopen?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"