Ik ben bezig een oude concorde aquila uit de jaren 80 aan het restaureren en wou graag de trapas die er nu inzit (een van mindere kwaliteit) vervangen door een goede van shimano (bb-un54 of 55). Nu, met maten kan er gauw gemist worden en daarom had ik graag hier wat advies ingewonnen.
Op de huidige trapas lees ik: 1.37" x 24 TPI RH 30 MN .
Wat de breedte betreft, ik veronderstel enkel het framegedeelte dient mee te rekenen en niet de cups? Dan kom ik uit aan 68mm.
Dit vind ik wel terug als ik online zoek naar trapas, maar dan staat er ook nog een andere maat bij (110-113-122...) die ik dus niet direct kan thuisbrengen.
Het betreft een double speed vanvoor.
wouter
Nieuwe trapas voor oude fiets
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Dus gewoon nog eens de breedte tussen de twee uiteinden van de trapas zelf meten?
Een van deze dus:
http://www.rose.nl/artikel/shimano-brac ... aid:515142
Andere maat is trapas lengte. Kan zijn dat er op de oude toch ergens staat, maar ingegraveerd is.
Toch raar met die Concorde's. Ik heb er ook één , maar daar zit weer een 36x24 70mm trapas in.
http://www.rose.nl/artikel/shimano-brac ... aid:515142
Andere maat is trapas lengte. Kan zijn dat er op de oude toch ergens staat, maar ingegraveerd is.
Toch raar met die Concorde's. Ik heb er ook één , maar daar zit weer een 36x24 70mm trapas in.
-
- Forum-lid
Ik heb wat op het internet gezocht, maar geraak er niet aan uit:
Welke kant dien ik eerst los te schroeven? Ik denk de driverside (kant van kettingblad) en dan van aan andere kant hele cartridge eruit draaien (deze dan rechtsom uitdraaien). Is dit correct?
Welke kant dien ik eerst los te schroeven? Ik denk de driverside (kant van kettingblad) en dan van aan andere kant hele cartridge eruit draaien (deze dan rechtsom uitdraaien). Is dit correct?
- de zwarten
- Forum-lid HC
Maakt inderdaad niet uit.
Als je erop kijkt, bij BSA aan de kettingbladenkant in wijzerszin LOSdraaien, aan de andere kant tegenwijzerszin LOSdraaien (dus altijd naar voor).
Bij ITA is het aan de beide kanten wijzerszin.
Als je erop kijkt, bij BSA aan de kettingbladenkant in wijzerszin LOSdraaien, aan de andere kant tegenwijzerszin LOSdraaien (dus altijd naar voor).
Bij ITA is het aan de beide kanten wijzerszin.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®