Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

De perfecte fietscomputer, bestaat die?

Gebruikersavatar
MrGPS.nl
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2014 15:59

Gebruikersavatar MrGPS.nl 15 feb 2014 11:49

rnijenhu schreef: Iedereen die wel eens met een GPS in het bos heeft gelopen weet de kwaliteit van het signaal: Kortom onbruikbaar voor MTB.
Dat is wel wat heel erg stellig.. Maar mogelijk dat je hier uitgaat van een ervaring van enige jaren geleden. De ontwikkelingen staan echter niet stil. Sinds de 'sirfstar III' chipset is de ontvangst zeer aanzienlijk verbeterd.

Neemt niet weg dat een dicht bladerdek, zeker bij regen, de ontvangst zeker niet ten goede komt.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16440
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 feb 2014 13:27

puffdaddy schreef:........

Mijn eisen waar ik voor een GPS naar keek waren niet veel; route er in kunnen zetten, route na kunnen kijken en kunnen plaatsen, als ik verdwaald zou zijn, dan goed kunnen aflezen waar ik dan was, batterij die lang meegaat, eventueel goede benadering van hoogtemeters.
Ik hecht niet veel waarde aan trainingsschema's, hartslag, calorieën enz.
..............
Als ik jouw wensen zo lees, waarom overweeg je dan de Garmin Edge Touring niet?

Kost bij deze winkel 209 Euro
=> http://be-cycle.com/Garmin%20Edge%20Touring/330
I know myself like no one else
Nothing to defend

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 15 feb 2014 13:27

Bruikbaar, maar verre van perfect.
Marco :)

Gebruikersavatar
Sauvi
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jan 2014 11:07
Locatie: Midi-Pyrénées France

Gebruikersavatar Sauvi 16 feb 2014 08:41

puffdaddy schreef:Een type van Mio is er inderdaad ook ééntje waarvan ik dacht: misschien is dat wel wat, maar volgens mij is de batterij niet geschikt voor hele lange ritten.
Mio vermeld het als volgt,type 505 :"Met de herlaadbare lithium ion batterij met een gebruiksduur van maar liefst 12 uur kunt u lange afstanden afleggen zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over de terugweg"
Ik merk dat deze batterij wel wat aankan.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 16 feb 2014 09:04

Voor de 300 was de claim ook 12 uur; wat neer komt op ongeveer 8 uur in de werkelijkheid.

Gebruikersavatar
Sauvi
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jan 2014 11:07
Locatie: Midi-Pyrénées France

Gebruikersavatar Sauvi 16 feb 2014 09:15

sloeren schreef:Voor de 300 was de claim ook 12 uur; wat neer komt op ongeveer 8 uur in de werkelijkheid.
"Stel dat ik hier 8 uur in het zadel zou kunnen blijven"...dan lig ik aan nen Baxter mijn gedacht" :D

Gebruikersavatar
rnijenhu
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 feb 2014 10:04

Gebruikersavatar rnijenhu 12 mar 2014 18:50

MrGPS.nl schreef:
rnijenhu schreef: Iedereen die wel eens met een GPS in het bos heeft gelopen weet de kwaliteit van het signaal: Kortom onbruikbaar voor MTB.
Dat is wel wat heel erg stellig.. Maar mogelijk dat je hier uitgaat van een ervaring van enige jaren geleden. De ontwikkelingen staan echter niet stil. Sinds de 'sirfstar III' chipset is de ontvangst zeer aanzienlijk verbeterd.

Neemt niet weg dat een dicht bladerdek, zeker bij regen, de ontvangst zeker niet ten goede komt.

Heb je gelijk in, ook wat betreft laatste. Als je doortrapt dan is mijn ervaring dat eea traag reageert op de plaatsen waar ik veel fiets. Nieuwe routes op gps fiets ik vaak 2x (indien mogelijk), waarbij de tweede keer meer gefocust op het fietsen (1ste keer op route). Neig 'in den vreemde' om bewegwijzerde routes te nemen, fietst het makkelijkst door. Gps gebruiken is persoonlijk en van veel dingen afhankelijk en niet per definitie (on)bruikbaar. Ben blij dat ik hem in ieder geval altijd op zak heb, maar heb hier in het bos vaak slecht ontvangst (oost-nl)

Gebruikersavatar
MrGPS.nl
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2014 15:59

Gebruikersavatar MrGPS.nl 13 mar 2014 10:18

rnijenhu schreef:maar heb hier in het bos vaak slecht ontvangst (oost-nl)
Met welk toestel rij je?

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 13 mar 2014 15:30

Even een "tussendoor " vraagje.

Zijn nu die spaakmagneten allemaal anders ,van de verschillende merken.?

Ik heb net een Cateye strada 300 wireless gemonteerd en vraag me nu af of hij het ook zou doen op een Sigma magneetje?

Er zit bij de Cateye strada 300 Wireless zo'n spaakmagneetje .. die eigenlijk bestemd is voor een ronde spaak.
Ik heb platte spaken.Hij blijft zo ook wel vastzitten.

Ik zal morgen nog eens proberen om hem zo vast te zetten dat hij goed klemt.
Ik zag een foto op internet waar het magneetje wat scheef klemt bij een platte spaak.

En is een magneet voor een draadloos computertje met sensor, weer een andere dan een bedraad computertje?

Zelf heb ik het idee, dat bij de bedrade computertjes allemaal dezelfde type magneet is te gebruiken en dat bij de draadloze met een eigen sensor, weer merkgebonden magneten zijn.


en de grote van de sensoren bij de wireless computertjes,.......heeft dat te maken met de plaatsing van de ronde batterij?Zodat ze wel groter moeten zijn of heeft het ook te maken met grotere sterkte voor de ontvangst?
Laatst gewijzigd door codex op 13 mar 2014 15:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 mar 2014 15:33

Magneet = magneet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 13 mar 2014 15:41

amclassic-fan schreef:Magneet = magneet.
dat kon ook niet anders!

bedankt voor je snelle reactie.

Gebruikersavatar
QQleQ
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 08 aug 2011 16:50

Gebruikersavatar QQleQ 13 mar 2014 16:03

Er is wel variatie in sterkte van magneten. De magneten bij de Garmin speed/cadanssensor zijn niet geweldig, waardoor bij verschillende fietsen de sensor niet reageert. Een sterkere magneet blijkt dan een afdoende oplossing.

Plaats reactie