Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 11 feb 2014 20:14

havana schreef:...Maar ik moet tegelijkertijd zeggen dat ik een vrouw heb die niet moeilijk doet. Ze weet hoe leuk ik fietsen in de bergen vind, dus ze gunt me mijn plezier wel.
Houd haar maar in ere! Zo'n vrouw heb ik gelukkig ook, daar moet je extra zuinig op zijn ;) !
60 x Ventoux

inkiepinkie
Forum-lid

inkiepinkie 11 feb 2014 22:23

Havana bedankt voor het delen van alle info. Ga dit topic nog maar eens heel goed doorspitten. Namelijk net vlucht etc geboekt voor een weekje trainen eind april met manlief (ja, bij ons is dat allemaal omgedraaid: ik wil fietsen en hij gaat wel mee en we hebben geen kinderen, dus vrijheid blijheid). Neem m'n eigen fiets mee, dat doe ik vrijwel altijd.
Enorm veel zin in! Laatste keer Gran Canaria was in februari 2004 en toen fietste ik nog lang zo veel. Dus nog veel te ontdekken voor ons op dat eiland.

termi748
Forum-lid

termi748 17 feb 2014 13:21

Net terug van een weekje GC lekker weer en 2 dagen op de fiets op pad geweest, was de eerste keer in de Bergen maar dat viel me niks tegen, erg gaaf!
http://www.strava.com/activities/112396843
http://www.strava.com/activities/113037824
Fiets gehuurd bij Cyclo Canaria, goede zaak met goede service en snelle beantwoording van de e-mail vragen.
Had een 2014 Specialized Tarmac, top fiets! Maar ik vergelijk t met mijn 6 jaar oude alu Scott.
De 2e rit heb ik samen gereden met mijn meissie, die had een E-bike mee en kon zo goed meekomen, alleen op t vlakke was ze langzamer, maar dan deed ik gewoon een extra klimmetje. Mooie oplossing als je beide actief bezig wilt zijn.

galileo2
Forum-lid

galileo2 24 feb 2014 22:32

Vraagje: Is er een tijdsverschil met Belgie (Nederland)?

Zo ja, is het daar vroeger of later donker?

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 24 feb 2014 22:40

galileo2 schreef:Vraagje: Is er een tijdsverschil met Belgie (Nederland)?

Zo ja, is het daar vroeger of later donker?
Het is 1 uur eerder dan in Nederland.

http://www.web-calendar.org/nl/world/eu ... 3?menu=sun

kijk daar voor daglengte en tijden zon op en zon onder..
Afbeelding

galileo2
Forum-lid

galileo2 03 mar 2014 22:28

Nog 5 dagen: volgende zondag is het zover.

Nog andere Belgen of Nederlanders in GC volgende week?

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 13 mar 2014 11:32

Afbeelding

sorry, even testen Gran Canaria vorige week

hm, ik doe iets fout

tweede poging

Afbeelding

hij doet het!

Verslag komt eraan
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 14 mar 2014 10:34

Weekje Gran Canaria:

Aangezien alle ritten welke ik gemaakt heb al uitgebreid beschreven zijn in vorige posts, zal ik het verslag wat meer over mijn indrukken en belevingen maken dan puur over de routes.

Dag 1: Fiets ophalen in Playa

Na aankomst op vliegveld en settelen in hotel, 'smiddags naar free motion om de fiets. Heb een Cannondale evo met ultegra en een 11-28 besteld. Ben benieuwd of de 28 voldoende zal zijn. Heb lekker gefietst deze winter, maar ben geen echte klimmer en is de eerste keer op GC. Free Motion is zeer profesioneel. Ik word snel geholpen, pedalen worden erop gezet en VAMOS!. Natuurlijk eerst ruzie met de shimano shifters :evil: (Campa adept). Maar lekker in de korte broek en korte mouwen naar het hotel. Rest van de middag een kleurtje proberen te krijgen bij het zwembad. Is ook gelukt, maar neigt meer naar roze dan bruin. :oops:

Dag 2: El doctoral / st Lucia / St Bartolome / Fatagas / Hotel: 70km

Vandaag eerste fietsdag. Ken uzelf, ik heb altijd de neiging om veel te veel te doen op de eerste dag dus vandaag een rondje van 70 km gepland. Tot el doctoral de wind tegen. EN WAT VOOR WIND!. Ik ben in de polder wel wat gewend, maar kom hier niet boven de 25. en mijn hartslag benadert gevaarlijke niveaus. Bij el Doctoral draai ik het binnenland in. en direct is drukte weg. Het genieten begint. Wat een mooie wegen;
Afbeelding
En wat een geweldige omgeving, groen, ruig, bloeiende planten. In 1 woord schitterend!
Afbeelding.
Rustig klim ik naar st Lucia, een mooi dorpje. Na een korte afdaling klim ik verder naar st Bartolome, het wordt nu lekker warm, en ik ben lekker aan het zweten. Heerlijk!
Ik sla linksaf ri fataga en na de laatste km klimmen ben ik op het hoogste punt van de dag (+/-1000 m). Even stoppen om hiervan te genieten. Ik daal via een prachtige weg af naar Fataga. Daarna volgen een paar lastige haarspelden naar boven , ik daal verder naar playa en wer terug naar hotel. Eerste dag is geweldig bevallen. Wat een schitterend eiland en wat een mooie (binnen)wegen.

Dag 3: Arguineguin, Baraquillo, Ayacata vv: 90 km

Ik heb mijn familie beloofd dat ik ook nog wat tijd met hun doorbreng dus zit ik iedere dag om 07.30 in de ontbijtzaal en om 08.00 uur op de fiets. Dan ben ik rond de middag weer terug. Vandaag Ri soria. de GC500 is lekker druk, maar na Meloneras is het verkeer als bij toverslag verdwenen en rijd ik langs de prachtige kust. Bij Arguineguin draai ik het binnenland in. Na enkele km's rijd je weer door een verstild landschap over prachtige wegen.
Afbeelding
Bijkm bordje 14 begint de echte klim. Deze is zwaarder als gisteren, maar de zon begint mijn benen weer te verwarmen en ik geniet van de omgeving.
Afbeelding
Bij baraquillo sla ik linksaf ri de pas. Dit is een echt B-weggetje. Asfalt is dramatisch, maar ik stel me voor dat de tour er zo uitzag in de jaren 60. Ik voel me verbonden met mannen als anquetil en Mercx (maar met beter materiaal en... minder talent :D ). Stijginspercentages zijn stevig (ruim boven 10% af en toe). De 28 achter is kantje boord. Daarom even gestopt voor een foto ;)
Afbeelding
Als ik boven ben sla ik RA ri Ayacata. Na enkele km's reken ik uit dat het zo wel vrij laat en vrij ver wordt, dus draai ik om en rijd dezelfde weg terug. Voorwaar geen straf!

Dag 4: Aguimes, Temisas, st Lucia, st Bartolome, Fataga, Hotel: 80 km
Vandaag wil ik weer eerst naar het noorden, Ik begin mijn beentjes al wat te voelen. De kustweg is als vanouds, Bij Cruz de Arinaga draai ik de GC100 op en rijd het binnenland in. De eerste klim is steiler dan ik zou willen en ook nog ddruk. Maar na Aguimes LA ri Temisas is het weer als vanouds.
Afbeelding
Afbeelding
Na de afdaling ri st Lucia volgen de 5 km klimmen naar st Bartolome. Hier rijden twee fietsers voor me. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan (in mijn licht verzuurde benen ;) ) en ik haal ze in. 1 van de twee heeft zijn handen vol om fietsend boven te komen, maar de andere is een licht en pezig mannetje. Als ik voorbij kom haakt hij in en we klimmen samen verder. Na 500 mtr. demareert hij plotseling. VENGA, VENGA roept hij. Venga mijn r... denk ik, maar pik toch in (Boys will be boys). Dit hou ik niet lang vol. Gelukkig zakt zijn tempo na een paar honderd meter. Dit is het moment en ik verrapper (prachtig vlaamse uitdrukking). Na 2oo mtr moet hij eraf. Gelukkig maar, want bij mij zit het zuur ook tot achter mijn oren. Hij geeft het op. Vandaag heb ik in ieder geval de langste.. :D
Via Fataga rijd ik weer terug. In de haarspelden na Fataga pers ik het laatste sap uit de benen. (zie voorkant Fiets nr 3 !). 'smiddags een goede massage besteld, dus morgen kan ik er weer tegen.

Dag 5: Fataga / Sn Bartolome vv 70 km

Vanmorgen eerst naar de mercadillo in Playa. Gezellig druk,Veel "Special Price, just for You " aanbiedingen. maar wel leuk. 's middags dus een wat kleiner rondje. Vandaag wil ik graag de klimmen naar Fataga en SnB doen. Deze heb ik nu al twee keer afgedaald. het is tijd om dat eens om te draaien. Aangezien ik pas na de lunch wegrijd is het al behoorlijk warm. LEKKER! het klimmen gaat goed. Wat een prachtige vergezichten af en toe.
Afbeelding
Afbeelding
Het afdalen op de terugweg gaat in gezwinde spoed, ik ken deze afdalingen nu steeds beter. Het blijft echter een huurfiets, dus overdrijven doe ik nergens. Via een extra rondje door Meloneras rijd ik terug. Morgen de finale richting Pico de Nieves, het hoogste punt van het eiland

Dag 6. Fataga / Sn bartolome / Ayacata / Pico de Nieves vv: 110km

Vandaag laatste fietsdag, Tevens de finale. Naar het hoogste punt op 1940 mtr. Om nog een beetje op tijd terug te zijn zit ik al om 07.45 op de fiets. de klim naar sn B gaat goed. Ik voel echter wel dat ik de afgelopen dagen al meer dan 300 km in de benen heb. Ik ben licht onzeker of dit nog wel gaat lukken. Het is nog niet druk met fietsers, in de verste verten nog niemand te bekennen. Als ik na snB richting pto de cruz grande klim. Bedenk ik dat ik vandaag misschien wel de eerste fietser boven op de pico ben. Een grappig idee. Klimmen word nu wel zwaarder, ik ga mijn benen voelen. In Ayacata draai ik ra de GC600 op. Ik had al gelezen dat dit een zwaar stuk was, INDERDAAD! Mijn Benen lopen volledig leeg (of vol zo u wilt). Ik hark naar boven. En verd... ik word ingehaald door een collega fietser. Daar gaat mijn idee van de eerst boven. Hij klimt makkelijker dan ik. stoempend en sleurend kom ik boven bij de roque de Nueblo. Even een colaatje drinken. Het word hier al iets frisser. Blij dat ik mijn windjackje heb meegenomen voor de afdaling straks. In de laatste km naar de top kom ik mijn collega tegen, hij is alweer op de terugweg. Dan ben ik boven en draai het uitzichtpunt op. Wat is dat toch altijd een lekker gevoel als je boven bent.
inde verte de teide:
Afbeelding
Zuidkant van het eiland
Afbeelding
Mijn trouwe huurfietsje voor de week
Afbeelding

Dag 7: het zit erop, Playa : 10km

Vandaag nog even de fiets terugbrengen en dan zit het erop. Wat een heerlijke week. 420 km in de nu lichtbruine benen. Prachtige wegen, heerlijke temperatuur, schitterende routes. Kortom: tot volgend jaar

Jeroen Vermeeren
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Jeroen Vermeeren 14 mar 2014 21:46

Leuk verslag!

galileo2
Forum-lid

galileo2 17 mar 2014 22:28

Sinds gisteren terug van een eerste keer een weekje Gran Canaria.
ons programmatje:
Dag 1: zondag 9/3 aankomst
Dag 2: Playa-Santa Lucia-San Batholome-Fataga-Playa - 78 km - 1.450 hm
Dag 3: Playa-Mogan-Baranquillo- Playa - 87 km - 1.514 hm
Dag 4: recuperatieritje Monte Leon - 35 km - 541 hm
Dag 5: Playa-Fataga-San Bartolome- Ayacata-Pico-Telde-Ingenio-Playa - 118 km - 2.830 hm
Dag 6: recuperatieritje op en af GC604 - 38 km- 871 hm
Dag 7: Playa-Ingenio-Temisas-Santa Lucia- San Bartolome-Ayacata-Baranquillo-Playa - 116 km - 2.018 hm
Dag 8: terug naar huis

Dus ongeveer 470 km en vooral 9.225 hm gescoord

mkriens
Forum-lid

mkriens 18 mar 2014 14:38

@Tracing: Leuk verslag en lekker gefietst!

@Galileo: Jij ook lekker gefietst! :-)

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 18 mar 2014 14:53

Thanks voor feedback! :P

Plaats reactie