Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Onderdeel Easton Vista achternaaf

BonoCross
Forum-lid

BonoCross 17 jul 2010 20:23

Beste forumleden,

het achterwiel van mijn Easton Vista geeft de laatste tijd een behoorlijke tik bij het aanzetten. Nu heb ik de achternaaf uit elkaar gehaald en ontdekte ik dat de randen van de zwarte onderdeeltjes (zie foto) flink zijn versleten. Daardoor 'pakt' als het ware het wiel niet lekker meer.

Nu is mijn vraag: zijn deze dingen los te verkrijgen? Zo ja, waar?
En moeten deze per se van Easton zijn of kunnen er ook andere merken in?

Ik hoor graag jullie reacties!

[img=http://www.chainreactioncycles.com/Imag ... /50422.jpg]
Canyon Ultimate CF SL 2016

BonoCross
Forum-lid

BonoCross 21 jul 2010 18:19

Toevallig geen expert met Easton-wielen hier op het forum die me kan helpen :)?

theld
Forum-lid

theld 21 jul 2010 22:05

http://www.chainreactioncycles.com/Bran ... ageIndex=1

Vraag je FM eens, die van mij is al 2x kosteloos vervangen.

BonoCross
Forum-lid

BonoCross 21 jul 2010 23:48

TheLD schreef:http://www.chainreactioncycles.com/Bran ... ageIndex=1

Vraag je FM eens, die van mij is al 2x kosteloos vervangen.

Heb je het over je complete body of over de losse onderdeeltjes? Ik ga morgen even navraag doen bij de dichtstbijzijnde Eastondealer hier in de buurt (wieltjes komen van een webshop).

Ik heb vanmiddag contact gehad met Veltec maar zij konden mij de losse onderdelen niet leveren. Ook zij verwezen me naar een fm. We gaan dus zien wat er morgen uitkomt :)

jasperr
Forum-lid

jasperr 21 jul 2010 23:52

Het zijn in ieder geval de palletjes die versleten zijn. Je kan misschien nieuwe palletjes en een nieuw veertje bestellen, maar een nieuwe body is natuurlijk altijd beter, want nieuwe onderdelen op reeds ingesleten onderdelen wil soms niet zo lekker.

skimons
Forum-lid

skimons 22 jul 2010 15:28

even in het verlengde hiervan: zijn dit soort onderdelen (pallen, veer) "standaard"dwz voor meerdere fabrikanten gelijk? anders zou je het ook eens bij edco of marchisio kunnen proberen

jsparie
Forum-lid

jsparie 22 jul 2010 22:08

Zou ook zomaar kunnen dat een lagertje in de body niet goed meer is. Of niet goed vast meer zit in de body.

Als alleen de randjes van de palletjes wat beschadigd zijn is het vrij onwaarschijnlijk dat dit voor het gekraak zorgt.

flostijn
Forum-lid

flostijn 23 jul 2010 15:29

Had exact hetzelfde probleem met mijn Easton Circuit. Bij aanzetten een kraak/knal achter uit de hub. Nu reeds twee maal de body vervangen. Schijnt een kwaaltje van de oudere Eastons te zijn. Eerste gratis door Rose vervangen. Bij de tweede heb ik Easton een mail gestuurd en een week later gratis een nieuwe body. Super!

Vooral vocht schijnt killing te zijn voor de oudere bodies (ik fiets het hele jaar door...).

Toch wel jammer dat dit vaker voorkomt, voor de rest nml enorm tevreden met deze wielen. Enorm sterk!
Flostijn
Red Bull Pro-SL

BonoCross
Forum-lid

BonoCross 24 jul 2010 18:18

Gisteren naar Rullens in Wouw geweest. Ook zij hadden deze palletjes van Easton niet. De fm raadde mij aan om de palletjes wat lichtjes te schuren en de boel daar omheen goed in te vetten. Dat heb ik gedaan en tot mijn verbazing werkt het nog ook :). Het zal ongetwijfeld geen oplossing voor de lange termijn zijn maar voorlopig kan ik weer ff vooruit.
Een nieuwe body ging me (na een telefoontje met Veltec) 70 euro kosten dus daar heb ik voor gepast. Palletjes van andere merken passen er volgens de fm niet in dus ze moeten per se van Easton zijn!

Plaats reactie