Schwalbe band voor Parijs Roubaix
Dag,
Ik heb een vraag, binnenkort ga ik de Parijs-Roubaix challenge rijden nu kan ik uit duizend banden kiezen en heb ook 100 reviews gelezen maar dat maakt de keus voor een goede band alleen maar moeilijker.
Ik heb mijn keuze bijgesteld tot Schwalbe hier moet de beste band toch bij zitten?
De marathon plus is de zwaarste en waarschijnlijk ook de beste band tegen platrijden.
De Ultremo de duurste waarom weet ik niet want de ONE is toch de nieuwste en allerbeste band?
Misschien is de Durano de beste tussenweg?
Wie helpt?
Ik heb een vraag, binnenkort ga ik de Parijs-Roubaix challenge rijden nu kan ik uit duizend banden kiezen en heb ook 100 reviews gelezen maar dat maakt de keus voor een goede band alleen maar moeilijker.
Ik heb mijn keuze bijgesteld tot Schwalbe hier moet de beste band toch bij zitten?
De marathon plus is de zwaarste en waarschijnlijk ook de beste band tegen platrijden.
De Ultremo de duurste waarom weet ik niet want de ONE is toch de nieuwste en allerbeste band?
Misschien is de Durano de beste tussenweg?
Wie helpt?
Cannondale R800 Tiagra-Dura Ace Mix
Ik denk dat je bij Parijs- Roubaix geen garantie kan krijgen tegen lekrijden - misschien is een massieve band wel de oplossing, maar het comfort is dan ver te zoeken. Je kan Gastheer G eens een berichtje sturen want als er eentje wel een expert is op dit gebied / terrein dan is hij het wel.
Zelf zou ik zeggen;
Vittoria Pave in 25 of zelfs in 27mm is de oplossing. Dan gevuld met een goede latex binnenband voor het ultime gevoel ( tussen 5 en 6 bar ) en goan met die banaan.
Zelf zou ik zeggen;
Vittoria Pave in 25 of zelfs in 27mm is de oplossing. Dan gevuld met een goede latex binnenband voor het ultime gevoel ( tussen 5 en 6 bar ) en goan met die banaan.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Zelf 2 maal Parijs-Roubaix gereden op Conti 4000S 25 mm, 2x zonder lek te rijden.
Normale binnenbandjes geen latex, overigens nog nooit gebruikt.
Het is ook gewoon een kwestie van geluk, maar mijn ervaringen met de Conti's zijn gewoon goed, zelden lek.
Normaal rij ik met 23 mm, voor de kasseien 25 mm aangeschaft voor iets meer comfort.
Normale binnenbandjes geen latex, overigens nog nooit gebruikt.
Het is ook gewoon een kwestie van geluk, maar mijn ervaringen met de Conti's zijn gewoon goed, zelden lek.
Normaal rij ik met 23 mm, voor de kasseien 25 mm aangeschaft voor iets meer comfort.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Wat past onder je frame? Kan een 28mm ook dan zou ik daarvoor gaan. De klappen die je krijgt zijn veel en zo hard dat je voor de grootste maat moet gaan. Het moet wel passen natuurlijk. Ik had conti 4 seasons 28mm voor PR nu waarschijnlijk 4000s2 28mm. Lek rijden is inderdaad een kwestie van geluk maar ook handig zijn in het vooruit kijken en gaten vermijden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Ha, PR fietsen doe je niet om te bezuinigen hoor! Slijtage op materiaal is met niets te vergelijken. Ik heb het een keer met een nieuwe carbo fiets met dura-ace gedaan en eeuwig spijt,het mooie was er echt vanaf.
Het scheelt hooguit 2 tientjes. Better save then sorry. ik dacht rond de 35 euro ps. Ik geloof niet dat de oude 4000 in 28mm bestaat
Kijk nog even naar de binnen diameter van de velg, kan die ook een 28mm aan?
Het scheelt hooguit 2 tientjes. Better save then sorry. ik dacht rond de 35 euro ps. Ik geloof niet dat de oude 4000 in 28mm bestaat
Kijk nog even naar de binnen diameter van de velg, kan die ook een 28mm aan?
Better safe, than sorry......was het gezegde....
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
yes, je hebt gelijkklimmer schreef:Better safe, than sorry......was het gezegde....
Zelf hele winter op de Schwalbe Durano banden gereden. Geen enkele lek en toch een paar keer goede zooi uit de banden gepeuterd. Dub nog of ik deze voor de RvV gebruik of een setje Pave Open Corsa die ik nog heb liggen. Met die laatst ben ik wel al is lek gereden in de winter....
Bedankt voor de antwoorden.
De keus is groot, het lijkt er op dat in het merendeel van de topics en reviews Continental de winnaar is.
Ik denk dat ik voor de Continental Grand Prix 4000 ga of de iets duurdere 4-Season.
De keus is groot, het lijkt er op dat in het merendeel van de topics en reviews Continental de winnaar is.
Ik denk dat ik voor de Continental Grand Prix 4000 ga of de iets duurdere 4-Season.
Cannondale R800 Tiagra-Dura Ace Mix
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Ik begrijp niet goed hoe je tot de prijsstelling van deze banden komt. Met welke prijzen heb je de banden vergeleken?
Ik zie bijvoorbeeld dat de 4 seasons al te verkrijgen zijn vanaf € 37,95.
Ik zie bijvoorbeeld dat de 4 seasons al te verkrijgen zijn vanaf € 37,95.