Hoelaag door de bochten heen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
45 graden is wel heftig.
ik heb het idee dat het met 25mm banden harder gaat dan met 23mm banden. Het dribbelt wat minder in de bocht, ik heb het gevoel dat ik iets eerder kan aanzetten.
ik heb het idee dat het met 25mm banden harder gaat dan met 23mm banden. Het dribbelt wat minder in de bocht, ik heb het gevoel dat ik iets eerder kan aanzetten.
Het is ook persoonlijk en afhankelijk van je vervoersmiddel. Op de motor ben ik ook met twee wielen driftend risicoloos door een bocht gekomen en dat zie ik me met een fiets toch echt niet doen. (maar dat kan ook de gevorderde leeftijd zijn )
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
In het filmpje wordt de 45° hoek volgens mij wel gehaald.
Ik heb overigens wel eens een test gezien (weet niet meer precies waar) waarbij men op een fiets met een hele valconstructie met wieltjes aan de zijkant van de fiets ging kijken wanneer je onderuit gaat in een bocht. Door de constructie van zijwieltjes viel de fietser niet tegen het asfalt, maar kon je dus wel zien wanner de fiets uitbrak in een bocht.
Ik heb overigens wel eens een test gezien (weet niet meer precies waar) waarbij men op een fiets met een hele valconstructie met wieltjes aan de zijkant van de fiets ging kijken wanneer je onderuit gaat in een bocht. Door de constructie van zijwieltjes viel de fietser niet tegen het asfalt, maar kon je dus wel zien wanner de fiets uitbrak in een bocht.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
De hellingshoek is een directe afgeleide van diverse parameters:
1-Hoogte zwaartepunt fiets+berijder
2-Snelheid
3-Radius bocht
Als ik er zin in had zou ik de formule daarvoor gaan opstellen.
De limiet wordt bepaald door de grip ofwel wrijving band/wegdek.
1-Hoogte zwaartepunt fiets+berijder
2-Snelheid
3-Radius bocht
Als ik er zin in had zou ik de formule daarvoor gaan opstellen.
De limiet wordt bepaald door de grip ofwel wrijving band/wegdek.
Cheap light strong, choose two
- razenderoeland
- Forum-lid
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
- Locatie: Dronryp
Ik zal het je sterker vertellen. Driften kan ook op skeelers.sloeren schreef:cum to sink off it: driften kan eigenlijk niet op racefietsbandjes. Je komt direct in een high-sider toestand terecht: de motor wint
Hoe sterk is de eenzame fietser...
plantagenet;
Die beelden werden getoond op de site van Michelin op de testbaan. Of op een site die verslag maakte in een reportage over de grip, ook op nat wegdek, bij de lancering van de Pro4 als ik me het goed herinner.
Die beelden werden getoond op de site van Michelin op de testbaan. Of op een site die verslag maakte in een reportage over de grip, ook op nat wegdek, bij de lancering van de Pro4 als ik me het goed herinner.
Op een wegdek van verijsde sneeuw heb ik al gedrift met de fiets, maar dan wel met spikesbanden. Dat is ff wennen in het begin, je voelt de zaak uitbreken maar je moet gewoon doortrappen, het komt vanzelf wel goed.razenderoeland schreef:Ik zal het je sterker vertellen. Driften kan ook op skeelers.sloeren schreef:cum to sink off it: driften kan eigenlijk niet op racefietsbandjes. Je komt direct in een high-sider toestand terecht: de motor wint
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
OK. Dank voor de feedback!ottorongo schreef:plantagenet;
Die beelden werden getoond op de site van Michelin op de testbaan. Of op een site die verslag maakte in een reportage over de grip, ook op nat wegdek, bij de lancering van de Pro4 als ik me het goed herinner.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd