Na een droge, stofferige rit dan zou ik mijn kader ontstoffen met een droge doek en de cassette, de derailleur vaar en achter inspuiten met WD 40. De ketting eerst grondig ontvetten met wasbenzine. Na het inwerken van de WD40 de onderdelen mooie opkuisen enkobro schreef:Ik maak eigenlijk direct na het fietsen mijn fiets schoon
Ik haal de ketting eraf leg hem in de diesel in de tussentijd clean ik het frame met water
De wielen ook
De cassette ook die doe ik met een sopje af en spoel dan met water het sop eraf en maak alles droog
Zet het achterwiel erop -ketting erop, dan in de teflon tussen de schakels
Nu zegt mijn FM dat ik mijn achterwiel met name de cassette niet met water af moet doen
Dit omdat hij water (verzeping van het vet) in mijn lager vond van het achterwiel
Het iemand een suggestie hoe ik dit dan moet doen?
Ben eigenlijk een beetje het plezier kwijt met wat betreft het schoon maken van mijn fiets
Alvast bedankt
het overbodige product wegnemen. De ketting dan grondig inspuiten met WD40.
Na een natte rit dan spuit ik mijn ketting en cassette in met een reiniger. Even laten inwerken en de fiets dan met lichte straal afspuiten. Vervolgens met een sopje met autoschampoo reinigen en afspuiten.
De fiets afdrogen en de fiets laten drogen in de zon of voor de verwarming. Daarna alle draaiende onderdelen incl. ketting smeren met WD40.
Zo blijft je fiets als nieuw en gaan je onderdelen lang mee!
Desnoods het kader af en toe waxen.