Basis pech-kit voor onderweg.
Ik heb wel een aantal ballenpompjes gehad door de jaren heen. De meesten zijn ook zonder slangetje en die gaan bij mij over het algemeen snel kapot. Ik heb er nu 1 met slangetje, en die gaat al jaren mee.sloeren schreef:Och, flexibel slangetje aan je pomp... Het is een particuliere voorkeur. Ik zeg niet dat het onzinnig is maar je zult zien dat de meeste pompjes zo'n ding niet hebben. Als ik jou was zou ik me niet zo druk maken over het soort pompje. Veel relevanter is of je je pompje wel of niet op het frame wilt klemmen; maar dat terzijde. pompjes zijn goedkoop, een stom exemplaar is zo vervangen.
Bij smmige pompjes met slang schroef je het uiteinde van de slang op je ventiel. Op zich niets mis mee. Maar als de ventielnippel van de binnenband niet goed is vastgedraaid, draai je het hele zaakje los bij verwijderen van de pompslang. Kan je weer opnieuw beginnen, erg irritant. Mijn ervaring is dat Continental ventielen standaard niet stevig vastgedraaid zijn. Als remedie haal ik bij elke nieuwe binnenband het ventiel direct los en zet het met loctite weer vast. En dan werkt het probleemloos.
Overigens vind ik een pomp met slang prettig pompen. Ik gebruik een mini topeak pompje.
Overigens vind ik een pomp met slang prettig pompen. Ik gebruik een mini topeak pompje.
- thestudent
- Forum-lid HC
11 bar qua afdichting. Maar je moet wel zelf pompen en kracht zetten. Dat betekent dat je je met zo'n klein pompje helemaal de kramp in pompt wil je die 11 bar halen. Dus over het algemeen haal je dat niet.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Bedankt voor de reacties zover!
Ik heb al wat bij de fm gehaald vandaag.
Ik heb nu een zadeltasje met een multitool, bandenlichters en een binnenband.
Ook hangt er aan het tasje zo'n klein mini-pompje.
Nu maar hopen dat ik het nooit nodig heb.
Ik heb al wat bij de fm gehaald vandaag.
Ik heb nu een zadeltasje met een multitool, bandenlichters en een binnenband.
Ook hangt er aan het tasje zo'n klein mini-pompje.
Nu maar hopen dat ik het nooit nodig heb.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Dank je, ik had hem niet gevonden met de zoekfunktie.sloeren schreef:@ wiliertoerist: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... o2#p746177
-
- Forum-lid HC
Ik zou het zonder slangtje doen. Je binnenwerk van je ventiel wil nog wel eens meekomen.