krakende Bianchi
Bij een Bianchi Sempre 2011 merk ik een rare tik bij het fietsen. Je voelt het in de pedalen en is soms merkbaar, soms niet. Bracketlagers, ketting en cassette zijn nieuw. Bij de speurtocht naar de tik ook andere pedalen en een ander achterwiel gemonteerd. Tik blijft. Frame is vanaf de buitenkant geheel intact. Iemand een idee?
CT
Heb je onlangs aan bepaalde onderdelen van je fiets iets veranderd?
Snelspanners misschien?
Snelspanners misschien?
-
- Forum-lid
Heb dezelfde ( Fantastisch mooie ) fiets en af en toe hetzelfde probleem. Het valt mij op dat bij kouder / vochtiger weer ik er vaker last van heb. Ik denk zelf dat het door de bb30 lagers komt die rechtstreeks in het frame zitten en die bij lage temperaturen iets krimpen / vervormen. Ik heb nl ook nieuwe ( keramische ) lagers erin laten zetten en heb het afgelopen weken een paar keer gehad dat getik.... Gister en vandaag bij mooi weer nergens last van....
Ervaring leert dat het inderdaad zoals gezegd ook in snelspanners, zadelpen, balhoofdlagers en noem maar op kan zitten... Blijven proberen dus of een keer helemaal uit elkaar en in elkaar zetten...
Succes!!!
Ervaring leert dat het inderdaad zoals gezegd ook in snelspanners, zadelpen, balhoofdlagers en noem maar op kan zitten... Blijven proberen dus of een keer helemaal uit elkaar en in elkaar zetten...
Succes!!!
Ik herken dit probleem. Zelf rijd ik op een Sempre uit 2011 en onlangs is mijn bracket ook beginnen te 'tikken'. Ik heb de lagers uit het bracket gehaald en op advies van de fietsenmaker met een klein beetje olie ingesmeerd. De tik is sinds een week of 2 weg, maar komt nu langzaam aan weer terug. Er moeten nieuwe lagers in.
Heb je het bracket en je crankstel goed gereinigd voordat je dit monteerde? Wellicht is er ergens zand/vuil in komen te zitten waardoor het zaakje blijft kraken.
Het enige andere dat ik kan bedenken is dat zoals andere forumleden al opmerkten, er vuil in je zadelpen zit.
Heb je het bracket en je crankstel goed gereinigd voordat je dit monteerde? Wellicht is er ergens zand/vuil in komen te zitten waardoor het zaakje blijft kraken.
Het enige andere dat ik kan bedenken is dat zoals andere forumleden al opmerkten, er vuil in je zadelpen zit.
-
- Forum-lid
Fijn te horen dat het gelukt is.... Ik heb er zelf ook een missing link in zitten dus zal dat ook eens in de gaten houden als ie weer gaat tikken. Thnx vr de tip!