Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 23 mar 2014 13:47

wielertje schreef:http://link.marktplaats.nl/m790637224

ik ben aan het twijfelen over deze fiets voor aanschaf
ik ken het merk niet, staat van onderhoud is niet vreemd voor zo een oude fiets, en makkelijk zelf op te knappen.
maar wat is dit ongeveer waard?
Als je zo maar voor de lol (lees: het mag weinig kosten) fietstje zoekt om op te knappen dan richt je je pijlen op het verkeerde merk/fietsje.

Beperk je dan tot de catagorie tientjes fietsen bv giant, peugeot, batavus etc de catagorie B tot C merken.

Wees je bewust dat iedere cent die je in dat soort projecties steekt er zo goed als zeker nimmer nooit voor terug krijgt.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 23 mar 2014 13:54

Vanmorgen een bezoek aan stalen ros beurs gebracht. :D
Het was er gezellig en ook nog een paar aero remgreepjes gescoord.
En natuurlijk ff met Fabio Farelli :P :P :P gekald.......
Volgend jaar weer.????!!!!!
cornelli racing cycles Uden

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16753
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 mar 2014 15:42

Ik ben net ook geweest samen met mijn dochter. Zij is helemaal verliefd geworden op die Serier van 753 buizen met 600ax. Helaas zat het er financieel gezien niet in op dit moment maar ik ga wel voor haar op zoek naar een klein fietsje voor haar.

Zelf nog een Selcof zadelpen en een bidonhouder gescoord.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 23 mar 2014 20:45

Het project "Gazelle Van Elven" loopt lekker, vandaag een mooie set hoge velgen op de kop getikt via MP, de remmen liggen al klaar, net zoals het voor- en achterderailleur en de bottom crank is ook onderweg (vanuit Italie, lang leve Ebay). Nu nog shifters, stuurpen en stuur en dan kan het grote knutselen beginnen. Het blijft alleen tobben met de verf helaas ...

Ik heb het ook al elders op het forum laten vallen, maar is er iemand die nog een setje retro Campagnolo stickers heeft of weet (100x10 mm)?

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 23 mar 2014 20:52

velo schreef:Het heeft in ieder geval geen plaatstalen drop-outs dus wat dat betreft zit je aan de goede kant mbt niveau van de framebuizen.
Verder kan ik er weinig over zeggen behalve dat arabesque mi zowat de mooiste groep is die shiman ooit heeft gemaakt.

Het feit dat er nokjes zijn voor spatborden bewijst toch ook dat het geen topframe is...

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 23 mar 2014 20:57

Jojon47 schreef: Kwam met een komplete Shimano 600 arabesque groep.
Shifters zijn niet Arabesque en ook de remmen niet. Wellicht een leuk fietsje maar geen prijsdier....

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2092
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 23 mar 2014 22:43

sillah75 schreef:
velo schreef:Het heeft in ieder geval geen plaatstalen drop-outs dus wat dat betreft zit je aan de goede kant mbt niveau van de framebuizen.
Verder kan ik er weinig over zeggen behalve dat arabesque mi zowat de mooiste groep is die shiman ooit heeft gemaakt.

Het feit dat er nokjes zijn voor spatborden bewijst toch ook dat het geen topframe is...
Een boute stelling. Er zijn topframes gebouwd met nokjes voor spatborden. Vooral Britse topframes.

Jojon47
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:55

Jojon47 23 mar 2014 22:50

Ik ga mijn vraag anders stellen: heeft iemand die PIAZZA pats al eens gezien ?

BMCSLX01
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 mar 2014 12:01
Locatie: Amersfoort

BMCSLX01 24 mar 2014 09:50

Morgenavond een Brouwer ophalen! Zegt iemand dat wat? Ik ga hem restaureren voor de hobby, eens kijken of ik daar plezier aan ga beleven.

Afbeelding

Afbeelding
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 24 mar 2014 10:03

ultra_ivo schreef:
sillah75 schreef:
velo schreef:Het heeft in ieder geval geen plaatstalen drop-outs dus wat dat betreft zit je aan de goede kant mbt niveau van de framebuizen.
Verder kan ik er weinig over zeggen behalve dat arabesque mi zowat de mooiste groep is die shiman ooit heeft gemaakt.

Het feit dat er nokjes zijn voor spatborden bewijst toch ook dat het geen topframe is...
Een boute stelling. Er zijn topframes gebouwd met nokjes voor spatborden. Vooral Britse topframes.
Mee eens dat is een stelling die veel te kort door de bocht gaat.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6580
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 mar 2014 10:44

Niet alleen Britse topframe. Binnen het kader van dit topic (het gaat om oudere fietsen) is het zelf heel normaal als er nog nokjes op zitten. Pas begin 70er jaren werden de kortere patten van Campagnolo pas echt gemeen goed in de top frames en bij gewone raceframes duurde dat nog. Immers de gewone Nuovo Record patten zonder spatbordoogjes zijn van 1980.
Vroeger was het heel normaal dat in de wintermaanden een stel spatborden op de racefiets gingen. Tegenwoordig zijn er spatborden die een stuk handiger zijn dus nokjes zijn niet meer nodig.

De DIKTE van patten zegt veel meer over de kwaliteit van een fiets.

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 24 mar 2014 10:47

Mijn Gazelle A-frame uit 1978 heeft ook gewoon nokjes.
ooit allemaal op een Scalpel

Plaats reactie