Van de week is de voorband van mijn fiets lek gegaan. Gisteren heb ik een plaksetje opgepikt en ben ik vol goede moed aan de slag gegaan.
Ik begon met het tevoorschijn halen van de binnenband. Toen bleek echter dat de binnenband bleef haken; ik zou toch echt eerst de band van de fiets af moeten halen voordat ik verder kon.
Mijn fiets beschikt over zo'n quickrelease ding, dus het leek me een makkelijke klus. Alles losgedraaid, pin eruit en de band was los, toch?
Nee, natuurlijk niet . De band bleef alsnog vastzitten in mijn rem. Na wat gegoogle kwam ik erachter dat ik de rem open kon zetten, en dat het dan alsnog goed moest komen.
In dit soort filmpjes lijkt het een fluitje van een cent om de rem te openen, maar het lukt me met geen mogelijkheid. Ik duw de 2 uiteinden van de rem naar elkaar toe, trek het kabeltje een beetje omhoog en probeer volgens het scharnier-achtige ding, waar de kabel inzit, naar beneden te duwen, maar om de een of andere reden werkt het niet.
Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat mijn fiets op de grond staat, en niet aan kabels hangt, zoals in de filmpjes wel het geval is? Of doe ik iets anders verkeerd?
Alvast bedankt voor de hulp;
V rem openen
Kijk even of je de rem iets minder strak af kan stellen, moertje bij de remhendel naar binnen draaien, dan zou het moeten lukken. Of de fiets staat of hangt, dat maakt in principe niet uit.
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Bedankt voor je reactie!
Betekent dat dat ik het tegenovergesteld moet doen van wat er in dit filmpje wordt voorgedaan?
Betekent dat dat ik het tegenovergesteld moet doen van wat er in dit filmpje wordt voorgedaan?
1e filmpje is goed, het wil nog wel eens voorkomen dat de uiteinden van de cable hook unit op één of andere manier zijn samengedrukt, dan wil de kabel er niet tussen door. De endcap/metal cable guide moet de door het samen knijpen iets terug trekken, zodat de kabel er door past
De heer T. Campagnolo (uitvinder van de snelspanner) zou zich in zijn graf omdraaien als hij dit wist.Marijn schreef:
Mijn fiets beschikt over zo'n quickrelease ding, dus het leek me een makkelijke klus. Alles losgedraaid, pin eruit en de band was los, toch?
Cheap light strong, choose two
Hmm, dat zou best wel eens het probleem kunnen zijn. Is dat op te lossen op de een of andere manier?VNEuros schreef:1e filmpje is goed, het wil nog wel eens voorkomen dat de uiteinden van de cable hook unit op één of andere manier zijn samengedrukt, dan wil de kabel er niet tussen door. De endcap/metal cable guide moet de door het samen knijpen iets terug trekken, zodat de kabel er door past
Hehe, dat is niet helemaal de bedoeling dus?De heer T. Campagnolo (uitvinder van de snelspanner) zou zich in zijn graf omdraaien als hij dit wist.
De hendel naar buiten en het wiel is los.
Ziehier waar dat mee begon, 3e rubriekje qan boven:
http://www.campyonly.com/history.html
Ziehier waar dat mee begon, 3e rubriekje qan boven:
http://www.campyonly.com/history.html
Cheap light strong, choose two
Hmm, dat zou best wel eens het probleem kunnen zijn. Is dat op te lossen op de een of andere manier?Marijn schreef:VNEuros schreef:1e filmpje is goed, het wil nog wel eens voorkomen dat de uiteinden van de cable hook unit op één of andere manier zijn samengedrukt, dan wil de kabel er niet tussen door. De endcap/metal cable guide moet de door het samen knijpen iets terug trekken, zodat de kabel er door past
als dat idd zo is, kan je de uiteinden iets van elkaar buigen met een tang of schroevendraaier , zodat de kabel er weer door past. Wel eerst zeker weten! voordat je begint te buigen.
Om de discussie iets makkelijker te maken, kan je natuurlijk ook een paar foto's plaatsen
Het lijkt er inderdaad op dat het probleem is dat de metal cable guide en de end cap zich niet terugtrekken. Ik heb geprobeerd voorzichtig de uiteinde van de cable hook unit wat te verbuigen, maar ik ben bang om het een en adner te slopen. Ik zal van de week even wat foto's plaatsen.