Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Kleding uit China

i-mac

i-mac 27 feb 2014 14:53

Ik liet in een goeie 3 jaar terug truitjes maken met mijn eigen design erop. En na vele keren gebruiken (en idem keren wassen) is de kwaliteit nog steeds even goed. Je kon van elk ontwerp één stuk laten maken, vandaar dat ik het eens wou proberen. Jammer genoeg kan dat nu niet meer. De broeken zijn op zich OK, maar het zeem is toch je dat niet. Voor korte ritten (tot pakweg 2 uur rijden) lukt het nog.

Vorig jaar heb ik bij een andere Chinees nog een paar setjes laten maken, maar viel minder goed mee. Het design was wel zeer moeilijk (veel detail).

Intussen kocht ik via een vriend in de USA Castelli winterkledij, en dat is toch een hele wereld van verschil in kwaliteit.

Gebruikersavatar
fietsnewbie
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 jan 2014 18:45

Gebruikersavatar fietsnewbie 27 feb 2014 15:18

i-mac schreef:Ik liet in een goeie 3 jaar terug truitjes maken met mijn eigen design erop. En na vele keren gebruiken (en idem keren wassen) is de kwaliteit nog steeds even goed. Je kon van elk ontwerp één stuk laten maken, vandaar dat ik het eens wou proberen. Jammer genoeg kan dat nu niet meer. De broeken zijn op zich OK, maar het zeem is toch je dat niet. Voor korte ritten (tot pakweg 2 uur rijden) lukt het nog.

Vorig jaar heb ik bij een andere Chinees nog een paar setjes laten maken, maar viel minder goed mee. Het design was wel zeer moeilijk (veel detail).

Intussen kocht ik via een vriend in de USA Castelli winterkledij, en dat is toch een hele wereld van verschil in kwaliteit.
Ook qua prijs waarschijnlijk. Ik kom dan wel niet uit Zeeland, maar ons ben wel zuunig.

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 27 feb 2014 21:52

Hoor graag of de kleding de moeite waard is om te bestellen op DHgate.com en hoe het zit met de maten

i-mac

i-mac 02 mar 2014 12:12

fietsnewbie schreef:
Ook qua prijs waarschijnlijk. Ik kom dan wel niet uit Zeeland, maar ons ben wel zuunig.
Ik ben ook best zuinig hoor. Maar ik kreeg een kans die ik niet kon laten liggen. Ik heb een vriend van me die in de USA woont/werkt.
Hij stuurde me een mail van een outlet store. De korting op de resterende Castelli bedroeg maar liefst 40%. Reken daarbij de wel heel goedkope dollar, en de rekening is snel gemaakt. Er is echter ook een nadeel aan deze opportuniteit. Ik laat alles opsturen naar mijn vriend, maar die komt slechts sporadisch naar zijn thuisland. En dus moet ik geduldig afwachten tot er een collega van hem op bezoek komt, die de spulletjes wil meenemen voor me.


Om je een idee te geven van mijn "geluk". Twee Castelli Gabba Convertible Jackets gekocht voor $304. Omgerekend is dat €220. Bij Mantel sport is het €207 voor één exemplaar. En zo kon ik nog een resem andere winterspullen op de kop tikken. Aangezien ik tijdens de winter veel fiets, is dat een goede investering.

ICTdennis
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2014 10:42
Locatie: Goningen
Contact

ICTdennis 03 mar 2014 10:35

Ook ik heb slechte ervaring met kleding uit China. De kwaliteit van de zeem is echt slecht.
Daarnaast viel de maat niet zoals de merken hier. Helaas. Volgende keer koop ik maar weer gewoon in een winkel.
Zie je tenminste waar je je geld aan uitgeeft.
Op zoek naar een leuke .NET vacature?

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 14 mar 2014 20:03

1 setje kleding is vandaag aangekomen.
De broek heeft wat veel naden en ik verwacht er niet teveel van
Wel ziet de zeem er goed uit maarja met zoveel naden is het eigenlijk normaal dat die gaat schuren.
Najah de broek was ik ook al niet vanuit gegaan en het ging me eigenlijk om het shirt.

Hier was het setje nog nergens te krijgen en in China dus wel en ook nog voor een paar euro
Is een vini fantini nippo de rosa setjes.
Kwaliteit van het shirt ziet er goed uit en ben benieuwd naar het andere setje waar tevens een lange set bijzit :)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 14 mar 2014 21:57

Ik heb het setje nog steeds niet binnen. 10 januari besteld. Daarentegen had ik mijn zadel binnen 12! dagen binnen.

Is de maat ook wat je verwacht had, of valt alles wat k.ein?
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 14 mar 2014 22:10

alleen de trui tot nu toe gepast en die zit wel goed
Valt niet kleiner uit dan een large van Castelli of sportfull
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 14 mar 2014 22:11

Had je ook L besteld of XL?
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16441
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 mar 2014 22:17

Wolfhound32 schreef:Ik heb het setje nog steeds niet binnen. 10 januari besteld. ...........
Dan vrees ik er voor.

Al eens contact opgenomen met de verkoper?
Gekocht op e-bay?
Betaald met pay-pal?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 14 mar 2014 22:27

Gekocht op DHGate en met iDeal. Ik ga er vooralsnog vanuit de het pakketje bij de douane ligt en dat het daarom langer duurt.
Heb al wel contact opgenomen met de verkoper. Die laat weten via een track en trace dat het nu in Nederland moet zijn.

Aan de andere kant was dit ook een probeersel. Komt 'ie niet aan dan baal ik, maar was het ook maar €25,- Ik slaap er in elk geval niet minder om in dat geval.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

henny303
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2014 21:24

henny303 26 mar 2014 22:03

We kopen met ons fietsclubje sinds vorig jaar eigen design wielerkleding uit China bij http://www.tevensleveranciervannepartikelen.com . Leverancier is betrouwbaar, maar er gaan heel veel e-mails over en weer voordat alles begrepen wordt.
Betaal 30 dollar extra voor DHL shipment en de artikelen zijn na productie binnen een week in huis.
Productie kan soms 3 weken duren. Maatvoering valt klein uit, dus meestal maatje groter kiezen.
Kwaliteit is goed te noemen, shirts zijn kleurecht en blijven goed qua pasvorm. Bij de broeken kan je zelf het type pad uitzoeken. Maar ja, je moet niet verwachten dat je dit vergelijken met een koersbroek van plus € 100,00
Maar prijs / kwaliteit verhouding is meer dan uitstekend. Een vergelijkbaar tenue in Nederland kost ons bijna 4x zo veel !

Plaats reactie