Wat doe ik fout bij het spuiten????
Ik ben bezig om een frame blank te schuren en het dan met spuitvernis af te werken.
Maar telkens als ik spuit krijg ik dit resultaat .
Ik heb de gavel ontvet met terpetine en de temp was de buitenlucht uit de wind.
Ik denk 20 graden.
Wat doe ik fout.
cornelli racing cycles Uden
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Je camera is scherp gesteld op de achtergrond
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Terpentine laat juist een vettige laag achter... Terpentine wordt door schilders gebruikt als verdunner en wasbenzine als ontvetter.
onvetten doe je bijv ook voor het schuren en erna
Als je het ervoor niet doet dan heb je grote kans dat je siliconen erin schuurt en die krijg je dan ook niet eraf als je erna ontvet.
Met als gevolg nog steeds siliconen of oplossende lak
Als je het ervoor niet doet dan heb je grote kans dat je siliconen erin schuurt en die krijg je dan ook niet eraf als je erna ontvet.
Met als gevolg nog steeds siliconen of oplossende lak
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid HC
Ik ontvet altijd met tinner, maar dan heb ik het wel over kozijnen en deuren. Wasbenzine laat ook wel een laagje achter.Dan ontvet ik nog liever met water en amonia.
Mij hebben ze geleerd dat wasbenzine het beste is.( mits geen ontvetter in de buurt is)
Thinner zou ook kunnen maar moet de ondergrond wel blank zijn
Want grondlak lost uiteraard op met thinner.
Dan heb ik geen verstand van hout heb namelijk autoschadeherstel gedaan als opleiding
Maar je ziet schilders idd vaker met ammoniak in water werken maar dat zou je in een spuiterij dus nooit zien
Thinner zou ook kunnen maar moet de ondergrond wel blank zijn
Want grondlak lost uiteraard op met thinner.
Dan heb ik geen verstand van hout heb namelijk autoschadeherstel gedaan als opleiding
Maar je ziet schilders idd vaker met ammoniak in water werken maar dat zou je in een spuiterij dus nooit zien
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid
Een flesje cyclon ontvetter, kost 10 euro oid, ontvetten en dan met met fijne korrel opschuren 600 / 800 nog een keer ontvetten laten drogen, gebruik goede kwaliteit lak, spuiten in dunne laagjes, niet in de brandende zon, probeer een stukje van de schuur met plastic oaf te zetten scheelt je stof of nog irritanter een blaadje of een vliegje.