Tweedehands voor beginner
Na hier van alles te hebben gelezen nu ook mijn eigen vraag. Behalve mountainbiken wil ik ook beginnen met race-fietsen. In eerste instantie op een tweedehands fiets, budget ca. 500 euro om te kijken of het echt wat voor mij is.
Mijn gegevens, 1.83 cm hoog. BBL 88 cm, ca 75 kg.
Met het lezen ben ik ben tot de conclusie gekomen dat een frame-maat van 56 mij waarschijnlijk het beste past, en dat mijn benen relatief lang zijn.
Op marktplaats wordt bij mij in de buurt een Stevens Stelvio, 105 afgemonteerd aangeboden voor 450 euro:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
Wat denken jullie, een goede start?
Mijn gegevens, 1.83 cm hoog. BBL 88 cm, ca 75 kg.
Met het lezen ben ik ben tot de conclusie gekomen dat een frame-maat van 56 mij waarschijnlijk het beste past, en dat mijn benen relatief lang zijn.
Op marktplaats wordt bij mij in de buurt een Stevens Stelvio, 105 afgemonteerd aangeboden voor 450 euro:
Wat denken jullie, een goede start?
Fiets is redelijk basic.
Weinig/geen spannende onderdelen.
Je moet je afvragen of, als je het leuk vind, wat je wil veranderen.
Groep is prima, gewoon oprijden, wielen mogen beter en is het stuur, zadel etc wat je wil?
Als je er niets aan zou willen veranderen dan is de 450 een redelijke prijs maar ik denk dat er nog wel iets afmag. Het is marktplaats dus onderhandel prijzen, het is een wat oudere fiets zo te zien. Nieuw zal hij max het dubbele gekost hebben.
Zelf zou ik ook nog even verder kijken hoewel het nu een verkeerde periode is een andere racefiets te kopen.
Succes
Weinig/geen spannende onderdelen.
Je moet je afvragen of, als je het leuk vind, wat je wil veranderen.
Groep is prima, gewoon oprijden, wielen mogen beter en is het stuur, zadel etc wat je wil?
Als je er niets aan zou willen veranderen dan is de 450 een redelijke prijs maar ik denk dat er nog wel iets afmag. Het is marktplaats dus onderhandel prijzen, het is een wat oudere fiets zo te zien. Nieuw zal hij max het dubbele gekost hebben.
Zelf zou ik ook nog even verder kijken hoewel het nu een verkeerde periode is een andere racefiets te kopen.
Succes
Het is nu inderdaad niet de tijd van het jaar voor de echte koopjes dus veel goedkoper ga je misschien niet snel vinden.
Met 1.83m zit je al heel dicht tegen een 58 aan. Deze Stevens heeft een vrij lang en laag frame dus de ideale fiets voor iemand met lange benen is het niet. Nu is de stuurpen ook omgekeerd zodat het stuur hoger en dichterbij komt. in principe hoort dat niet maar heel veel kwaad doet het niet. Een Bulls of Cube in dezelfde prijsklasse zou eigenlijk beter passen.
Met 1.83m zit je al heel dicht tegen een 58 aan. Deze Stevens heeft een vrij lang en laag frame dus de ideale fiets voor iemand met lange benen is het niet. Nu is de stuurpen ook omgekeerd zodat het stuur hoger en dichterbij komt. in principe hoort dat niet maar heel veel kwaad doet het niet. Een Bulls of Cube in dezelfde prijsklasse zou eigenlijk beter passen.
Campagnolo Ultra Dork
Ik zit op marktplaats nog te zoeken naar een goede fiets om mee te beginnen, maar Bulls en Cube lijken dure merken te zijn. Wat vinden jullie van dit, ook 105 afgemonteerd en 58 cm. Ik kan alleen zelf lastig inschatten of het frame past bij mijn maten:
Laatst gewijzigd door arjan033 op 03 apr 2014 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Haha . Dit zijn juist de merken met de beste prijs-kwaliteit verhouding. Even verder zoeken dus.arjan033 schreef:Ik zit op marktplaats nog te zoeken naar een goede fiets om mee te beginnen, maar het Bulls en Cube lijken dure merken te zijn.
-
- Forum-lid
Imo zijn Bulls en Cube respectievelijk de Skoda en de Opel onder de fietsen. "Wir leben fahrader" wordt ik niet warm van. Als ze dan ook nog aan de prijs zijn zou ik gaan voor de italiaan. Een 58 is zeker niet verkeerd. Als je van een diepe zit houd kun je ook een 56 nemen.
Zoals hierboven al aangegeven, Bulls / Cube zijn inderdaad fietsen die juist uitblinken in prijs/kwaliteit (nieuwprijs). Over het algemeen houden die hun waarde relatief goed vast en schrijven ze weinig af. Ook zijn deze misschien wat duurder op MP omdat ze vaak wat recenter van bouwjaar zijn. Het is net als bij auto's, een dure fiets nieuw schrijft hard af en een wat goedkopere relatief minder.arjan033 schreef:Ik zit op marktplaats nog te zoeken naar een goede fiets om mee te beginnen, maar Bulls en Cube lijken dure merken te zijn. Wat vinden jullie van dit, ook 105 afgemonteerd en 58 cm.
De genoemde Wilier is daar een mooi voorbeeld van. Ooit een duur fietsje geweest en ook nu betaal je er nog niet heel weinig voor, maar je hebt dan wel een Wilier. De fiets is al wat ouder, heeft een 9 speed 105 groep (en dat is al van een tijdje terug) en heeft geen triple of compact. Oftewel, echt de bergen of steile heuvels moet je niet willen gaan rijden.
Maar als de maat goed is, dan kun je er nog wel veel plezier aan hebben, al zou ik persoonlijk nog wel iets van de prijs afhalen en goed controleren of de ketting, cassette en tandwielen nog goed zijn en hij soepel schakelt.
Buddo heeft gelijk.
Het is geen verse fiets maar het zou in jouw geval, zeker t.o.v. Bulls of Cube, mijn keuze kunnen zijn.
Je moet wel lekken op alles wat slijt: aandrijflijn maar ook wielen, banden. Kost allemaal niet heel veel voor deze fiets maar al met al kun je er aardig op leeglopen.
Dit geldt natuurlijk voor alle gebruikte fietsen.
Als je de Wilier lekker poetst en je vind hem mooi....lekker rijden zal hij ook wel.
Volg zeker je hart.
Al is de fiets nog zo goed maar jij vind hem niet mooi, heb je er veel minder plezier van.
Het is geen verse fiets maar het zou in jouw geval, zeker t.o.v. Bulls of Cube, mijn keuze kunnen zijn.
Je moet wel lekken op alles wat slijt: aandrijflijn maar ook wielen, banden. Kost allemaal niet heel veel voor deze fiets maar al met al kun je er aardig op leeglopen.
Dit geldt natuurlijk voor alle gebruikte fietsen.
Als je de Wilier lekker poetst en je vind hem mooi....lekker rijden zal hij ook wel.
Volg zeker je hart.
Al is de fiets nog zo goed maar jij vind hem niet mooi, heb je er veel minder plezier van.