Inklaringskosten
Ik heb via Ebay een Parktool spakenspanningsmeter gekocht, omdat deze daar veel goedkoper zijn (€58 incl verzenden). Ik was alleen zo naïef dat ik geen rekening heb gehouden met inklaringskosten en belastingen die nog worden verrekend.
Nu heb ik vandaag het pakketje gekregen en moest maarliefst €24 betalen. Dat is dus de helft van de waarde van het pakketje!
Bij de frames die uit China worden opgestuurd is dat veel minder naar mijn weten.
Weet iemand hier iets meer over en is hier nog iets aan te doen?
Nu heb ik vandaag het pakketje gekregen en moest maarliefst €24 betalen. Dat is dus de helft van de waarde van het pakketje!
Bij de frames die uit China worden opgestuurd is dat veel minder naar mijn weten.
Weet iemand hier iets meer over en is hier nog iets aan te doen?
-
- Forum-lid HC
Nope, je betaald niet alleen invoerrecht en BTW maar ook nog eens administratie kosten voor PostNL
- opperhoofd
- Forum-lid
Hier is alles uitgelegd.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _bedrijven
Verder is er een verschil tussen wat verzenders aangeven wat de waarde van het pakket is. Verzenders uit de US zijn strafbaar indien een ander bedrag wordt opgegeven. Bij verzenders uit Azie is dat niet zo.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _bedrijven
Verder is er een verschil tussen wat verzenders aangeven wat de waarde van het pakket is. Verzenders uit de US zijn strafbaar indien een ander bedrag wordt opgegeven. Bij verzenders uit Azie is dat niet zo.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Het is nu helaas te laat voor je, maar je had dat tooltje beter bij Wiggle kunnen bestellen, goedkoper en beslist geen inklaringskosten e.d. 't Is daar nu even niet op voorraad, maar zal binnenkort denk ik wel weer leverbaar zijn. Nog niet zo lang geleden was er namelijk nog gewoon voorraad genoeg.
60 x Ventoux
Inderdaad zeg. Jammer dat ik niet van deze site wist. Zal het onthouden voor een volgende keer.legrimpeur schreef:Het is nu helaas te laat voor je, maar je had dat tooltje beter bij Wiggle kunnen bestellen,
Noem het leergeld.....
Ik heb een vraag over inklarings- en verzendkosten: ik ben in de markt voor een setje alu-carbon clincher met novatec naven (wheelsfar 566 dollar). Als ik op www.invoercalculator.nl kijk zie ik dan dat ik uiteindelijk 756 euro af ga tikken. Daarvoor levert Kuiper een vergelijkbaar setje gewoon vanuit Nederland en haal ik m liever daar. Daarnaast geeft invoercalculator aan dat het MINIMAAL zoveel is. Ik kies trouwens de goedkoopste verzendmethode, dus de traagste (geen haast).
Wat zijn jullie ervaringen? Bestellen in China (wat velen van jullie blijkbaar doen), levert in dit geval dus niet echt iets op. Of maak ik ergens een verkeerde berekening?
Dank voor de hulp alvast..
Wat zijn jullie ervaringen? Bestellen in China (wat velen van jullie blijkbaar doen), levert in dit geval dus niet echt iets op. Of maak ik ergens een verkeerde berekening?
Dank voor de hulp alvast..
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Dat betekent dat de verzender een lager bedrag op het pakket zet dan jij hebt betaald? En over dat bedrag worden dan de kosten berekend? Zijn er mensen die dat idd zo ervaren hebben?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.