Goedemiddag allen,
Ik zal mezelf eerst even kort introduceren, zodat de beantwoording van mijn vragen wellicht wat eenvoudiger gaat.
23 jaar, voorheen altijd gevoetbald en enduro's gereden(crossmotor). Na een ernstig ongeluk vorig jaar Juni kan ik dit helaas niet meer.
Heb sinds een jaar een MTB van Ktm in mijn bezit, bevalt prima, en ideaal met WR Bikes(KTM dealer) om de hoek.
Nu wil ik er voor in de zomer graag een racefiets bij, m'n pa is ook een zeer actieve fietser, dus heb al enige ervaring op zijn oude 'barrels'
Wil voor rond de 2500 euro een strakke bak kopen, minimaal volledig Ultegra, met een paar nette(en goede wielen)
Ikzelf:
190 centimeter
BBL 91 CM
Gewicht 100 KG, tijd om er wat af te fietsen dus!
Aangezien ik nog met revalidatie van de knie zit adviseerde mijn pa om toch ook naar de oude triple-ultegra te kijken, zeker ook omdat er plannen zijn eens 'szomers eens met mijn pa mee te gaan de bergen in.
Is de 6800 serie echt zoveel beter, dat ik ondanks bovenstaande toch voor de 6800 moet gaan?
Dan 2 verschillende opties die ik op het oog heb, beide in Zwart/oranje:
Pinarello Razha, Volledig Ultegra 6700 Triple model 2014, voor 2200
Ktm Strada 5000, overjarig 2013 model ook met 6700 Triple. voor 2150 ongeveer.
Bovenstaande spreken me qua kleurstelling, frame, en afmontage wel erg aan, en zijn compleet te maken met een set wielen(Shimano RS 81 c50).
Zijn er nog goede alternatieven, zouden jullie voor een ander merk gaan?
Wil qua kleuren niet veel anders dan zwart aangevuld met nog 1 kleur.
dan zijn er nog de opties als een Rose en Canyon, die wellicht qua prijs/kwaliteitverhouding wat beter scoren.
uw advies is erg welkom!
Aanschaf nieuwe racefiets.
-
- Forum-lid
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 08 aug 2013 13:13
Even een beetje off-topic ... Maar met knieën die nog moeten revalideren en 100 kg ??? Blijf aub uit de bergen weg !!
Denk niet dag je rev. arts dit een geweldig idee vindt.
De 6800 schijnt wel (veel) beter te zijn dan de 6700 maar daarover moet iemand maar eens een uitspraak doen die ook echt op beiden heeft gereden.
Denk niet dag je rev. arts dit een geweldig idee vindt.
De 6800 schijnt wel (veel) beter te zijn dan de 6700 maar daarover moet iemand maar eens een uitspraak doen die ook echt op beiden heeft gereden.
Ik begin langzaam z`n 6800 heilige te worden maar het is wel een feit dat de 6800 gewoon fijner schakelt , sneller schakelt en ook tot nu toe minder gesleten heeft.Medicbiker schreef:
De 6800 schijnt wel (veel) beter te zijn dan de 6700 maar daarover moet iemand maar eens een uitspraak doen die ook echt op beiden heeft gereden.
Wel is het zo dat als je perse een triple wilt je niet onder de 6700 uit komt maar dan kan je ook net zo goed naar de 5700 triple kijken
Scheelt vaak toch wel redelijk wat geld en vind ik zeker niet onderdoen
Echter denk ik dat iedereen makkelijk 34/32 moet kunnen rijden en ook eigenlijk makkelijk 34/28 want op een gegeven moment gaat lopen sneller zeg maar
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Als het perse triple moet zijn en ook nog een beetje deftig materiaal dan heb je natuurlijk nog Athena triple.
Maar de eerste motorcrosser die vies is van een beetje sleutelen moet ik nog tegenkomen dus een compact met een extra binnenblad en cassette zal dan waarschijnlijk ook geen probleem zijn. Met een compact kun je uiteindelijk net zo licht rijden als met een triple, het probleem is meer dat je dan een cassette nodig hebt waarbij de versnellingen te ver uit elkaar liggen om prettig op het vlakke te kunnen rijden. Dit is dus op te lossen met een andere cassette en eventueel een ander binnenblad voor.
Maar de eerste motorcrosser die vies is van een beetje sleutelen moet ik nog tegenkomen dus een compact met een extra binnenblad en cassette zal dan waarschijnlijk ook geen probleem zijn. Met een compact kun je uiteindelijk net zo licht rijden als met een triple, het probleem is meer dat je dan een cassette nodig hebt waarbij de versnellingen te ver uit elkaar liggen om prettig op het vlakke te kunnen rijden. Dit is dus op te lossen met een andere cassette en eventueel een ander binnenblad voor.
Campagnolo Ultra Dork