Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
Le Grimpeur
- Forum-lid
Le Grimpeur
08 apr 2014 11:11
Het 'probleem' komt mij niet helemaal onbekend voor...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
. Vorig jaar had ik Campa bidons op m'n fiets en dat ging eigenlijk redelijk goed. Totdat er één uit het koelkastje tuimelde, waardoor de dop kapot ging. Nieuwe bidons gekocht bij Decathlon en bij Go Sport ('t gebeurde in Frankrijk). Lekken als een idioot, dus balen van dat kleverige goedje op mijn fiets. Heb toen een rolletje teflon tape gekocht:
Voordat ik de dop op de bidon schroef, doe ik even een paar windingen tape om de schroefdraad van de bidon en de boel blijft dicht! Wel voor ieder gebruik opnieuw doen. Tijdens beklimmingen is het trouwens verstandig om de drinktuit open te laten, zodat er geen overdruk in de bidon ontstaat.
60 x Ventoux
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
08 apr 2014 11:39
snowkrash schreef:Elite Super Jossanova ... er zit wel wat druppels op mijn frame, maar dat is restvocht door het drinken. Een vochtig doekje na de rit is voldoende.
Een stuiterende fiets geeft géén zooi in ieder geval.
+1 die heb ik ook en sinds een tijdje krijgen de kinderen ze ook mee naar school met limonade. Sindsdien geen natte plakkerige tassen meer teruggekregen.
Campagnolo Ultra Dork
-
codex
- Forum-lid
codex
08 apr 2014 11:57
ik heb verschillende bidons.
Klikdoppen is niets.
Draaidoppen is al een stuk beter.
Camelbag is top...zijn 100% dicht met een eigen ontwikkeld patent afsluit-draaidop.
Ze drinken ook echt heel goed.
Kortom de beste, ik kan er echt niets anders over zeggen.
Dus weg met al die rommel bidons en koop maar camelbak.ja en sportdrank...dat weet ik niet hoor.Hier ook alleen water of in de zomer soms koude melk.
De camelbaks zijn wel wat moeilijker schoon te maken bij het draaigedeeltje van die dop.
Maar misschien is een gewoon leeg plastic flesje met een draaidop, wel de beste optie.
Gooi je het daar in en die lekken natuurlijk ook nooit en spoel je onder de warme kraan ook zo weer schoon.
Je hebt wel bidonhouders waar flessen(jes) in passen/inklemmen.
-
MarcFaFo
- Forum-lid
MarcFaFo
08 apr 2014 12:40
snowkrash schreef:Elite Super Jossanova ... er zit wel wat druppels op mijn frame, maar dat is restvocht door het drinken. Een vochtig doekje na de rit is voldoende.
Een stuiterende fiets geeft géén zooi in ieder geval.
+1. Idem voor mij.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
VNEuros
- Forum-lid
VNEuros
09 apr 2014 16:32
i-mac schreef:peter1981 schreef:ik heb nog weinig bidons gezien die echt 100% afsluiten
Probeer maar eens de Camelbak bidons. Ik haal geen andere meer in huis. Kost iets meer dan de doorsnee bidon, maar ze zijn de centen dubbel en dik waard.
+1 Camelbak Podium
-
i-mac
i-mac
09 apr 2014 17:51
De dop van de Camelbak kan je losmaken. Met een wattenstaafje dan de binnenkant proper maken. En af en toe eens mee in de vaatwasser kan ook geen kwaad.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
15 apr 2014 11:12
Ook de goede bidons (Camelbak, Specialized, Elite, Tacx draaidop) hebben maar beperkte levensduur en dan gaan ze of knoeien of zijn ze niet meer goed schoon te maken. De oplossingen zijn of water drinken of regelmatig een nieuwe kopen.
Omdat water voor mij niet werkt koop ik regelmatig een nieuwe en dan liever 3 keer een tacx met draaidop dan voor dezelfde prijs 1 keer een Camelbak Podium.