Fondriest
Super mooie Bike , ik rij er nu 3 maanden en ben zeer tevreden ook zwart met oranje , vanaf volgende week gaan wij verder op de MTB dan gaat de Fondriest naar zolder tot het voorjaar
Ik heb de fiets laten afmonteren met een Ultegra compact inlc Rotorsysteem en Di2;;;;;; en wat mij zo verbaast als we ergens een bakkie koffie drinken, en mijn fiets neerzet dat ik alleen maar complimentjes krijgt wat een beest van een fiets heeft u meneer (62jr)
Ik hoop dat jij er net zo geniet als ik super bike
Ik heb de fiets laten afmonteren met een Ultegra compact inlc Rotorsysteem en Di2;;;;;; en wat mij zo verbaast als we ergens een bakkie koffie drinken, en mijn fiets neerzet dat ik alleen maar complimentjes krijgt wat een beest van een fiets heeft u meneer (62jr)
Ik hoop dat jij er net zo geniet als ik super bike
Buddo, ik zag dat je je TF2 te koop hebt staan!
Waarom zou je hem weg doen? Dan moet de nieuwe frameset die je op het oog hebt wel heel speciaal zijn!
Vertel….
Waarom zou je hem weg doen? Dan moet de nieuwe frameset die je op het oog hebt wel heel speciaal zijn!
Vertel….
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.
@Jules; ik denk dat ik naar een De Rosa King RS ga (met kleur naar eigen keuze, niet de standaard kleuren). Hij is nog niet besteld, ik rij eerst nog de winter door op de Fondriest en dan in het voorjaar de De Rosa.
Mijn nieuwe frame is binnen en heb dus als "afscheid" mijn Fondriest nog eens uitgebreid op de foto gezet. De mooiste foto's zijn het wel waard denk ik om in dit topic geplaatst te worden.
Ik heb de Fondriest nu zo'n 3 jaar gehad en er veel plezier mee beleefd. Mooie tochten mee gereden en eigenlijk nooit iets mee gehad, super dus. Mocht ik het frame niet kunnen verkopen dan ga ik hem misschien wel ombouwen voor mijn vriendin. In dat geval zet ik alles van de Fondriest over op mijn De Rosa en alles van mijn haar fiets op de Fondriest. Wie weet...
Ik heb de Fondriest nu zo'n 3 jaar gehad en er veel plezier mee beleefd. Mooie tochten mee gereden en eigenlijk nooit iets mee gehad, super dus. Mocht ik het frame niet kunnen verkopen dan ga ik hem misschien wel ombouwen voor mijn vriendin. In dat geval zet ik alles van de Fondriest over op mijn De Rosa en alles van mijn haar fiets op de Fondriest. Wie weet...
Afgelopen weekend mijn nieuwe setje winter/klimwielen erop gezet (Fulcrum Racing 1).
Rijdt wat lekkerder met die windvlagen dan de hoge wielen. En meteen een fotootje gemaakt!
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.
Qua BBL kom je bij mij in de buurt en ga je zo'n 79-80cm van hart bb naar top zadel krijgen.Rickjeh1 schreef:Heb ook een Fondriest TF3 1.2 op het oog, Maar kom er nog niet helemaal uit qua maat.
Lengte 1.90, BBL 90 Centimeter wat zou dan de beste optie zijn? XLof XXL?
Het betekend dat je een lang boven lichaam hebt. Je arm lengte ken ik niet maar neem aan in verhouding met je bovenlichaam. Mijn lengte is 183cm en bbl van 91 cm. Ik rijdt op een Kuota met toptube length (F) 560mm. De Fondriest xl heeft 574mm en de xxl 590mm.
Afhankelijk van je gewenste zit en doelstelling van de fiets kun je een xl nemen als je wat racier wilt zitten. Ook zal met je bovenbeen lengte rekening moeten houden om de juiste afstand tussen zadel en bb te kunnen krijgen.
Ik zou zelf eens jezelf goed opmeten mbv bijv competitivecyclist.com of anders een bike fit doen.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Thanks voor je bericht.. idd wat kortere benen en langer bovenlichaam.
het gaat me er voornamelijk om dat ik goed heb gepast pas op een bulls maat 60, bovenbuis dus 60cm, maar lees hier berichten over andere meetwaarden ivm met andere vorm frame bij fondriest..
Als er dus geen standaard lijkt te zijn is laten opmeten idd de beste optie.
grts
het gaat me er voornamelijk om dat ik goed heb gepast pas op een bulls maat 60, bovenbuis dus 60cm, maar lees hier berichten over andere meetwaarden ivm met andere vorm frame bij fondriest..
Als er dus geen standaard lijkt te zijn is laten opmeten idd de beste optie.
grts
Zou voor een XL gaan.
Volgens mij is dit de perfecte maat.
Liever het frame iets kleiner, kun je met voorbouw etc compenseren en het staat ook beter.
Een te groot frame vraagt om een enorm gestrekte houding en hier krijg je spijt van.
Zou een XXL kopen als ik min. 1,96 zou zijn.
Succes en je gaat ervan genieten.
Volgens mij is dit de perfecte maat.
Liever het frame iets kleiner, kun je met voorbouw etc compenseren en het staat ook beter.
Een te groot frame vraagt om een enorm gestrekte houding en hier krijg je spijt van.
Zou een XXL kopen als ik min. 1,96 zou zijn.
Succes en je gaat ervan genieten.