Hallo medefietsers,
Ik zit met een (hopelijk) klein probleempje..
Ik heb namelijk een tikje in mn achterwiel, maar alleen als ik er op fiets of gewicht op zet.
Hij komt niet tegen de remblokjes etc aan, en heeft geen bochel oid.
Band die erop zit is een Schwalbe Racing Ralph.
Mvg, Peter
Tik in Mavic achterwiel
Haha, slim hoor :p
Ook als ik niet trap, als ik hem laat uitrollen hoor ik het ook.
Van de derailleur komt komt niet, remklauwen ook niet, en van voor sowieso niet.
Daarbij het ik met wat kracht de band los laten rollen, en dan hoor je het ook.
edit: het is trouwens een DT Swiss wiel, sorry.
Mvg
Ook als ik niet trap, als ik hem laat uitrollen hoor ik het ook.
Van de derailleur komt komt niet, remklauwen ook niet, en van voor sowieso niet.
Daarbij het ik met wat kracht de band los laten rollen, en dan hoor je het ook.
edit: het is trouwens een DT Swiss wiel, sorry.
Mvg
Specialized Epic FSR, SRAM X0
Barellia Brügelmann, Campagnolo Centaur 10 sp, 7.8kg
Barellia Brügelmann, Campagnolo Centaur 10 sp, 7.8kg
ok, dus niet in trapas, en neem aan dat je dan verder ook stilzit, dus ook niet zadelpen, zadeltas, trappers, ketting (snelsluiter die net wat dikker is en tegen " iets" aantikt) of bijv. de snelspanners, maar echt in het wiel zelf.
Is het nog wel gelijk aan de wielomwenteling ? Of sneller ?
(vooruitlopend op het antwoord : ) Zou in lagering van wiel kunnen zitten, zelf onderhouden (en weet je hoe te controleren / invetten / onderhouden ) , of doet de FM dat ?
Al eens de spanning per spaak gevoeld , of er wat verschil per spaak in zit ?
Ventiel met " ringetje" tegen de velg vastgeschroeft (speling?) , of geheel los en daarbij ruimte om te bewegen/tikken in ventielgat ?
Is het een metaalachtige tik, of meer gedempte tik van bijv. een breuk van karkas van de band (maar dat zou je bij inspectie van de band gauw moeten zien / voelen)
Tikje " opeens" aanwezig, ontstaan na onderhoud/sleutelen aan fiets (en aan wat dan?) of zacht begonnen en beetje bij beetje luider/opvallender/vaker voorkomend geworden ?
Ohjah, je hebt geen meetmagneetjes in (achter)wiel die tegen de meetsensor op achteras/pedaal aantikken ?
En het is een "racing ralph" achterband, dus dan hebben we het over een MTB ? een Fully of een Hardtail ? Zou ook achterveerr unit kunnen zijn, maar dan nog ziou het niet tikken als je de fiets laat uitrollen zonder trapbeweging te maken, tenzij oneffen terrein.
Is het nog wel gelijk aan de wielomwenteling ? Of sneller ?
(vooruitlopend op het antwoord : ) Zou in lagering van wiel kunnen zitten, zelf onderhouden (en weet je hoe te controleren / invetten / onderhouden ) , of doet de FM dat ?
Al eens de spanning per spaak gevoeld , of er wat verschil per spaak in zit ?
Ventiel met " ringetje" tegen de velg vastgeschroeft (speling?) , of geheel los en daarbij ruimte om te bewegen/tikken in ventielgat ?
Is het een metaalachtige tik, of meer gedempte tik van bijv. een breuk van karkas van de band (maar dat zou je bij inspectie van de band gauw moeten zien / voelen)
Tikje " opeens" aanwezig, ontstaan na onderhoud/sleutelen aan fiets (en aan wat dan?) of zacht begonnen en beetje bij beetje luider/opvallender/vaker voorkomend geworden ?
Ohjah, je hebt geen meetmagneetjes in (achter)wiel die tegen de meetsensor op achteras/pedaal aantikken ?
En het is een "racing ralph" achterband, dus dan hebben we het over een MTB ? een Fully of een Hardtail ? Zou ook achterveerr unit kunnen zijn, maar dan nog ziou het niet tikken als je de fiets laat uitrollen zonder trapbeweging te maken, tenzij oneffen terrein.
Laatst gewijzigd door ted038 op 14 apr 2014 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat om een Stevens cyclocrosser.ted038 schreef:ok, dus niet in trapas, en neem aan dat je dan verder ook stilzit, dus ook niet zadelpen, zadeltas, trappers, ketting (snelsluiter die net wat dikker is en tegen " iets" aantikt) of bijv. de snelspanners, maar echt in het wiel zelf.
Is het nog wel gelijk aan de wielomwenteling ? Of sneller ?
(vooruitlopend op het antwoord : ) Zou in lagering van wiel kunnen zitten, zelf onderhouden (en weet je hoe te controleren / invetten / onderhouden ) , of doet de FM dat ?
Al eens de spanning per spaak gevoeld , of er wat verschil per spaak in zit ?
Ventiel met " ringetje" tegen de velg vastgeschroeft (speling?) , of geheel los en daarbij ruimte om te bewegen/tikken in ventielgat ?
Is het een metaalachtige tik, of meer gedempte tik van bijv. een breuk van karkas van de band (maar dat zou je bij inspectie van de band gauw moeten zien / voelen)
Tikje " opeens" aanwezig, ontstaan na onderhoud/sleutelen aan fiets (en aan wat dan?) of zacht begonnen en beetje bij beetje luider/opvallender/vaker voorkomend geworden ?
Ohjah, je hebt geen meetmagneetjes in (achter)wiel die tegen de meetsensor op achteras/pedaal aantikken ?
En het is een "racing ralph" achterband, dus dan hebben we het over een MTB ? een Fully of een Hardtail ? Zou ook achterveerr unit kunnen zijn, maar dan nog ziou het niet tikken als je de fiets laat uitrollen zonder trapbeweging te maken, tenzij oneffen terrein.
Specialized Epic FSR, SRAM X0
Barellia Brügelmann, Campagnolo Centaur 10 sp, 7.8kg
Barellia Brügelmann, Campagnolo Centaur 10 sp, 7.8kg