Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

De volgende racefiets?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 14 apr 2014 22:45

Interessante inzichten allemaal, maakt het er gelijk ook niet makkelijker op. 1 ding ben ik het mee eens het zijn de benen/spieren en uithoudingsvermogen die het moeten doen. Maar dat punt is wel goed voor elkaar bij mij. Komt het toch wel weer op het "materiaal" aan.

Gert Jan
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2014 09:14

Gert Jan 18 apr 2014 09:42

Ik heb ook lang gewikt en gewogen, vele tests gelezen, winkels bezocht, welke fiets ik na mijn opstappertje (Bulls Harrier Novice / 105) zou nemen, daarbij als criteria genomen 'veel' voor 'weinig'. Mijn budget was zo rond de 1300-1400 euro All In. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Canyon Roadlite AL 7.0 (licht alu-frame met carbon voorvork, volledig afgemonteerd met de nieuwe Shimano Ultegra 6800 groep (11-speed compact). Een zeer complete (en lichte) fiets, maat 2XL (ben zelf 1,99m / 105 kg). Heb nog wel getwijfeld tussen de Rose en de Canyon, maar het model van Rose 'smoelt' minder (het oog wil ook wat). Een fiets kopen bij een internetshop vind ik geen enkel probleem. Ik heb er zelf voor gekozen de fiets in Koblenz bij de fabriek van Canyon op te halen; een belevenis op zich. Je krijgt een hele uitgebreide uitleg bij de fiets, kan een testrit maken en de fiets wordt speciaal voor jou nog helemaal afgestemd (mijn spacers heb ik laten veranderen voor een betere stuurhouding). Omdat ik ook gelijk de Ultegra 6800 SPD-SL pedalen erbij heb genomen, kreeg ik bij aflevering ook nog (gratis) een setje gele Shimano schoenclips mee. Daarnaast krijg je een gereedschapsset (met o.a. een eenvoudige momentsleutel) mee, een uitgebreid boek en DVD hoe je je fiets moet (de)monteren en onderhouden, extra bidons, een complete verlichtingsset; kortom alles erop en eraan. Afstellen van je fiets kun je makkelijk zelf; kwestie van gewoon durven en doen (scheelt je bij een reguliere onderhoudsbeurt ga zo'n € 35,-. Ik ben er naar een maand fietsen zeer tevreden over (fiets zo'n 6000-7000 km. per jaar). Een hele verbetering t.o.v. mijn vorige fiets. De Ultegra 6800 schakelt zeer licht en soepel. Hoewel de 105-groep ook prima beviel, vind ik dit toch weer een hele verbetering. Misschien dat ik tzt. nog een nieuwe wielset ga aanschaffen (standaard zit er de Mavic Aksium set op), maar voor de rest is het een topfiets voor dat geld. Overigens kun je de fietsen wel gewoon in NL testen; ze houden regelmatig roadshows in den lande, waar je het e.e.a. kan uitproberen.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 18 apr 2014 20:08

Je hebt dus 2 setjes schoenplaatjes bij je pedalen?
Standaard zitten er nl schoenplaatjes bij de pedalen dus een extra set is mooi meegenomen...... ;)

Plaats reactie