Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Cannondale F29 CARBON 3

jakkel
Forum-lid

jakkel 08 dec 2013 20:49

epotheker schreef:Heb in het verleden al meerdere keren geprobeerd om Cannondale Europe te contacten via e-mail maar nimmer een reactie gekregen. Net zoals Sram Europe zijn ze blijkbaar niet geequipeerd met een fatsoenlijke servicedesk, een gemiste kans mijns inziens. De garantieafdeling via de FM daarentegen is doorgaans snel en adequaat wat Cannondale betreft. Sram blijft een grote ergernis.
Ik heb ze afgelopen week ook proberen te bereiken, enkele keren gemaild. Krijg geen leesbevestiging noch een reactie. Een fiets van 4.000 euro zal te min zijn zeker?

Dat ze meteen hun servicedeskeurope mailadres dan ook maar van het net gooien. De consument heeft er toch geen bal aan.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 10 dec 2013 13:59

Het is echt wel schrikabrend met de F29 modellen.

Mijn balhoofdlagrs na 1000km helemaal aan gort, gaan nu Enduro in, maar dat zal niet heel veel uitmaken, stond nog een F29 2 bij de dealer na 500km lager aan gort. Aanhaalmoment va het balhoofd klopt voor geen meter, met 15nm volgens het boekje houd ik nog 1 cm buis over die erin moet. en probeer maar eens met een nm of 30/35 een balhoofd goed in te stellen, hopelijk opgelost met de nieuwe buis.

Cannondale zo toch echt eens met een serieuze recall voor de F29 moeten komen is mijn mening.

Zo zonde want hij rijd meer dan fantastisch

jakkel
Forum-lid

jakkel 27 jan 2014 16:09

Ondertussen is de verbeterde stuurbuis in garantie gemonteerd. Je voelt dat de boel veel strakker en stijver is en dat er geen vervelende kraakjes en piepjes meer te horen zijn. Dik tevreden dus.

Het spijtige aan gans het verhaal is wel dat je het bestaan van zo'n verbeterde stuurbuis te weten moet komen via een forum (...dit forum), dikke merci aan wasbeer2006 voor de tip! En dat je dus ook zelf actie dient te ondernemen. Had het stuurbuis probleem bij m'n dealer (officiële Cannondale dealer) al kort na de aankoop aangekaart maar die kon het probleem maar niet verhelpen, wist blijkbaar tot op heden niet van het bestaan af van die verbeterde stuurbuis. Ze bestaat echter toch al sinds begin 2013. Cannondale, een merk dat zich toch graag profileert als een 'premium merk', zou hier beter een officiële recall van maken, maar ja dat kost weer centen natuurlijk. Ik heb ook een setje BB30 lagers gekregen van Cannondale, als antwoord op de vraag of het normaal is dat de BB30 lagers in het frame gelijmd dienen te worden om niet te kraken. Niet meteen het juiste antwoord, maar het is alleszins toch al een antwoord.

Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 27 jan 2014 20:36

Graag gedaan hoor :)

mij viel het ook meteen op dat de voorkant merkbaar stijver en strakker voelt. Goed dat het nu geregeld is!

keetoo
Forum-lid

Gebruikersavatar keetoo 05 mar 2014 22:32

Opmerkelijk dat jullie de voorkant nu stijver vinden aanvoelen. Wat zou hiervan de reden kunnen zijn ?

Ik rijd nog wel met de originele buis. Kraken heb ik verholpen door hem met kopervet in te smeren voor montage, nu al bijna 2 jaar kraakvrij.

jakkel
Forum-lid

jakkel 06 mar 2014 08:26

keetoo schreef:Opmerkelijk dat jullie de voorkant nu stijver vinden aanvoelen. Wat zou hiervan de reden kunnen zijn ?
Voornamelijk door de verdikking (kraag) net onder de schroefdraad bij het nieuwe type stuurbuis denk ik. Plus er worden inwendig nog spacers (nr. 9 en 8) gemonteerd, wat de boel nog wat stijver maakt.

Ik had de boel ook haast kraakvrij gekregen door een massa aan vet te gebruiken en het aanhaalmoment precies aan te passen. Maar perfect afstellen lukte niet. Ofwel kraakte de boel, ofwel had je een lichte speling in het stuur.

Afbeelding

keetoo
Forum-lid

Gebruikersavatar keetoo 07 mar 2014 15:58

Ik, dat is inderdaad nogal een verschil. Ook eens gaan regelen

keetoo
Forum-lid

Gebruikersavatar keetoo 19 mar 2014 11:25

Geregeld, stuurt inderdaad nog wat strakker, nu hopen dat het kraken langdurig wegblijft

colinb
Forum-lid

colinb 15 apr 2014 14:01

Ik rij sinds september op een cannondale carbon 3 2014. heb tot nu toe al een kapotte naaf gehad (voor) en pas een versleten balhoofdlager gehad. beide onder garantie vervangen. ik zelf moest erg wennen aan de overstan naar 29" maar nu ik eenmaal gewend ben wil ik niets anders meer! super fiets maargoed ik ree voorheen rond op een cube reaction (alu).
2014 Cannondale Supersix EVO Ultegra
2014 Cannondale Flash carbon 3

Plaats reactie