zoekt instap racefiets +- 1500 euro
Goedemiddag iedereen,
Na ongeveer 3 jaar aanmodderen met een oude mtb (17 jaar oud) wil ik graag een goede racefiets hebben waar ik goed mee uit de voeten kan. Mijn voorkeuren liggen wel op 'afstand' rijden maar omdat Nijmegen een geweldig gebied heeft (berg en dal) wil ik daar ook iets mee doen.
Ik ben 31 jaar en 82kg zwaar en 1.84 lang en zoek een goede instap fiets die bij mijn conditie past (heb een +-2 jaar op kantoor niet veel gedaan aan mijn conditie)
Nu is de wereld van de fietsen behoorlijk breed en zou graag weten welke richting ik op moet kijken om een goede fiets voor mij te kunnen laten aanmeten(ik las al ergens rose bocholt)
Graag advies
ben totaal de weg kwijt in het aanbod.
Na ongeveer 3 jaar aanmodderen met een oude mtb (17 jaar oud) wil ik graag een goede racefiets hebben waar ik goed mee uit de voeten kan. Mijn voorkeuren liggen wel op 'afstand' rijden maar omdat Nijmegen een geweldig gebied heeft (berg en dal) wil ik daar ook iets mee doen.
Ik ben 31 jaar en 82kg zwaar en 1.84 lang en zoek een goede instap fiets die bij mijn conditie past (heb een +-2 jaar op kantoor niet veel gedaan aan mijn conditie)
Nu is de wereld van de fietsen behoorlijk breed en zou graag weten welke richting ik op moet kijken om een goede fiets voor mij te kunnen laten aanmeten(ik las al ergens rose bocholt)
Graag advies
ben totaal de weg kwijt in het aanbod.
Xev82,
Ik heb ongeveer 3 dagen geleden een post geopend voor een fiets van max 1200,-
Misschien dat je daar iets aan hebt als start?
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=68685
Ik heb ongeveer 3 dagen geleden een post geopend voor een fiets van max 1200,-
Misschien dat je daar iets aan hebt als start?
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=68685
De weg kwijt is niet zo raar. Het is ook moeilijk om een goed antwoord te geven.
Wat ik zeker weet, als je een Rose mooi vindt, koop je een fiets met een goede prijs/kwaliteits verhouding. Als je in Nijmegen woont is het een uurtje rijden. Dat is misschien een nadeel als je niet zelf handig bent. Maar éénmaal per jaar een keer op afspraak naar Rose voor een onderhoudsbeurt of wat vervangingen, lijkt mij persoonlijk goed te doen.
veel succes met je keuze
Wat ik zeker weet, als je een Rose mooi vindt, koop je een fiets met een goede prijs/kwaliteits verhouding. Als je in Nijmegen woont is het een uurtje rijden. Dat is misschien een nadeel als je niet zelf handig bent. Maar éénmaal per jaar een keer op afspraak naar Rose voor een onderhoudsbeurt of wat vervangingen, lijkt mij persoonlijk goed te doen.
veel succes met je keuze
Allard
Kan ik daar iets voor mijzelf laten aanmeten? ik ken Rose voor de rest ook niet namelijk. Maar een goede aanbeveling + fiets zou ik natuurlijk zeker op prijs stellen. Hoe bedoel je verder met niet zelf 'handig'? is dat je een bouwkitje meekrijgt ? Of is de onderhoud met gereedschap daar een probleem mee?beren040 schreef:De weg kwijt is niet zo raar. Het is ook moeilijk om een goed antwoord te geven.
veel succes met je keuze
Graag zou ik een fiets willen die vooral op langere termijn mij kan ondersteunden in dit.
qua accessoires is het denk ik ook best lastig. zeker als je nooit echt 'gesport' hebt.
In deze prijsklase zit je in het schemergebied tussen budget carbon met vaak iets goedkopere onderdelen, of wat luxere aluminium fietsen met een mooie ultegra groep bijvoorbeeld.
Zoek je een mooie licht en stijf frame waar initieel wat goedkopere onderdelen op zitten, die je stap voor stap zou willen verbeteren? Dan kun je voor de carbon fiets gaan. Bijvoorbeeld, Sensa, Carrera, Prorace, Bulls en Canyon hebben Carbon modellen die in jouw budget vallen, maar waar je op termijn nog wel wat winst kunt halen uit groep updates of een setje lichte wielen.
Zoek je een fiets die al helemaal af is. Kun je beter naar een wat luxer aluminium frame kijken. bijvoorbeeld de bovengenoemde ROse, mijin vaders favoriet de Stevens Aspin, maar ook de grote merken Cannondale, Trek, Giant, en wederom Canyon bieden goed uitgeruste Alu fietsen aan voor +/_1500 Euro
Zoek je een mooie licht en stijf frame waar initieel wat goedkopere onderdelen op zitten, die je stap voor stap zou willen verbeteren? Dan kun je voor de carbon fiets gaan. Bijvoorbeeld, Sensa, Carrera, Prorace, Bulls en Canyon hebben Carbon modellen die in jouw budget vallen, maar waar je op termijn nog wel wat winst kunt halen uit groep updates of een setje lichte wielen.
Zoek je een fiets die al helemaal af is. Kun je beter naar een wat luxer aluminium frame kijken. bijvoorbeeld de bovengenoemde ROse, mijin vaders favoriet de Stevens Aspin, maar ook de grote merken Cannondale, Trek, Giant, en wederom Canyon bieden goed uitgeruste Alu fietsen aan voor +/_1500 Euro
Voor het bedrag dat jij wilt uitgeven koop je een mooie fiets. Bij Rose kunnen ze je opmeten en je fiets goed voor je afstellen. Ik zou zelf als ik 1500 euro zou uitgeven voor een aluminium frame gaan met ultegra en een set goede wielen bv fulcrum r3.xev82 schreef:Kan ik daar iets voor mijzelf laten aanmeten? ik ken Rose voor de rest ook niet namelijk. Maar een goede aanbeveling + fiets zou ik natuurlijk zeker op prijs stellen. Hoe bedoel je verder met niet zelf 'handig'? is dat je een bouwkitje meekrijgt ? Of is de onderhoud met gereedschap daar een probleem mee?beren040 schreef:De weg kwijt is niet zo raar. Het is ook moeilijk om een goed antwoord te geven.
veel succes met je keuze
Graag zou ik een fiets willen die vooral op langere termijn mij kan ondersteunden in dit.
qua accessoires is het denk ik ook best lastig. zeker als je nooit echt 'gesport' hebt.
Maar voor een dergelijk bedrag vind je ook een carbon frame en ultegra met misschien iets mindere wielen, of 105 en weer wel r3 wielen. Dat moet je zelf beslissen, maar het is allemaal "goed"
Met niet handig bedoel ik dat als je voor iedere kleinigheid naar een fietsenmaker moet.
Dan zou ik gaan voor een winkel in de buurt, maar ook dan is €1500 voldoende om een goede fiets aan te schaffen.
Maar ik denk dat heel veel forumleden hier het met mij eens zullen zijn dat prijs / kwaliteit bij een merk als Rose dik in orde is
Allard
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Voor jouw budget koop je ook bij de reguliere vakhandel een goede, passende en bovendien nog eens mooie fiets.
Ga eens langs bij een goed gesorteerde zaak en kijk eens rond wat er zoal te koop is.
Je kan perfect een fiets kopen met
- Carbon frame
- Campa Veloce of Simano 105 afmontage
- Degelijke instapwielen die jouw gewicht perfect aankunnen
- Een bijpassende afmontage wat betreft stuur, -pen, zadelpen en zadel.
Mogelijk een zogenoemd "overjaars" model met een fikse korting.
Pedalen en drinkbushouders kan je perfect "als nieuw" op marktplaats, en andere 2ehands.be sites vinden.
Koop vooral een goed passende fiets. Als je hem (of is het haar?) ook nog eens mooi vindt is dat meegenomen.
Succes en hou ons op de hoogte.
Ga eens langs bij een goed gesorteerde zaak en kijk eens rond wat er zoal te koop is.
Je kan perfect een fiets kopen met
- Carbon frame
Pedalen en drinkbushouders kan je perfect "als nieuw" op marktplaats, en andere 2ehands.be sites vinden.
Koop vooral een goed passende fiets. Als je hem (of is het haar?) ook nog eens mooi vindt is dat meegenomen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Is de Cube Agree dan niet een goed idee? Past perfect binnen zijn budget en heeft een carbon frame met complete 105 afmontage. Wielen zijn Fulcrums Racing 7, opzich prima dus. 12gobiking heeft ook nog een Agree Pro uit 2013 staan, maar het is de vraag of ze die ook nog in jouw maat hebben staan, en deze is qua specs iets minder: No-Name Shimano remmen en crankstel.lcsmt schreef: Je kan perfect een fiets kopen met
- Carbon frame
2013 model: http://www.12gobiking.nl/racefietsen/cu ... c_pro_2013
2014 model: http://www.12gobiking.nl/racefietsen/cu ... c_pro_2014
Laatst gewijzigd door Cube2000 op 15 apr 2014 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Cannondale
Goed!
Zo te zien aan de reacties heb ik in ieder geval een indicatie.Ik ga zeker even een bezoekje bij Rose maken, en kijken wat ze voor mij kunnen doen.
Jullie input betreft framekeuze en wielen is natuurlijk erg fijn om te horen.(ook al moet ik dat zelf even ondervinden als ik het laat 'aanmeten')
Wat zijn de 'rand'zaken waar je als beginner mee kwijt moet? zoals accessoires?
Wat ik sowieso belangrijk vind naast goede fietskleding is een 'iets waarmee'ik mijn snelheid en progress kan tracken (gebruik nu strava maar dat is vervelend om dat dat op je telefoon moet)
Ik hoop dat ik niet teveel domme vragen of onzinnige dingen stel, maar ik weet er vrij weinig vanaf en om jullie antwoorden te zien zet me wat zekerder mijn evt. aankoop.
Bedankt voor de vorige reacties iig en het meedenken
Zo te zien aan de reacties heb ik in ieder geval een indicatie.Ik ga zeker even een bezoekje bij Rose maken, en kijken wat ze voor mij kunnen doen.
Jullie input betreft framekeuze en wielen is natuurlijk erg fijn om te horen.(ook al moet ik dat zelf even ondervinden als ik het laat 'aanmeten')
Wat zijn de 'rand'zaken waar je als beginner mee kwijt moet? zoals accessoires?
Wat ik sowieso belangrijk vind naast goede fietskleding is een 'iets waarmee'ik mijn snelheid en progress kan tracken (gebruik nu strava maar dat is vervelend om dat dat op je telefoon moet)
Ik hoop dat ik niet teveel domme vragen of onzinnige dingen stel, maar ik weet er vrij weinig vanaf en om jullie antwoorden te zien zet me wat zekerder mijn evt. aankoop.
Bedankt voor de vorige reacties iig en het meedenken
Als je nog niet eerder in een serieuze fietsenwinkel bent geweest, dan zou ik niet gelijk naar Rose gaan. Ga eerst eens lokaal kijken, gewoon ter orientatie en om er "wat in te komen". Of bijvoorbeeld naar Mantel in Arnhem, die heeft volgens mij ook wel veel en is niet duur.
Er hebben nu twee mensen gereageerd met een persoonlijke voorkeur, Rose en Cube. Dat is prima, maar als er nu nog meer mensen reageren met hun voorkeur... ga je dan overal langs? Ik zou eerst zelf een beetje inlezen, websites bezoeken, wat praten met verkopers. Onder andere over de maat, dan krijg je daar ook gevoel bij.
Randzaken waar je aan moet denken? Allereerst natuurlijk de helm, nooit zonder gaan rijden. Verder denken aan: reserve binnenbandje, pompje of CO2 patroon, bandenlichters, fietsbroek, shirt, bidonhouders, bidons, fietschoenen en klikpedalen.
Voor je snelheid en vooruitgang te meten kun je een eenvoudig fietscomputertje kopen. Dan zie je onderweg de snelheid. Als je meer wil meten, kun je denken aan cadansmeters, hartslagmeters, navigat, hoogtemeters, enz. Er zijn apparaatjes waar alles in zit... maar dat is een heel ander bedrag dan een eenvoudige computer van een paar tientjes. Als je dan daarnaast nog Strava gebruikt kun je toch voorlopig vooruit? Later kun je altijd nog meer, beter, duurder kopen als alles bevalt.
Er hebben nu twee mensen gereageerd met een persoonlijke voorkeur, Rose en Cube. Dat is prima, maar als er nu nog meer mensen reageren met hun voorkeur... ga je dan overal langs? Ik zou eerst zelf een beetje inlezen, websites bezoeken, wat praten met verkopers. Onder andere over de maat, dan krijg je daar ook gevoel bij.
Randzaken waar je aan moet denken? Allereerst natuurlijk de helm, nooit zonder gaan rijden. Verder denken aan: reserve binnenbandje, pompje of CO2 patroon, bandenlichters, fietsbroek, shirt, bidonhouders, bidons, fietschoenen en klikpedalen.
Voor je snelheid en vooruitgang te meten kun je een eenvoudig fietscomputertje kopen. Dan zie je onderweg de snelheid. Als je meer wil meten, kun je denken aan cadansmeters, hartslagmeters, navigat, hoogtemeters, enz. Er zijn apparaatjes waar alles in zit... maar dat is een heel ander bedrag dan een eenvoudige computer van een paar tientjes. Als je dan daarnaast nog Strava gebruikt kun je toch voorlopig vooruit? Later kun je altijd nog meer, beter, duurder kopen als alles bevalt.
Ga voor je eerste fiets idd best langs bij een fietsenmaker.
Een overjaars carbon model moet zeker kunnen voor dat geld.
En op een eerst e(of zelfs tweede, derde,...) fiets volstaat Camp VEloce of Shimano 105 zeker en vast.
Ik heb net een overjaarse carbon Wilier Izoard met Campagnole Veloce gekocht, Campagnolo en Ritchey onderdelen met een upgrade naar Campa Scirrocco 35 wielen voor de som die jij wil uitgeven.
Een overjaars carbon model moet zeker kunnen voor dat geld.
En op een eerst e(of zelfs tweede, derde,...) fiets volstaat Camp VEloce of Shimano 105 zeker en vast.
Ik heb net een overjaarse carbon Wilier Izoard met Campagnole Veloce gekocht, Campagnolo en Ritchey onderdelen met een upgrade naar Campa Scirrocco 35 wielen voor de som die jij wil uitgeven.
Nee ik heb geen persoonlijke voorkeur voor Rose, ik rijd zelf al heel lang cervelo dura ace afgemonteerdbuddo schreef:Als je nog niet eerder in een serieuze fietsenwinkel bent geweest, dan zou ik niet gelijk naar Rose gaan. Ga eerst eens lokaal kijken, gewoon ter orientatie en om er "wat in te komen". Of bijvoorbeeld naar Mantel in Arnhem, die heeft volgens mij ook wel veel en is niet duur.
Voor je snelheid en vooruitgang te meten kun je een eenvoudig fietscomputertje kopen. Dan zie je onderweg de snelheid. Als je meer wil meten, kun je denken aan cadansmeters,
hartslagmeters, navigat, hoogtemeters, enz. Er zijn apparaatjes waar alles in zit... maar dat is een heel ander bedrag dan een eenvoudige computer van een paar tientjes. Als je dan daarnaast nog Strava gebruikt kun je toch voorlopig vooruit? Later kun je altijd nog meer, beter, duurder kopen als alles bevalt.
Ik probeerde slechts antwoord te geven en te helpen
Allard