Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubes for Dummies

Gebruikersavatar
djurobski
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 mar 2010 18:07

Gebruikersavatar djurobski 06 apr 2014 21:47

Vandaag de eerste problemen met mijn Topeak verlenger. In eerste instantie werd de kern van het ventiel losgedraaid, hoewel onzeker of dit door de Topeak is gekomen. Maar daarna begon het. Omdat de kern los was gekomen en je deze in de velg met geen mogelijkheid terug krijgt, mijn reserve tube omgelegd. Topeak verlenger erop, pompen, pompen....pssssssst. Band leeg. In de Topeak verlenger zit een stukje rubber met schroefdraad dat op het ventiel draait. Dit stukje rubber is losgekomen en hield blijkbaar de kern ingedrukt met als gevolg een weer leeglopende band. Met veel moeite en pogingen uiteindelijk de tube kunnen oppompen en mijn toerrit gaan rijden. Jammertjes dus.

Dus nu: ik heb nu een aantal zipp verlengers liggen maar vraag me af of er ook verlengers zijn waarbij de kern in het verlengstuk schroeft maar dan in het zwart. Schwalbe heeft bijv dergelijk verlengers maar niet in het zwart? Tufo, zelfde verhaal...
Afbeelding

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6400
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 08 apr 2014 09:21

djurobski schreef: Dus nu: ik heb nu een aantal zipp verlengers liggen maar vraag me af of er ook verlengers zijn waarbij de kern in het verlengstuk schroeft maar dan in het zwart. Schwalbe heeft bijv dergelijk verlengers maar niet in het zwart? Tufo, zelfde verhaal...
U vraagt , wij draaien ;)

http://www.wiggle.nl/fast-forward-ventielverlengerset/

In diverse lengte leverbaar, ik heb ze zelf ook en is inderdaad bij een carbon velg veel mooier.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2863
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 10 apr 2014 10:56

Hoe weet je of een tube nog goed vast zit. Vorig jaar is mijn tube van mijn velg afgeschoten (tijdens koers in een scherpe bocht) en dat wil ik dit jaar niet nog een keer meemaken.

Ik heb deze keer de tubes wel de gehele winter op spanning gehad (vorige keer niet). Sommige geven aan dat je ieder jaar opnieuw moet plakken, alleen het demonteren van een tube is vaak ook niet al te best voor de tube.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 9010
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 10 apr 2014 11:17

gaisdergerman schreef:Hoe weet je of een tube nog goed vast zit. Vorig jaar is mijn tube van mijn velg afgeschoten (tijdens koers in een scherpe bocht) en dat wil ik dit jaar niet nog een keer meemaken.

Ik heb deze keer de tubes wel de gehele winter op spanning gehad (vorige keer niet). Sommige geven aan dat je ieder jaar opnieuw moet plakken, alleen het demonteren van een tube is vaak ook niet al te best voor de tube.
In mijn ogen leeg laten lopen en dan met 2 duimen drukken en kijken hoe vast of los die nog op de velg zit.
Vast is vast en zou ik niet lostrekken ipv lostrekken van het velglint van je tube.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 13 apr 2014 19:39

Ik wilde me (met het zicht op een langzaam kaler wordende tube) alvast een paar nieuwe Veloflex Carbons gaan kopen maar vind ze toch behoorlijk aan de prijs en slecht te krijgen.
De Vittoria Service Evo CX Course koop je voor iets meer dan de helft van de Veloflex, maar als de lekbestendigheid net zo slecht is als bij de Vitorria 320tpi clinchers dan sla ik ze liever over. Wat zijn de ervaringen van jullie?
Afbeelding

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 13 apr 2014 20:08

Ik betaal 56,95 voor veloflex carbon, veel lekbestendiger dan de Vittoria's. Wat betaal jij dan voor de vittoria's?
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 9010
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 13 apr 2014 20:12

ericpeters schreef:Ik wilde me (met het zicht op een langzaam kaler wordende tube) alvast een paar nieuwe Veloflex Carbons gaan kopen maar vind ze toch behoorlijk aan de prijs en slecht te krijgen.
De Vittoria Service Evo CX Course koop je voor iets meer dan de helft van de Veloflex, maar als de lekbestendigheid net zo slecht is als bij de Vitorria 320tpi clinchers dan sla ik ze liever over. Wat zijn de ervaringen van jullie?
Ìk heb goede ervaringen met Vittoria cx cx3 en de sc en slechte ervaring met A Dugast Paris-Roubaix 4x lek op 500km
Mijn banden komen van Mantel in Arnhem.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 13 apr 2014 20:40

Ik betaalde ook 59 maar nu is het 79,- en de Vittoria's vind ik al voor 39.95.
Waar zijn de Veloflex Carbon dan nog voor 59 te krijgen, waar überhaupt? (Bike Palast heeft ze ook niet meer)
Afbeelding

Frederik1990
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2014 20:08

Frederik1990 16 apr 2014 20:15

Ola allen,

Ik heb voor het eerst zelf mijn tubes erop gekit,maar er zit nu een bobbel in.
Daarom mijn vraag, wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik het oplossen?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5076
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 16 apr 2014 20:49

ericpeters schreef:Ik betaalde ook 59 maar nu is het 79,- en de Vittoria's vind ik al voor 39.95.
Waar zijn de Veloflex Carbon dan nog voor 59 te krijgen, waar überhaupt? (Bike Palast heeft ze ook niet meer)
http://www.bike-palast.com/en/Racebike/ ... -tire.html

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 16 apr 2014 21:26

Veloflex carbon heb ik vandaag binnen 48 uur geleverd gekregen van Bike-Palast, dus ze zijn gewoon leverbaar.

@Frederik. Ik denk dat je wellicht de klassieke fout hebt gemaakt door de Tube bij het ventiel niet genoeg strak te trekken bij het opplakken. Als je de tube wil plakken en je steekt het ventiel door de velg, dan moet je de tube echt aan beide kanten goed naar buiten over de velg trekken en zorgen dat het ventiel goed strak op de velg komt. Hopelijk snap je wat ik bedoel.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 16 apr 2014 22:19

Ze staan inderdaad nu weer terug in het assortiment, ik heb het idee dat ze de versie hebben veranderd (van 22mm naar 23mm) en dat ze daarom even niet in de shop te vinden waren.
Afbeelding

Plaats reactie