Tubes for Dummies
Vandaag de eerste problemen met mijn Topeak verlenger. In eerste instantie werd de kern van het ventiel losgedraaid, hoewel onzeker of dit door de Topeak is gekomen. Maar daarna begon het. Omdat de kern los was gekomen en je deze in de velg met geen mogelijkheid terug krijgt, mijn reserve tube omgelegd. Topeak verlenger erop, pompen, pompen....pssssssst. Band leeg. In de Topeak verlenger zit een stukje rubber met schroefdraad dat op het ventiel draait. Dit stukje rubber is losgekomen en hield blijkbaar de kern ingedrukt met als gevolg een weer leeglopende band. Met veel moeite en pogingen uiteindelijk de tube kunnen oppompen en mijn toerrit gaan rijden. Jammertjes dus.
Dus nu: ik heb nu een aantal zipp verlengers liggen maar vraag me af of er ook verlengers zijn waarbij de kern in het verlengstuk schroeft maar dan in het zwart. Schwalbe heeft bijv dergelijk verlengers maar niet in het zwart? Tufo, zelfde verhaal...
Dus nu: ik heb nu een aantal zipp verlengers liggen maar vraag me af of er ook verlengers zijn waarbij de kern in het verlengstuk schroeft maar dan in het zwart. Schwalbe heeft bijv dergelijk verlengers maar niet in het zwart? Tufo, zelfde verhaal...
U vraagt , wij draaiendjurobski schreef: Dus nu: ik heb nu een aantal zipp verlengers liggen maar vraag me af of er ook verlengers zijn waarbij de kern in het verlengstuk schroeft maar dan in het zwart. Schwalbe heeft bijv dergelijk verlengers maar niet in het zwart? Tufo, zelfde verhaal...
http://www.wiggle.nl/fast-forward-ventielverlengerset/
In diverse lengte leverbaar, ik heb ze zelf ook en is inderdaad bij een carbon velg veel mooier.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Hoe weet je of een tube nog goed vast zit. Vorig jaar is mijn tube van mijn velg afgeschoten (tijdens koers in een scherpe bocht) en dat wil ik dit jaar niet nog een keer meemaken.
Ik heb deze keer de tubes wel de gehele winter op spanning gehad (vorige keer niet). Sommige geven aan dat je ieder jaar opnieuw moet plakken, alleen het demonteren van een tube is vaak ook niet al te best voor de tube.
Ik heb deze keer de tubes wel de gehele winter op spanning gehad (vorige keer niet). Sommige geven aan dat je ieder jaar opnieuw moet plakken, alleen het demonteren van een tube is vaak ook niet al te best voor de tube.
In mijn ogen leeg laten lopen en dan met 2 duimen drukken en kijken hoe vast of los die nog op de velg zit.gaisdergerman schreef:Hoe weet je of een tube nog goed vast zit. Vorig jaar is mijn tube van mijn velg afgeschoten (tijdens koers in een scherpe bocht) en dat wil ik dit jaar niet nog een keer meemaken.
Ik heb deze keer de tubes wel de gehele winter op spanning gehad (vorige keer niet). Sommige geven aan dat je ieder jaar opnieuw moet plakken, alleen het demonteren van een tube is vaak ook niet al te best voor de tube.
Vast is vast en zou ik niet lostrekken ipv lostrekken van het velglint van je tube.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik wilde me (met het zicht op een langzaam kaler wordende tube) alvast een paar nieuwe Veloflex Carbons gaan kopen maar vind ze toch behoorlijk aan de prijs en slecht te krijgen.
De Vittoria Service Evo CX Course koop je voor iets meer dan de helft van de Veloflex, maar als de lekbestendigheid net zo slecht is als bij de Vitorria 320tpi clinchers dan sla ik ze liever over. Wat zijn de ervaringen van jullie?
De Vittoria Service Evo CX Course koop je voor iets meer dan de helft van de Veloflex, maar als de lekbestendigheid net zo slecht is als bij de Vitorria 320tpi clinchers dan sla ik ze liever over. Wat zijn de ervaringen van jullie?
Ìk heb goede ervaringen met Vittoria cx cx3 en de sc en slechte ervaring met A Dugast Paris-Roubaix 4x lek op 500kmericpeters schreef:Ik wilde me (met het zicht op een langzaam kaler wordende tube) alvast een paar nieuwe Veloflex Carbons gaan kopen maar vind ze toch behoorlijk aan de prijs en slecht te krijgen.
De Vittoria Service Evo CX Course koop je voor iets meer dan de helft van de Veloflex, maar als de lekbestendigheid net zo slecht is als bij de Vitorria 320tpi clinchers dan sla ik ze liever over. Wat zijn de ervaringen van jullie?
Mijn banden komen van Mantel in Arnhem.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik betaalde ook 59 maar nu is het 79,- en de Vittoria's vind ik al voor 39.95.
Waar zijn de Veloflex Carbon dan nog voor 59 te krijgen, waar überhaupt? (Bike Palast heeft ze ook niet meer)
Waar zijn de Veloflex Carbon dan nog voor 59 te krijgen, waar überhaupt? (Bike Palast heeft ze ook niet meer)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 apr 2014 20:08
Ola allen,
Ik heb voor het eerst zelf mijn tubes erop gekit,maar er zit nu een bobbel in.
Daarom mijn vraag, wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik het oplossen?
Ik heb voor het eerst zelf mijn tubes erop gekit,maar er zit nu een bobbel in.
Daarom mijn vraag, wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik het oplossen?
http://www.bike-palast.com/en/Racebike/ ... -tire.htmlericpeters schreef:Ik betaalde ook 59 maar nu is het 79,- en de Vittoria's vind ik al voor 39.95.
Waar zijn de Veloflex Carbon dan nog voor 59 te krijgen, waar überhaupt? (Bike Palast heeft ze ook niet meer)
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Veloflex carbon heb ik vandaag binnen 48 uur geleverd gekregen van Bike-Palast, dus ze zijn gewoon leverbaar.
@Frederik. Ik denk dat je wellicht de klassieke fout hebt gemaakt door de Tube bij het ventiel niet genoeg strak te trekken bij het opplakken. Als je de tube wil plakken en je steekt het ventiel door de velg, dan moet je de tube echt aan beide kanten goed naar buiten over de velg trekken en zorgen dat het ventiel goed strak op de velg komt. Hopelijk snap je wat ik bedoel.
@Frederik. Ik denk dat je wellicht de klassieke fout hebt gemaakt door de Tube bij het ventiel niet genoeg strak te trekken bij het opplakken. Als je de tube wil plakken en je steekt het ventiel door de velg, dan moet je de tube echt aan beide kanten goed naar buiten over de velg trekken en zorgen dat het ventiel goed strak op de velg komt. Hopelijk snap je wat ik bedoel.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ze staan inderdaad nu weer terug in het assortiment, ik heb het idee dat ze de versie hebben veranderd (van 22mm naar 23mm) en dat ze daarom even niet in de shop te vinden waren.