Oplaten meten en dan niets kopen vind ik niet chique. Maar 58 zit volgens mij net op het randje, koop wat dat betreft liever te klein dan te groot.FranX78 schreef:@JJ5: Mijn gevoel zegt dat 56 erg krap is voor jou lengte. Ik heb ook die bike fit calculator gebruikt en daar klopte niet veel van. Ik ben 1,73/1,74 en heb recent hetzelfde frame gekocht (toen heette het nog R-002) in de maat 54. De maten hiervan kwamen overeen met alu specialized waar ik al jaren op rond reed.
Misschien een idee om je eens ergens te laten meten.
Succes
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Ik zit ook te kijken naar een chinees, nog lange termijn werk maar je kan maar een beetje smullen zeg maar.
De frames zien er top uit en ook de prijzen zijn prima! Nu vraag ik mij af hoe is het gesteled met de stijfheid en dergelijke van zo'n fiets? Is dat gewoon goed vergelijkbaar met topmodellen van bekende merken? Op de sites van de chinezen vindt je daar niets over. Wellicht dat er mensen zijn die een topframe van een bekend merk hebben dit verschil kunnen ervaren?
De frames zien er top uit en ook de prijzen zijn prima! Nu vraag ik mij af hoe is het gesteled met de stijfheid en dergelijke van zo'n fiets? Is dat gewoon goed vergelijkbaar met topmodellen van bekende merken? Op de sites van de chinezen vindt je daar niets over. Wellicht dat er mensen zijn die een topframe van een bekend merk hebben dit verschil kunnen ervaren?
Ik denk dat je het eerder moet vergelijken met een instap carbonframe.
Ben er ook al een tijdje naar aan het kijken. Als ik geen BMC met schijven op de kop kan tikken voor een leuke prijs, staat er komende winter een R051 115D met schijfremmen in mijn garage.
Ben er ook al een tijdje naar aan het kijken. Als ik geen BMC met schijven op de kop kan tikken voor een leuke prijs, staat er komende winter een R051 115D met schijfremmen in mijn garage.
Respect voor dit Topic, waanzinnig om te zien hoe sommige een geweldige fiets neerzetten! als ik dit zie begint het ook bij mij te kriebelen. Misschien zelf ook maar zo'n project opstarten inplaats van een "standaard" bike te kopen. Zoek naast mijn MTB namelijk nog een leuke mooie racer, maar sleutelen en klussen vind ik ook heel leuk.
Respect mannen, bikes waar jullie met recht TROTS op mogen wezen!
Respect mannen, bikes waar jullie met recht TROTS op mogen wezen!