Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cube Attempt/Peloton

adrie07
Forum-lid

adrie07 13 jul 2010 15:41

Hoi.

Na redelijk actief gesport te hebben ben ik eind 2008 met een hernia op bed komen te liggen. Nu gaat het allemaal weer prima en wil weer iets aan mijn contitie gaan doen. Via de huisarts het advies gekregen dat racefietsen zeer goed tot de mogelijkheden behoort.
Volgend jaar januari kan ik weer gebruik maken van het fietsplan van mijn werk, dus de beslissing om dan een racefiets aan te schaffen was snel gemaakt.

Via via heb ik gehoort dat er een cube dealer vlak bij mij in de buurt zit.
Een dealer die qua service hoog aangeschreven staat.
Toch wel erg belangrijk lijkt mij.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen deze twee modellen. De Attempt en de Peloton.

Nu weeg ik zo,n schoon aan de haak ca 96 kg. Zijn de wielen die op deze modellen zitten voldoende om mijn gewicht te dragen of is dit vragen om problemen??

Nu is de 105 group van de attempt wel erg mooi maar is in mijn geval die 200 Euro het wel waard??
Ik weet nog niet hoeveel km ik ga fietsen in de week. Zal misschien rond de 50 of 100 km zijn.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

Gr: Adrie

:D

foosho
Forum-lid

foosho 13 jul 2010 15:58

Attempt. Heb je een 105 groep en wielen die je tenminste houden.

adrie07
Forum-lid

adrie07 27 jul 2010 14:06

Afgelopen weekend voor het eerst op een racefiets gereden bij een FM
Dit is mij zeer goed bevallen. Dus dat er een fiets gaat komen begin volgend jaar is wel zeker.
De cube attempt heeft fulcrum racing 7 wielen. Aangezien mijn gewicht (96 kg) ben ik benieuwd of dit geen probleem is ?
Is het verstandig om er andere wielen erop te zetten ??

jmyhld
Forum-lid

jmyhld 27 jul 2010 15:04

Die Fulcrums moeten dat gewicht makkelijk kunnen houden.
En over Attempt vs Peloton.. Als je budget het toelaat de Attempt, maar een Peloton is ook geen verkeerde fiets. Echter zul je onder de Peloton wel nieuwe wielen moeten zetten, die WHR-500 staan nou niet echt goed aangeschreven.

Plaats reactie