Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 11 apr 2014 15:55

sharkman113 schreef:En zo weten ze bij Cervelo elke ontwerpfout om te toveren in een marketing gimmick.
De S5 is een ouder ontwerp dan de nieuwe S3 en aanpassen kost simpelweg meer dan deze keuze langzaam uit te faseren.
Dat was ook door mij heengegaan, maar tot nog toe komt Damon R. vrij betrouwbaar over. Zo adviseert hij op het forum bij iemand die twijfelt tussen een nieuwe en een overjarig frame het oude model, aangezien de verschillen minimaal waren. We zullen het antwoord in september kennen, want ik vermoed dat dan de S5 vervangen wordt.

P.S.: ik kreeg net te horen dat mijn nieuwe R5 frame mogelijk deze week nog binnen komt. Kan ik mooi op gaan bouwen tijdens Roubaix. 8-)
Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 11 apr 2014 19:21

Gaat er idd om dat Cervelo heel wat interessante en goede ontwerpen in haar frames stopt (en het zijn goede frames anders had ik zelf ook geen R5 en S3 sl) maar zouden ze wat eerlijker kunnen/mogen zijn met zaken waar ze gewoon de plank een beetje of volledig mis hebben geslagen. Er is nog wel een verschil tussen halve missers (kabelinvoer op de bovenbuis) en ontwerpfouten (bijv. derailleur ophanging op de achterpat bij de eerste serie R5's)
En minder goed of slecht schakelen is slechts relatief en daarvoor zul je een frame met kabels buitenom naast moeten zetten. Heb recent een Specialized tarmac sl3, een Sl4 en een S5 opgebouwd (allen met Campa super record). De S5 schakelde echt verreweg het minste van de 3 (opschakelen ging top maar terug haperde), de SL4 was iets beter (maar ook niet heel veel) en enkel de SL3 (met verreweg de minste kabelweerstand) schakelde zoals campa het bedoeld heeft (dus zeer soepel en volledig geruisloos).

M.a.w. de technieken en het design gaat steeds een stapje verder maar dat wil niet zeggen dat elke vernieuwing ook een verbetering is en waar bij sommige frames de achterrem al moeizaam gaat door teveel weerstand is bij een mechanische groep het buitenom doorvoeren van de kabels gewoon de beste (en waarschijnlijk ook nog goedkoopste) oplossing.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 12 apr 2014 07:47

Dat laatste ben ik met je eens Robert, de kabels buitenom is voor de goede loop van de kabels het beste.
Echter cosmetisch en practisch( kwa poetsen van bv schuine buis) is het mooier en makkelijker.
Voor m'n S3 had ik een R3sl met de kabels buitenom en diezelfde groep schakelde niet noemenswaardig beter dan op m'n S3.
Ik had bij de S3 de doorvoer van de kabels ook liever door de schuine buis gezien, zoals bij m'n Foil, maar ik ben er aan gewend en stoor me er niet meer aan zolang de werking goed blijft. ;)

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1544
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 12 apr 2014 13:59

loos schreef:
P.S.: ik kreeg net te horen dat mijn nieuwe R5 frame mogelijk deze week nog binnen komt. Kan ik mooi op gaan bouwen tijdens Roubaix. 8-)
Ben erg benieuwd naar (mooie) foto's van je opbouw project.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

av017
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 jul 2006 19:12

av017 15 apr 2014 06:01

nog keer mijn intss al oldie posten, maar hij rijdt nog altijd super zunne

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 15 apr 2014 08:01

Prachtige fiets van het goede merk :P

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 16 apr 2014 14:03

Jaap Telder schreef:Prachtige fiets van het goede merk :P
Het beste merk! Nee, het enige merk! Alle andere fietsen, welk merk ook, willen later als ze groot zijn ook een Cervélo zijn ;)
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

helspie1
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 dec 2013 16:27

helspie1 18 apr 2014 17:58

Helemaal mee eens, het énige merk, vandaag ook in opvolging van mijn Cervélo S1 een S3 opgebouwd :

Afbeelding
Afbeelding

CommanderK
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 aug 2013 11:37

CommanderK 18 apr 2014 18:49

Heel frustrerend hier al die pareltjes te zien ;)

Ik zit al ruim vijf maanden te wachten sinds de eerst verwachte leverdatum (september al besteld).

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 20 apr 2014 16:30

Afbeelding

Zo, en nu ga ik de finale van de AGR kijken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1544
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 20 apr 2014 17:05

Pracht Fiets C.!
Veel rijplezier, maar dat moet wel lukken met zo'n aanwinst
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8953
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 20 apr 2014 17:54

Black beauty Caspar,gefeliciteerd en veel veilige kilometers wens ik je.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Plaats reactie