Nederland is daar nog niet klaar voor...Stuntman Mike schreef:Waar blijven toch die Propellors? Misschien moet ik er dan zelf maar een gaan proberen...
Giant
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Die zul je in Nederland ook niet vaak gaan zien. Officieel is het frame in Nederland niet los verkrijgbaar. De montage af fabriek niet geweldig en als pakket te duur.
In Duitsland ben ik ze al een paar keer tegen gekomen (klanten van S-tec).
Heb er tot op heden twee opgebouwd (heel veel werk) en het is echt een heel goed frame met af fabriek echt slechte remmen (er is een goede oplossing waar ook Giant Shimano en voorheen Belkin mee reed maar die kost 400 Euro en wat moeite extra) en hobbymatig opbouwen is in ieder geval een flinke uitdaging.
In Duitsland ben ik ze al een paar keer tegen gekomen (klanten van S-tec).
Heb er tot op heden twee opgebouwd (heel veel werk) en het is echt een heel goed frame met af fabriek echt slechte remmen (er is een goede oplossing waar ook Giant Shimano en voorheen Belkin mee reed maar die kost 400 Euro en wat moeite extra) en hobbymatig opbouwen is in ieder geval een flinke uitdaging.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Wat zijn de grootste uitdagingen bij het opbouwen? Mantel heeft nog een zwart frame liggen namelijk...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Grootste uitdaging is een mechanische groep werkend te krijgen (op veel punten weerstand).
Verder is het zagen een precies en vervelend klusje zeker omdat een propel anders meet als een klassiek frame en ik al minimaal één propel eigenaar ken die zich hopeloos verzaagd heeft (in het begin leek het nog aardig maar nu komt hij hoogte tekort.
Frame bij mantel is fraai (maar de meegeleverde remmen troep). Als je goed kijkt zitten er voor de meeste kabels sleeves door het frame wat leuk is maar voor di2 weer niet handig.
Persoonlijk zou ik enkel een propel in de grotere maten nemen (in S en M ziet het er maar matig uit) en enkel als je uitkomt met een flink stuk zadelpen. Een op de groei gekochte propel (grotere maat en weinig zadelpen ziet er in het echt beroerd uit).
Verder is het zagen een precies en vervelend klusje zeker omdat een propel anders meet als een klassiek frame en ik al minimaal één propel eigenaar ken die zich hopeloos verzaagd heeft (in het begin leek het nog aardig maar nu komt hij hoogte tekort.
Frame bij mantel is fraai (maar de meegeleverde remmen troep). Als je goed kijkt zitten er voor de meeste kabels sleeves door het frame wat leuk is maar voor di2 weer niet handig.
Persoonlijk zou ik enkel een propel in de grotere maten nemen (in S en M ziet het er maar matig uit) en enkel als je uitkomt met een flink stuk zadelpen. Een op de groei gekochte propel (grotere maat en weinig zadelpen ziet er in het echt beroerd uit).
Heeft hier iemand een TcR Composite 2 of 3 2014? Zo ja, zou diegene dan even een foto hier plaatsen? Ik twijfel nog tussen beide vanwege de lettertype van Giant... Het is niet mijn soort zou ik maar zeggen. Beide fietsen zien er wel gaaf uit! Maar op internet staan geen hele foto's van de fietsen die door de eigenaar zijn gemaakt. Vandaar..
De fiets wordt sowieso afgemonteerd met 105.
De fiets wordt sowieso afgemonteerd met 105.
-
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 okt 2013 12:41
Hallo Sharkman. Ik heb een advanced sl besteld. Kan jij iets zeggen over jouw ervaring m.b.t. hoge velgen op de sl ?sharkman113 schreef:-1
Een tcr heeft geen hoge wielen nodig sterker nog hoe duurder het Giant frame (zeker de advanced sl) hoe beter het frame rijdt met lage velgen (bij de propel is het precies andersom maar die is dan ook ontworpen om heel hard rechtdoor te rijden)
Gek van de weg, de MTB en het gravel