Check: http://racefietsblog.nl/?s=farsportsTheMen schreef:Iemand die al wat langere ervaring heeft met de Carbon-Alloy Clinchers van Farsports? Zo ja hoe bevallen ze?
zowel full carbon clinchers als de alu-carbon clinchers zijn door ons getest:)
Fiets Magazine nr. 11-2024, inclusief de trainings- en voedingsgids voor 2025, ligt nu in de winkel! Bestel 'm zonder verzendkosten in onze shop!
Check: http://racefietsblog.nl/?s=farsportsTheMen schreef:Iemand die al wat langere ervaring heeft met de Carbon-Alloy Clinchers van Farsports? Zo ja hoe bevallen ze?
Wat zijn de specs?FranX78 schreef:Voor de geinteresseerde:
In de paasdagen heb naast fietsen op mijn oude fiets vrije tijd besteed aan het in elkaar knutselen van mijn nieuwe fiets
Maar er moet nog een en ander gebeuren. Bijv:
- Buitenkabels op maat knippen, binnenkabels monteren en derailleurs afstellen
- Remblokjes afstellen
- Zadelhoogte bepalen en pen vastzetten
- Stuurhoogte bepalen en vorkbuis afzagen
- Pedalen monteren
- Stuurlint
- Banden (proberen te) vervangen voor tubeless, nadat ik de juiste ventielen heb.
- In een later stadium: Decals plakken en eventueel wat kleuraccenten aanbrengen. Alles zwart is toch een beetje saai.
Tot nu toe ging alles vrij soepel. Ik heb in het begin wat problemen gehad met de (low-budget) headset die meegeleverd werd, maar nu lijkt alles goed. Misschien dat ik deze ga vervangen voor een Ritchey (die goed schijnt te passen).
Daarnaast twijfel ik nog om misschien (één of twee) van die cable-adjusters/kabelstelschroeven. (http://www.jagwire.com/img/products/lg/CHA035.jpg) voor de derailleurkabels te gebruiken die ik nog heb liggen. Ziet natuurlijk niet echt mooi uit, maar af en toe kan het wel handig zijn. Bij mijn oude fiets zitten er van die kabelstelschroeven aan het aluminium frame.
Ik begrijp van anderen dat het bij de Ultegra 6800 met name lastig is om de voorderailleur af te stellen. Daarvoor zou het wel handig kunnen zijn.
Wat denken jullie?
Tijdens montage heb ik wat vlekken gemaakt op het frame en de wielen door mijn vieze vingers(vet). Met een schone doek zijn ze niet weg te vegen op de matte onderdelen.
Volgens Chris van Velobuild/Zhongwei zijn de makkelijk te verwijderen met butanon. Ik heb eens opgezocht wat dat is, maar dat schijnt wel een agressief goedje te zijn(wordt ook gebruikt als stickerverwijderaar). Iemand goede ervaringen met vet verwijderen van mat frames/wielen met een wat minder agressief goedje?
Gr Frank
Mooi fietsje, maar ik kan ook niets anders zeggenFranX78 schreef:Voor de geinteresseerde:
In de paasdagen heb naast fietsen op mijn oude fiets vrije tijd besteed aan het in elkaar knutselen van mijn nieuwe fiets
Maar er moet nog een en ander gebeuren. Bijv:
- Buitenkabels op maat knippen, binnenkabels monteren en derailleurs afstellen
- Remblokjes afstellen
- Zadelhoogte bepalen en pen vastzetten
- Stuurhoogte bepalen en vorkbuis afzagen
- Pedalen monteren
- Stuurlint
- Banden (proberen te) vervangen voor tubeless, nadat ik de juiste ventielen heb.
- In een later stadium: Decals plakken en eventueel wat kleuraccenten aanbrengen. Alles zwart is toch een beetje saai.
Tot nu toe ging alles vrij soepel. Ik heb in het begin wat problemen gehad met de (low-budget) headset die meegeleverd werd, maar nu lijkt alles goed. Misschien dat ik deze ga vervangen voor een Ritchey (die goed schijnt te passen).
Daarnaast twijfel ik nog om misschien (één of twee) van die cable-adjusters/kabelstelschroeven. (http://www.jagwire.com/img/products/lg/CHA035.jpg) voor de derailleurkabels te gebruiken die ik nog heb liggen. Ziet natuurlijk niet echt mooi uit, maar af en toe kan het wel handig zijn. Bij mijn oude fiets zitten er van die kabelstelschroeven aan het aluminium frame.
Ik begrijp van anderen dat het bij de Ultegra 6800 met name lastig is om de voorderailleur af te stellen. Daarvoor zou het wel handig kunnen zijn.
Wat denken jullie?
Tijdens montage heb ik wat vlekken gemaakt op het frame en de wielen door mijn vieze vingers(vet). Met een schone doek zijn ze niet weg te vegen op de matte onderdelen.
Volgens Chris van Velobuild/Zhongwei zijn de makkelijk te verwijderen met butanon. Ik heb eens opgezocht wat dat is, maar dat schijnt wel een agressief goedje te zijn(wordt ook gebruikt als stickerverwijderaar). Iemand goede ervaringen met vet verwijderen van mat frames/wielen met een wat minder agressief goedje?
Gr Frank
Velobuild/Zhongwei:Danny1808 schreef:Wat zijn de specs?
Frame
Wielen
Groep etc?
Ben erg benieuwd?
Tja... Geen verassing voor jou denk ik.JoostG schreef: Mooi fietsje, maar ik kan ook niets anders zeggen
Raar maar waar: beetje spuug helpt ook om de vlekken weg te krijgen. Verder werkt een sopje met wat afwasmiddel ook goed.
Bedankt. Wacht maar tot ie af isDanny1808 schreef:Mooi fietske! Direct bij zhongwei besteld zelf? Wil er binnenkort ook een laten komen.
Di2 is niet zo moeilijk daar zou ik me geen zorgen over maken. Er is veel over te vinden mocht je er niet uit komen. Hier vragen kan ook altijd!Danny1808 schreef:Ik wil ook voor deze gaan maar dan met di2 ultegra. Heb alleen beetje schrik van het zelf installeren van een di2 groep. Nog nooit gedaan namelijk