Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

CoenT86
Forum-lid

CoenT86 21 apr 2014 08:33

TheMen schreef:Iemand die al wat langere ervaring heeft met de Carbon-Alloy Clinchers van Farsports? Zo ja hoe bevallen ze?
Check: http://racefietsblog.nl/?s=farsports
zowel full carbon clinchers als de alu-carbon clinchers zijn door ons getest:)
Racefietsblog.nl

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 21 apr 2014 08:51

Leuke tests, bedankt.
Afbeelding

Fr3ggel
Forum-lid

Gebruikersavatar Fr3ggel 21 apr 2014 20:56

Voor de geinteresseerden:

In de paasdagen heb naast fietsen op mijn oude fiets vrije tijd besteed aan het in elkaar knutselen van mijn nieuwe fiets

Afbeelding

Maar er moet nog een en ander gebeuren. Bijv:
- Buitenkabels op maat knippen, binnenkabels monteren en derailleurs afstellen
- Remblokjes afstellen
- Zadelhoogte bepalen en pen vastzetten
- Stuurhoogte bepalen en vorkbuis afzagen
- Pedalen monteren
- Stuurlint
- Banden (proberen te) vervangen voor tubeless, nadat ik de juiste ventielen heb.
- In een later stadium: Decals plakken en eventueel wat kleuraccenten aanbrengen. Alles zwart is toch een beetje saai.

Tot nu toe ging alles vrij soepel. Ik heb in het begin wat problemen gehad met de (low-budget) headset die meegeleverd werd, maar nu lijkt alles goed. Misschien dat ik deze ga vervangen voor een Ritchey (die goed schijnt te passen).

Daarnaast twijfel ik nog om misschien (één of twee) van die cable-adjusters/kabelstelschroeven. (http://www.jagwire.com/img/products/lg/CHA035.jpg) voor de derailleurkabels te gebruiken die ik nog heb liggen. Ziet natuurlijk niet echt mooi uit, maar af en toe kan het wel handig zijn. Bij mijn oude fiets zitten er van die kabelstelschroeven aan het aluminium frame.
Ik begrijp van anderen dat het bij de Ultegra 6800 met name lastig is om de voorderailleur af te stellen. Daarvoor zou het wel handig kunnen zijn.
Wat denken jullie?

Tijdens montage heb ik wat vlekken gemaakt op het frame en de wielen door mijn vieze vingers(vet). Met een schone doek zijn ze niet weg te vegen op de matte onderdelen.
Volgens Chris van Velobuild/Zhongwei zijn de makkelijk te verwijderen met butanon. Ik heb eens opgezocht wat dat is, maar dat schijnt wel een agressief goedje te zijn(wordt ook gebruikt als stickerverwijderaar). Iemand goede ervaringen met vet verwijderen van mat frames/wielen met een wat minder agressief goedje?

Gr Frank
Laatst gewijzigd door Fr3ggel op 21 apr 2014 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

velolove
Forum-lid

velolove 21 apr 2014 21:10

ontvetter
ooit allemaal op een Scalpel

paulino
Forum-lid

paulino 21 apr 2014 21:19

Heeft er iemand ervaring met het FM-068 tt frame van Yishunbike?

http://yishuntrade.en.alibaba.com/produ ... &edm_ver=e
Kotsen op je fiets is goed, als je het maar niet op jezelf doet

Danny1808
Forum-lid

Danny1808 21 apr 2014 21:23

FranX78 schreef:Voor de geinteresseerde:

In de paasdagen heb naast fietsen op mijn oude fiets vrije tijd besteed aan het in elkaar knutselen van mijn nieuwe fiets

Afbeelding

- Remblokjes afstellen
- Pedalen monteren
- Stuurlint
- Banden (proberen te) vervangen voor tubeless, nadat ik de juiste ventielen heb.
- In een later stadium: Decals plakken en eventueel wat kleuraccenten aanbrengen. Alles zwart is toch een beetje saai.

Tot nu toe ging alles vrij soepel. Ik heb in het begin wat problemen gehad met de (low-budget) headset die meegeleverd werd, maar nu lijkt alles goed. Misschien dat ik deze ga vervangen voor een Ritchey (die goed schijnt te passen).

Daarnaast twijfel ik nog om misschien (één of twee) van die cable-adjusters/kabelstelschroeven. (http://www.jagwire.com/img/products/lg/CHA035.jpg) voor de derailleurkabels te gebruiken die ik nog heb liggen. Ziet natuurlijk niet echt mooi uit, maar af en toe kan het wel handig zijn. Bij mijn oude fiets zitten er van die kabelstelschroeven aan het aluminium frame.
Ik begrijp van anderen dat het bij de Ultegra 6800 met name lastig is om de voorderailleur af te stellen. Daarvoor zou het wel handig kunnen zijn.
Wat denken jullie?

Tijdens montage heb ik wat vlekken gemaakt op het frame en de wielen door mijn vieze vingers(vet). Met een schone doek zijn ze niet weg te vegen op de matte onderdelen.
Volgens Chris van Velobuild/Zhongwei zijn de makkelijk te verwijderen met butanon. Ik heb eens opgezocht wat dat is, maar dat schijnt wel een agressief goedje te zijn(wordt ook gebruikt als stickerverwijderaar). Iemand goede ervaringen met vet verwijderen van mat frames/wielen met een wat minder agressief goedje?

Gr Frank
Wat zijn de specs?

Frame
Wielen
Groep etc?
Ben erg benieuwd?

JoostG
Forum-lid

JoostG 21 apr 2014 21:28

FranX78 schreef:Voor de geinteresseerde:

Afbeelding

- Remblokjes afstellen
- Pedalen monteren
- Stuurlint

Wat denken jullie?

Gr Frank
Mooi fietsje, maar ik kan ook niets anders zeggen ;-)

Raar maar waar: beetje spuug helpt ook om de vlekken weg te krijgen. Verder werkt een sopje met wat afwasmiddel ook goed.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Fr3ggel
Forum-lid

Gebruikersavatar Fr3ggel 21 apr 2014 22:29

Danny1808 schreef:Wat zijn de specs?

Frame
Wielen
Groep etc?
Ben erg benieuwd?
Velobuild/Zhongwei:
Frame: R-002 54cm (Heet sinds kort R-022 volgens mij) 3K Mat
Stuur: HB-008 UD Mat
Stuurpen: ST-002 UD Mat
Zadaelpen: SP-006 UD Mat
Zadel: SD-002 3K Mat
Bidonhouders: BR-006 3K Mat

Ik weet niet of ik het zadel ga gebruiken, maar gezien de prijs wilde ik het wel proberen.

Farsports:
FSC-50-23-2014 Wielset UD Mat
Tubeless ready
Novatech A291/F482 naven
Sapim CX-Ray spaken en Sapim nippels
Titanium snelspanners

Shimano Ultegra 6800 groepset

Op dit moment zitter er Specialized Roubaix 25mm banden op. De bedoeling is om er een setje Schwalbe Ultremo ZX tubeless op te leggen als ik de juiste ventielen heb.
JoostG schreef: Mooi fietsje, maar ik kan ook niets anders zeggen ;-)

Raar maar waar: beetje spuug helpt ook om de vlekken weg te krijgen. Verder werkt een sopje met wat afwasmiddel ook goed.
Tja... Geen verassing voor jou denk ik.
Ik zal je spuugtip eens proberen. :D

Ter info: Ik had het R-002 frame op het oog en was op zoek naar betaalbare, betrouwbare 50mm wielen. Ik heb JoostG benaderd voor zijn ervaringen met de producten en leveranciers.
Gezien Joost's goede ervaringen met het frame en wielen, heb ik definitief voor het R-002 frame gekozen en heb ik dezelfde wielset als JoostG gekocht (en wellicht ook nog dezelfde banden binnenkort).

@JoostG: Nogmaals dank voor het delen van je tips en ervaringen.

Danny1808
Forum-lid

Danny1808 21 apr 2014 22:58

Mooi fietske! Direct bij zhongwei besteld zelf? Wil er binnenkort ook een laten komen.

Fr3ggel
Forum-lid

Gebruikersavatar Fr3ggel 21 apr 2014 23:27

Danny1808 schreef:Mooi fietske! Direct bij zhongwei besteld zelf? Wil er binnenkort ook een laten komen.
Bedankt. Wacht maar tot ie af is ;)

Ik had contact opgenomen via de zhongwei alibaba website voor voor de prijs. Ik kreeg toen reactie van Chris@velobuild.com. Na de nodige mailwisselingen heb ik via e-mail besteld en kreeg een paypal faktuur van het paypaladres van Velobuild.
Ik heb dus niet via de webshop van Velobuild besteld, maar toch bij Velobuild. Volgens mij hoort Zhongwei en Velobuild bij elkaar of werken ze op z'n minst heel nauw samen.
Er waren wel wat kleine verschillen in de prijzen en verzendkosten tussen zhongwei en velobuild. Ik heb de prijzen van de zhongwei prijslijst betaald en was in totaal volgens mij ongeveer 40 dollar minder kwijt dan dat ik velobuild mall winkelwagen aan gaf.
PB even je e-mailadres als je de prijslijst wil hebben.

Danny1808
Forum-lid

Danny1808 22 apr 2014 19:37

Ik wil ook voor deze gaan maar dan met di2 ultegra. Heb alleen beetje schrik van het zelf installeren van een di2 groep. Nog nooit gedaan namelijk

verbraakje
Forum-lid

verbraakje 22 apr 2014 20:07

Danny1808 schreef:Ik wil ook voor deze gaan maar dan met di2 ultegra. Heb alleen beetje schrik van het zelf installeren van een di2 groep. Nog nooit gedaan namelijk
Di2 is niet zo moeilijk daar zou ik me geen zorgen over maken. Er is veel over te vinden mocht je er niet uit komen. Hier vragen kan ook altijd!

Plaats reactie