Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cyclocrosser voor lange mensen (2m +)

EZeemering
Forum-lid

EZeemering 25 apr 2014 22:39

Hoi allen. Ik ben al een tijdje op zoek naar een cyclocrosser. Gaat voornamelijk gebruikt worden voor tochtjes door het bos en over het asfalt om daar te komen. Staat genoeg te koop, ook tweedehands, echter meestal kleine(re) frame maten. Ik ben iets over de 2 meter dus ik zoek iets groters. Maar het valt me op dat dat nogal verschilt tussen de merken.

Een dealer in de buurt raadde mij Sensa sowieso af omdat deze allemaal te klein zijn, hij raadde wel een Cannondale 61cm aan maar was niet meer leverbaar. Een andere dealer dacht aan een Trek 61 cm, maar die werd nieuw toch een stuk duurder.

Nu heb ik ook gelezen dat Ridley's groter uitvallen. Is een Ridley 60 cm dan vergelijkbaar met een Trek 61 bijvoorbeeld?

Budget ligt rond de 1000,- euro om in te stappen, mag zowel nieuw als tweedehands zijn.

Ik zag wel een Trek XO-1 62 cm tweedehands staan maar die is uit 2011. Twijfel, twijfel.

tomdejong
Forum-lid

tomdejong 26 apr 2014 16:27

kijk eens bij focus. Volgens mij gaat de mares tot 62 cm
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

onnot
Forum-lid

onnot 28 apr 2014 13:24

Wel iets duurder dan €1000 maar ook in 62 te verkrijgen.

http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3201 en de spatborden kunnen er af natuurlijk

EZeemering
Forum-lid

EZeemering 28 apr 2014 19:16

Inmiddels al bij meerdere dealers geweest. Helaas was een tweedehands Focus Mares net weg.

Zij raadden mij allemaal een Amerikaans merk aan omdat hun frames wat langer zijn. De Sensa is er wel in mijn maat maar zijn te kort / compact. Cannondale (caadx dacht ik) en Specialized Crux zijn niet meer leverbaar in maat 61. Blijft er nog een Trek dealer over bij mij in de buurt. Morgen even bij langs of de Crocket nog leverbaar is.

Online zag ik nog een Merida CYCLO CROSS 5-V 2013 61cm en een ROSE PRO DX CROSS-2000 2014 die zelfs tot 64cm gaat. Hoe verhouden deze merken in de lengte vergeleken met Amerikaanse modellen? Ik snap nog niet heel veel van fiets geometrie (al wordt het langzaamaan duidelijker)

Onnot, dank voor de link naar de canyon. Die kende ik nog niet. Maar voor die prijs ga ik liever voor de bovenstaande modellen.

EZeemering
Forum-lid

EZeemering 03 mei 2014 16:41

Vandaag de Merida CYCLO CROSS 5-V 2013 61cm opgehaald bij de dealer. Lekker fietsje hoor, stukje gereden naar huis. Kwaliteit en feeling van fietsen is toch wel (positief) veranderd de afgelopen 10 jaar.

Vanavond of morgen maar even goed uitlaten!

Plaats reactie