Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2014

elefantino
Forum-lid

elefantino 27 apr 2014 16:55

Leuk man, een veredelde massasprint in LBL....

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 apr 2014 17:03

daniel1975 schreef:Je begint haast te verlangen naar the EPO era......
9 km voor de finish en dan zoveel renners nog....gaaap
OP 8km nog met 80!!! Hoezo zware koers.

Door de EPO ging "de top" met name in klimkoersen een aantal jaar geleden omhoog. Als maatregel zijn de koersen (met name AGR, WP LBL) zwaarder proberen te maken.
Nu zijn er strengere controles en wordt er (ik geloof het echt) minder gebruikt en zijn de parcoursen te zwaar in relatie tot de belangen die er zijn. Als er niet wat fundamenteels gebeurt worden koersen als AGR, WP en LBL straks niet meer serieus genomen.

Jammer want LBL vond ik vroeger een van de mooiste koersen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 apr 2014 17:38

Agr is niet te zwaar; die is door dat suffe rondje te controleerbaar geworden imho. De oude finale was zwaarder lijkt mij. En zet de RVV ook maar bij de overgewaardeerde rondjes.
En verder is het gewoon duidelijk dat niemand durft aan te vallen. Liever en groupe de finale in en hopen op een top 10 ipv alles of niets bij een vroegere aanval. PR was imho de enige echt aantrekkelijke koers achteraf.
Less is bore

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 27 apr 2014 18:25

Het puntensysteem per rijder moeten ze afschaffen. Waarom zou je rijden om te winnen als top 10 ook wat oplevert.
Daniel Martin de schlemiel van de dag. Als hij niet valt dan wint hij. Simon Gerrans is een goede winnaar. Slim gereden en sterk.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

bve
Forum-lid

bve 27 apr 2014 18:35

De heuvelklassiekers hebben dit jaar weinig geboeid. Helden van het voorjaar zijn voor mij Terpstra (Dwars door Vlaanderen) en Boonen (P-R).
Mooiste rit tot nu toe was de 5de van de Tirreno met de solo van Contador.

kees0251
Forum-lid

kees0251 27 apr 2014 19:33

Gastheerg schreef:[

Door de EPO ging "de top" met name in klimkoersen een aantal jaar geleden omhoog. Als maatregel zijn de koersen (met name AGR, WP LBL) zwaarder proberen te maken.
Nu zijn er strengere controles en wordt er (ik geloof het echt) minder gebruikt en zijn de parcoursen te zwaar in relatie tot de belangen die er zijn. Als er niet wat fundamenteels gebeurt worden koersen als AGR, WP en LBL straks niet meer serieus genomen.

Jammer want LBL vond ik vroeger een van de mooiste koersen.
Ja, de tijd dat er een vedette 50 km solo reed en met minuten voorsprong arriveerde ligt definitief achter ons.
Ik ben bang dat het een teken is van een al tientallen jaren durende nivellering in het wielrennen, of het nou met of zonder doping gebeurt.
Het ligt niet aan de organisatie of parkoers, het ligt aan de enorm toegenomen sterkte in de breedte van het peloton door professionalisering op alle fronten.
Een oplossing daarvoor ligt niet voor de hand....
Cheap light strong, choose two

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 27 apr 2014 20:09

Teams kleiner maken?

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 27 apr 2014 20:16

mao schreef:Teams kleiner maken?
Maar dan ook gelijk naar een man of zes.
Kunnen ze gelijk meer wildcards uitdelen.
Een peleton van 30 ploegen is dan nog steeds 180 renners.
Dan kunnen de kleine ploegen ook meer 'tv-tijd' krijgen wat weer goed is voor (toekomstige) sponsors.
alleen dan nog een oplossing voor de (vele) ploegleiderwagens.

elefantino
Forum-lid

elefantino 27 apr 2014 20:18

Kleinere teams zijn sowieso een goed idee (vanwege allerlei redenen), maar zou in de 3 heuvelklassiekers niet veel uitgemaakt hebben.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 27 apr 2014 20:51

theov schreef:
mao schreef:Teams kleiner maken?
Maar dan ook gelijk naar een man of zes.
Kunnen ze gelijk meer wildcards uitdelen.
Een peleton van 30 ploegen is dan nog steeds 180 renners.
Dan kunnen de kleine ploegen ook meer 'tv-tijd' krijgen wat weer goed is voor (toekomstige) sponsors.
alleen dan nog een oplossing voor de (vele) ploegleiderwagens.
De ploegleiderswagens gewoon afschaffen. Dan ben je van de oortjes af en zijn de meeste renners die op een klim gelost worden ook echt weg. En voor pechgevallen alleen neutrale wagens inzetten.
Campagnolo Ultra Dork

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 27 apr 2014 21:10

Ik had de indruk dat na de Roche aux Faucons een mooie groep met alle favorieten kon wegrijden, maar ze zaten allen te kijken en te wachten tot hun ploegmaats kwamen aansluiten. Op dat moment zijn de favorieten ook gewoon te lui om te koersen.

(en de helpers te ijverig ;-) )
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 28 apr 2014 00:20

Weer werkte ook mee. Laat het is regenen waaien en koud zijn.

Plaats reactie