Luik-Bastenaken-Luik 2014
-
- Forum-lid
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Dacht ik al hij gaat zijn reisverzekering proberen.
Ik heb de 167km gereden. Beetje druk in het begin om Luik uit te komen, maar daarna was het perfect.
Goed gemarkeerd, goede ravitaillering en een soms mooie, soms ook hele lelijke route (heeft ook wel wat). De kwaliteit van het wegdek is ook flink verbeterd de laatste jaren!
Leuke tocht, flink afgezien en me bewust geworden van de extra training die ik moet doen om weer op niveau te komen..
Goed gemarkeerd, goede ravitaillering en een soms mooie, soms ook hele lelijke route (heeft ook wel wat). De kwaliteit van het wegdek is ook flink verbeterd de laatste jaren!
Leuke tocht, flink afgezien en me bewust geworden van de extra training die ik moet doen om weer op niveau te komen..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
daar sluit ik me wel bij aan het begin en einde in luik is wat minder, maargoed het heet ook lbl.vanzella schreef:Ik heb de 167km gereden. Beetje druk in het begin om Luik uit te komen, maar daarna was het perfect.
Goed gemarkeerd, goede ravitaillering en een soms mooie, soms ook hele lelijke route (heeft ook wel wat). De kwaliteit van het wegdek is ook flink verbeterd de laatste jaren!
Leuke tocht, flink afgezien en me bewust geworden van de extra training die ik moet doen om weer op niveau te komen..
Ik was niet echt kapot, wel een berg spierpijn gisteren. De redoute vond ik erg meevallen die paar meter dat ie 20% is ook wel wat overtrokken.
- Tracing_NL
- Forum-lid
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32
Zaterdag de 167 gereden. Hierbij een korte impressie:
Het belooft een prachtige dag te worden, om 05.00 uur zitten we in de auto. Bij Luik al redelijk druk met auto's. Op het pleintje waar we vorig jaar stonden, parkeren we nu ook. Om even 7 uur zitten we op de fiets. Nog wel koud! . De eerste kilometers in de stad zijn altijd erg vervelend. Veel kinderkopjes, stoplichten en kuilen. Na zo'n 10 kilomter klimmen we via de bekende provinciale N30 de stad uit en word het asfalt beter en de drukte minder.
We dalen af via de cotes des forges.De groepen zijn groter als vorig jaar. Het mooie weer heeft zeker voor meer deelnemers gezorgd. In remouchamps slaan we de eerste ravitaillering over. Via aywaille rijden we naar werbomont, dit is lekker fietsen, het voordeel van fietsen over de hoofdwegen is duidelijk met deze deelnemersaantallen, er is plaats genoeg voor iedereen. Na werbomont slaan we linksaf voor de 167. De meesten van onze groep rijden rechtdoor (dat heb je als je zo vroeg start). Op de Ancienne barriere testen we de benen. Voorwaar niet slecht! we rijden met 20 per uur naar boven, LEKKER! Daarna door naar de bevoorrading in Stavelot. Deze is ingericht op de binnenplaats van de kerk/klooster. Erg leuk, maar die verdomde kasseien; Ik haat ze. De reden dat ik slechts één keer aan de RVV heb meegedaan wordt weer maar eens bevestigd. Deze dingen zijn niet bedoeld om over te fietsen! Bevoorrading is prima geregeld. 4 uitdeelrijen + sportdrank in overvloed, toiletten enz. Daar kan Sportcommunication in la Douce France nog een puntje aan zuigen.
Met een volle maag beginnen we aan de Haute levee Een pokke helling, waarom weet ik niet maar deze loopt nooit lekker bij mij. Boven rijden we naar Francorchamps en lekker volle bak terugdalen naar Ruy. De volgende klim is de rosier, van deze kant altijd een heerlijke klim. Aangezien hier een tijdmeting plaatsvind een beetje doorgereden. Ben benieuwd of ik sneller ben als vorig jaar. Helaas gaan we bij de kruising linksaf ipv rechts dus is de meting niet vergelijkbaar .Vooruit, 30 seconden erbij tellen voor de zekerheid, dan ben ik nog zo'n 10% sneller dan 2013. Vanaf La Gleize het saaie stuk naar Remouchamps. We worden ingehaald door 2 snelle mannen. Even aanzetten en inpikken, dan gaan we kop over kop dik over de 40 naar de bevoorrading. Effe Blazen!!. Hier is het al een stuk drukker, de 90 km heeft hier ook zijn bevoorrading dus veel volk. Het is tijd voor de redoute.
Ook hier weer de gezellige drukte, alle campers staan er al. Zitten lekker te lunchen met wijntje, kaasje en stokbroodje (sommigen ook met krat bier en Barbeque ). Ziet er verleidelijk uit! . Na de VIP tent van Philip begint het zware gedeelte. Veel mensen die moeten lopen. Zelf gaat het wel lekker, gelukkig heb ik geen last van de drukte, kan lekker blijven fietsen. Laatste steile stuk doet toch weer pijn. Dan ben ik weeral boven en moet even op mijn maatje wachten. Gezamelijk rijden we de cotes des forges op. Deze klim loopt lekker. We zitten nu toch al op 130 km maar ik voel nog geen gekke dingen in mijn benen. De roche aux Faucons dan; Na bij de "schone" dames van Red Bull nog wat gedronken te hebben is de moraal goed. Eerste stuk is het lastigst , daarna ettert hij nog een beetje door. Ook hier weer druk. Na de top is het om een of andere reden vrij druk met de auto's. Een beetje onvriendelijkheden tussen één van hen en de wielrenners is een beetje jammer, maar mag de pret niet drukken.
Vervolgens langs Stadion Standard (kom ik straks nog op terug ) de stad in, de saint Nicolas. Hier is de jus er even een beetje uit, maar heb geen kramp en kom toch eenvoudig boven. de altijd lastige, zuigende kilometers in Ans brengen ons weer naar de finish. Daar is het nog niet zo druk, dus vrij eenvoudig om medaille, t-shirt en biertje te scoren (in die volgorde ). Om twee uur zijn we weer bij de auto....... Die staat er echter niet meer . Is weggesleept . Ik zal jullie de details besparen, maar via verkeerde politiestations, organisatie die niets weet (zelfs geen tel.nr) en een heleboel walen die geen NL of EN spreken, komen we erachter dat hij in een loods bij .... Het Standard Luik stadion staat GRRRR. . Uiteindelijk zitten we ruim 200 euro lichter en 30 kilometer verder om 4 uur in de auto.
Een leuke tocht, eerste km's zijn erg vervelend, finale is juist leuk omdat je de laatste 80 km (in geval van 167) praktisch dezelfde route rijd als de profs (zie vorige posts in dit onderwerp). Een advies; auto liever iets verder weg zetten, dat is een stuk goedkoper
Het belooft een prachtige dag te worden, om 05.00 uur zitten we in de auto. Bij Luik al redelijk druk met auto's. Op het pleintje waar we vorig jaar stonden, parkeren we nu ook. Om even 7 uur zitten we op de fiets. Nog wel koud! . De eerste kilometers in de stad zijn altijd erg vervelend. Veel kinderkopjes, stoplichten en kuilen. Na zo'n 10 kilomter klimmen we via de bekende provinciale N30 de stad uit en word het asfalt beter en de drukte minder.
We dalen af via de cotes des forges.De groepen zijn groter als vorig jaar. Het mooie weer heeft zeker voor meer deelnemers gezorgd. In remouchamps slaan we de eerste ravitaillering over. Via aywaille rijden we naar werbomont, dit is lekker fietsen, het voordeel van fietsen over de hoofdwegen is duidelijk met deze deelnemersaantallen, er is plaats genoeg voor iedereen. Na werbomont slaan we linksaf voor de 167. De meesten van onze groep rijden rechtdoor (dat heb je als je zo vroeg start). Op de Ancienne barriere testen we de benen. Voorwaar niet slecht! we rijden met 20 per uur naar boven, LEKKER! Daarna door naar de bevoorrading in Stavelot. Deze is ingericht op de binnenplaats van de kerk/klooster. Erg leuk, maar die verdomde kasseien; Ik haat ze. De reden dat ik slechts één keer aan de RVV heb meegedaan wordt weer maar eens bevestigd. Deze dingen zijn niet bedoeld om over te fietsen! Bevoorrading is prima geregeld. 4 uitdeelrijen + sportdrank in overvloed, toiletten enz. Daar kan Sportcommunication in la Douce France nog een puntje aan zuigen.
Met een volle maag beginnen we aan de Haute levee Een pokke helling, waarom weet ik niet maar deze loopt nooit lekker bij mij. Boven rijden we naar Francorchamps en lekker volle bak terugdalen naar Ruy. De volgende klim is de rosier, van deze kant altijd een heerlijke klim. Aangezien hier een tijdmeting plaatsvind een beetje doorgereden. Ben benieuwd of ik sneller ben als vorig jaar. Helaas gaan we bij de kruising linksaf ipv rechts dus is de meting niet vergelijkbaar .Vooruit, 30 seconden erbij tellen voor de zekerheid, dan ben ik nog zo'n 10% sneller dan 2013. Vanaf La Gleize het saaie stuk naar Remouchamps. We worden ingehaald door 2 snelle mannen. Even aanzetten en inpikken, dan gaan we kop over kop dik over de 40 naar de bevoorrading. Effe Blazen!!. Hier is het al een stuk drukker, de 90 km heeft hier ook zijn bevoorrading dus veel volk. Het is tijd voor de redoute.
Ook hier weer de gezellige drukte, alle campers staan er al. Zitten lekker te lunchen met wijntje, kaasje en stokbroodje (sommigen ook met krat bier en Barbeque ). Ziet er verleidelijk uit! . Na de VIP tent van Philip begint het zware gedeelte. Veel mensen die moeten lopen. Zelf gaat het wel lekker, gelukkig heb ik geen last van de drukte, kan lekker blijven fietsen. Laatste steile stuk doet toch weer pijn. Dan ben ik weeral boven en moet even op mijn maatje wachten. Gezamelijk rijden we de cotes des forges op. Deze klim loopt lekker. We zitten nu toch al op 130 km maar ik voel nog geen gekke dingen in mijn benen. De roche aux Faucons dan; Na bij de "schone" dames van Red Bull nog wat gedronken te hebben is de moraal goed. Eerste stuk is het lastigst , daarna ettert hij nog een beetje door. Ook hier weer druk. Na de top is het om een of andere reden vrij druk met de auto's. Een beetje onvriendelijkheden tussen één van hen en de wielrenners is een beetje jammer, maar mag de pret niet drukken.
Vervolgens langs Stadion Standard (kom ik straks nog op terug ) de stad in, de saint Nicolas. Hier is de jus er even een beetje uit, maar heb geen kramp en kom toch eenvoudig boven. de altijd lastige, zuigende kilometers in Ans brengen ons weer naar de finish. Daar is het nog niet zo druk, dus vrij eenvoudig om medaille, t-shirt en biertje te scoren (in die volgorde ). Om twee uur zijn we weer bij de auto....... Die staat er echter niet meer . Is weggesleept . Ik zal jullie de details besparen, maar via verkeerde politiestations, organisatie die niets weet (zelfs geen tel.nr) en een heleboel walen die geen NL of EN spreken, komen we erachter dat hij in een loods bij .... Het Standard Luik stadion staat GRRRR. . Uiteindelijk zitten we ruim 200 euro lichter en 30 kilometer verder om 4 uur in de auto.
Een leuke tocht, eerste km's zijn erg vervelend, finale is juist leuk omdat je de laatste 80 km (in geval van 167) praktisch dezelfde route rijd als de profs (zie vorige posts in dit onderwerp). Een advies; auto liever iets verder weg zetten, dat is een stuk goedkoper
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Ikzelf heb ook LBL gereden maar dan wel de volledige 280km... Heerlijke rit,( behalve idd het begin en het einde in Luik), heerlijke dag en heerlijke benen!! Nooit een dipje gekend en geen verval op gans de rit. UIteindelijk binnengekomen met een gemiddelde van 29.1km/u Was eerlijk gezegd een beetje verbaasd over mezelf
Dat smaakt naar meer!
Dat smaakt naar meer!
Live hard, ride fast...
Nee, er zijn een paar 'uitvoeringen'.bever schreef:mmmmm......heb me net ingeschreven voor de LBL Ardennen Classic 2014 , is dus niet dezelfde....
Waar jij je voor ingeschreven heb is de uitvoering van Le Champion.
Waar hierboven over gesproken wordt is de 'toerversie' van de prof-versie.
Laatst gewijzigd door Theo V op 29 jul 2014 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.