Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 14 mar 2014 08:50

jsprbcn schreef:Je hebt: regen, kans op regen, mot regen, buien/buitjes, spray op de weg, etc.. Met de juiste kleding heb je dus geen reden om thuis te blijven.
Vindt hem wel goed,Gezien de plaats waar je woont ;)
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 14 mar 2014 09:04

nijkie schreef:
jsprbcn schreef:Je hebt: regen, kans op regen, mot regen, buien/buitjes, spray op de weg, etc.. Met de juiste kleding heb je dus geen reden om thuis te blijven.
Vindt hem wel goed,Gezien de plaats waar je woont ;)
Klopt, maar hier kan het weer ook vies zijn: waterkou, regen en veel wind, dus goede bescherming tegen dit is wel gewenst.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 mar 2014 10:19

arnold schreef: En hoe komt dat dan? Een bovenlichaam wat vrijwel niet gebruikt wordt? Meer wind? Wielrennen een meer statische sport om gebruik van het lichaam?
Puur de rijwind, waardoor je heel erg afkoelt. Een Gabba is winddicht, ook als ie nat wordt. Terwijl door een gewoon shirt de er wind dwars doorheen komt, helemaal als de boel nat wordt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC

DDX 14 mar 2014 10:43

Idd gabba blijf je met stortbui zelfs als je ondershirt vochtig wordt gewoon warm.
Alleen voeten blijven een probleem met heftige regen, sealskinz sokken heb ik ook geprobeerd maar dan zit je zowel in je sokken als in je schoenen in het water te soppen, niet echt prettig.

tomdejong
Forum-lid

tomdejong 25 mar 2014 21:19

Ik heb een vraag over het gabba shirt (korte mouw).
Ik heb een aantal castelli shirts in de maat xxl, die passen prima. Nu lees ik op sommige sites dat de gabba klein uitvalt. Moet ik dan een 3xl doen of is de maat van de gabba gelijk aan de andere castelli shirts?
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

pauld
Forum-lid

pauld 25 mar 2014 21:57

tomdejong schreef:Ik heb een vraag over het gabba shirt (korte mouw).
Ik heb een aantal castelli shirts in de maat xxl, die passen prima. Nu lees ik op sommige sites dat de gabba klein uitvalt. Moet ik dan een 3xl doen of is de maat van de gabba gelijk aan de andere castelli shirts?
Gabba is gelijk aan de andere shirts en jacks .

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 25 mar 2014 21:58

Ik vind het een geweldig shirt maar ben afgelopen zaterdag toch behoorlijk nat en koud geworden.
Net alsof het minder waterdicht is geworden ten opzichte van toen het nieuw was.

Mijn voeten, verpakt in Assos regen overschoenen waren nagenoeg droog.
Afbeelding

Anko
Forum-lid

Anko 29 apr 2014 14:12

ericpeters schreef:Ik vind het een geweldig shirt maar ben afgelopen zaterdag toch behoorlijk nat en koud geworden.
Net alsof het minder waterdicht is geworden ten opzichte van toen het nieuw was.

Mijn voeten, verpakt in Assos regen overschoenen waren nagenoeg droog.
Afgelopen zondag in koers weer aangehad, en merkte al snel dat ik op mn schouders nat begon te worden. Voor mijn gevoel echt niet het geval toen ik hem net had.
Altijd met veel liefde gewassen op 15-20 graden en binnenste buiten ivm logos

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 29 apr 2014 14:20

Het schijnt bij alle water werende kleding "normaal" te zijn dat de water afstotende laag er stukje bij beetje af gaat (ook mijn NorthFace jack vertoond dit)
Wassen met Nikwax schijnt de oplossing te zijn.

Afbeelding

keetoo
Forum-lid

Gebruikersavatar keetoo 05 mei 2014 15:34

zijn er hier ook mensen die er een DWR behandeling op loslaten zoals bijvoorbeeld Nikwax TX.Direct® Spray-On om de afparelende eigenschappen weer terug te krijgen ?

meuk
Forum-lid

meuk 05 mei 2014 15:36

Op de Castelli website staan ook instructies: http://castelli-cycling.com/en/products/care/525/

keetoo
Forum-lid

Gebruikersavatar keetoo 05 mei 2014 15:58

bedankt voor de link, daar kan ik wat mee, dus toch regelmatig een DWR behandeling geven.

Plaats reactie