Wilier
Ik heb de Cento1 Air nu een krappe maand in bezit en de eerste 500 kilometer gemaakt. De fiets bevalt mij prima, hij wil inderdaad hard rechtdoor en het voelt voor mij, op de een of andere manier aan, alsof ik makkelijker en met minder energie hard kan gaan,
Stijfheid van het frame is naar mijn idee ook prima, bochtenwerk is in het begin even wennen maar inmiddels kan ik stellen dat ik er aan gewend ben en de Air me ook in het snelle bochtenwerk een stabiel gevoel geeft. Zal net als veel zaken een kwestie van gevoel en persoonlijke ervaring zijn. Ik ben in ieder geval erg tevreden met mijn nieuwe Air.
Stijfheid van het frame is naar mijn idee ook prima, bochtenwerk is in het begin even wennen maar inmiddels kan ik stellen dat ik er aan gewend ben en de Air me ook in het snelle bochtenwerk een stabiel gevoel geeft. Zal net als veel zaken een kwestie van gevoel en persoonlijke ervaring zijn. Ik ben in ieder geval erg tevreden met mijn nieuwe Air.
Eigenlijk precies zoals Radius het verwoordt. Bochtenwerk voelt aan alsof je met een dranghek door de bocht gaat. Zodra je dit weet, ga je er beter mee om maar een echte wedstrijd fiets is het niet.Rbe schreef:Monza36. Wat vond jij van de stijheid van het frame?
Verder is het ook zo dat het ogenschijnlijk weinig energie kost om hard te gaan.... echter dat zelfde ervaar ik nu ook met de Cento1 SR..
Het is absoluut geen verkeerde fiets... oogt erg mooi, goede afwerking.. maar is mis iets.. misschien de levendigheid.. het gevoel van vertrouwen in een snelle afdaling.... maar dit is persoonlijk
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness
- jester7749
- Forum-lid
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 18 jul 2011 12:21
- Locatie: Lelystad
Heb gister even mogen rijden op de Cento1Air (ca 45 min, dus voor wat het waard is), maar vond het een hele fijne fiets. Na het lezen van de reviews, en reactie's hier had ik een moeilijk sturende, stuiterende fiets verwacht.
Gelijk dus maar wat klinker straten opgezocht en bochten draaien op snelheid, maar viel me 100% mee. De Air is zeker comfortabeler dan mijn huidige (Giant TCR 0) fiets, en het moeilijke bochten werk? niets van gemerkt. Is waarschijnlijk ook afhankelijk van wat je gewend bent.
Gelijk dus maar wat klinker straten opgezocht en bochten draaien op snelheid, maar viel me 100% mee. De Air is zeker comfortabeler dan mijn huidige (Giant TCR 0) fiets, en het moeilijke bochten werk? niets van gemerkt. Is waarschijnlijk ook afhankelijk van wat je gewend bent.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Of hoe je door de bocht gaat...
- jester7749
- Forum-lid
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 18 jul 2011 12:21
- Locatie: Lelystad
Stuntman Mike schreef:Of hoe je door de bocht gaat...
haha...tja ...of hoe je kan sturen...
Het is ook wat voor fiets je gewent bent en hoe actief jezelf rijd. Ik ben al een aantal keer overgestapt van fiets en toch rijdt elke fiets anders.
Mijn overstap van mijn Izoard XP (toch geen verkeerde fiets) naar een Cento1 was huge. Qua poweroverbrenging, stuurgedrag en comfort was een groot verschil. Daarna ben ik overgestapt op een Cento SR en deze 2 fietsen zijn eigenlijk ook niet te vergelijken met elkaar. De poweroverbrenging, directheid, stuurgedrag en comfort zijn weer anders dan de Cento1.
De Air heb ik nooit overwogen omdat ik hem zelf niet mooi vind qua vorm maar ook aan deze zou ik moeten wennen omdat elke fiets weer anders is. Daarnaast past niet elke fiets bij je qua rijeigenschappen.
denk ik.
Mijn overstap van mijn Izoard XP (toch geen verkeerde fiets) naar een Cento1 was huge. Qua poweroverbrenging, stuurgedrag en comfort was een groot verschil. Daarna ben ik overgestapt op een Cento SR en deze 2 fietsen zijn eigenlijk ook niet te vergelijken met elkaar. De poweroverbrenging, directheid, stuurgedrag en comfort zijn weer anders dan de Cento1.
De Air heb ik nooit overwogen omdat ik hem zelf niet mooi vind qua vorm maar ook aan deze zou ik moeten wennen omdat elke fiets weer anders is. Daarnaast past niet elke fiets bij je qua rijeigenschappen.
denk ik.
Spijker op z'n kop... 't Is maar net waar je de fiets voor wil gebruiken en wat voor type wielrenner je bent...Gelukkig dat niet iedereen gelijk is... wordt anders zo saai.. al die Wiliertjes op de weg...Jocov schreef:" Daarnaast past niet elke fiets bij je qua rijeigenschappen. "
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness
Beide fietsen zijn goed....vandaag een tochtje gemaakt (2 SR en 1 Air) De Air rijder was vooral iemand van de macht... de SR's voor de souplesse (en een beetje macht) De SR was wat meer van de respons (tempo versnellingen, explosieve reacties) De Air meer van de constante snelheid (lag ook aan de gebruiker).Rbe schreef:vandaag wezen kijken naar Wilier, het zijn erg mooie fietsen. zit in ernstige twijvel tussen de air en de sr.... lastige keuze
Ik heb zowel de Air als de SR gehad en mijn keuze om de Air in te ruilen voor de SR is m.i. een zeer goede keuze geweest...Fiets reageert sneller en is wendbaarder. De Air wil 1 ding en dat is hard rechtdoor... (behalve bij de bochten).. Het kost ogenschijnlijk weinig kracht om de fiets op snelheid te krijgen en vooral te houden... maar toch spreekt mij de SR meer aan.. meer contact met het wielrennen dan met de Air...
hoe dan ook... beide fietsen zijn goed.... maar bedenk wel wat voor type wielrenner je bent.. en vooral wat je wil....
sterkte..
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness
Ik wil op geen fiets hard rechtdoor in een bocht. Maar ik snap de strekking wel.Monza36 schreef:De Air wil 1 ding en dat is hard rechtdoor... (behalve bij de bochten)Rbe schreef:vandaag wezen kijken naar Wilier, het zijn erg mooie fietsen. zit in ernstige twijvel tussen de air en de sr.... lastige keuze
Zelf fiets ik veel op lange polderwegen ten westen van Utrecht. Of zoals zaterdag een lang stuk tegen de wind langs het Amsterdams Rijnkanaal. Dan is een Air denk ik ideaal. In mijn jonge jaren heb ik 20 jaren lang veel criteriums gereden. Als ik dat nog zou doen, zou ik wel voor de SR kiezen.
Vorig najaar viel mijn oog op de SR, maar toen kwam de AIR, en die kon mij ook erg bekoren.
Helaas kwamen kort daarna wat fysieke problemen met de rug. Ook was er recent een tijdje onzekerheid over de baan van mijn vrouw. Dus aankoop uitgesteld. Hoewel mijn 1 keus nu de AIR is, denk ik dat de SR misschien fijner is voor de rug. Blijft toch een lastige keuze bij deze 2 paradepaardjes van Wilier!
Ik ben even de frame maten aan het vergelijken tussen mijn cube cross race pro en de wilier cento1 air
Geometry cube
http://www.cube.eu/en/bikes/road-race/c ... -race-pro/
En de wilier
http://www.wilier-usa.com/en/products/r ... cento1air/
Op de cube zit ik redelijk ontspannen met mijn 190 lang en een bbl van 92.5cm
Ik wil wel iets dieper gaan zitten op de wilier.
Qua maten zit ik tussen een xl en een xxl. Is de xl te klein ?
Geometry cube
http://www.cube.eu/en/bikes/road-race/c ... -race-pro/
En de wilier
http://www.wilier-usa.com/en/products/r ... cento1air/
Op de cube zit ik redelijk ontspannen met mijn 190 lang en een bbl van 92.5cm
Ik wil wel iets dieper gaan zitten op de wilier.
Qua maten zit ik tussen een xl en een xxl. Is de xl te klein ?
@rbe Ik ben 192 en heb ongeveer dezelfde bbl. Vorig najaar was ik bij een erkende Wilier dealer die wilde mij een L aanpraten met de zadelpen erg hoog. Dat zag ik echt niet zitten. Voor mezelf weet ik dat het minimaal XL moet zijn, misschien zelfs XXL.