graag hulp banden keuze
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 apr 2014 17:53
Graag zou ik jullie mening willen weten over het volgende.
had afgelopen vrijdag vredestein fortezza tricomp slick white besteld maar kreeg vandaag te horen dat ze niet op voorraad zijn. Balen want vind die erg mooi en weet dat ze goed zijn. Nou kreeg ik een aanbieding om voor dezelfde prijs als de vredestein banden de continental gp 4000s2 te krijgen. Alleen zijn die niet wit. Wel weet ik dat ze erg goed zijn.
wat zeggen jullie?
Alvast bedankt voor jullie mening!
had afgelopen vrijdag vredestein fortezza tricomp slick white besteld maar kreeg vandaag te horen dat ze niet op voorraad zijn. Balen want vind die erg mooi en weet dat ze goed zijn. Nou kreeg ik een aanbieding om voor dezelfde prijs als de vredestein banden de continental gp 4000s2 te krijgen. Alleen zijn die niet wit. Wel weet ik dat ze erg goed zijn.
wat zeggen jullie?
Alvast bedankt voor jullie mening!
Hoe belangrijk vind je de looks : kan ik niet voor je bepalen ......
... en wat kostten de fortezza's oftewel wat kostten de (geheel zwarte?) continentals je ?
In principe zijn de continentals uitstekende banden, en zullen normaal ook wat diuurder zijn dan de fortezza's ?
... en wat kostten de fortezza's oftewel wat kostten de (geheel zwarte?) continentals je ?
In principe zijn de continentals uitstekende banden, en zullen normaal ook wat diuurder zijn dan de fortezza's ?
Als je per se wit wilt, moet je het niet doen. Als het je niet zo veel uit maakt, zou ik de GP4000s2 zeker accepteren, die zijn namelijk toch al snel 15 e duurder dan de tricomps (of heb je die tricomps voor de adviesprijs van 50,- besteld? Bij Mantel gaan ze namelijk weg voor 21,-, en de s2 voor 38,-)
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Hoe lang blijven witte bandjes echt wit?
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 apr 2014 17:53
Ben momenteel bezig met het opknappen van een oude Pinarello asolo. Het frame is donkerblauw met gepolijst staal en vond het mooi om de rest wit te doen. Witte banden, zadel en stuurlint etc.
Vind het zelf wel fijn als een fiets er goed uit ziet haha zal wel komen omdat ik in de auto techniek zit. ben een pietje precies.
Maar de vredestein waren iets van 40 euro. Die continental 47.
Al dacht ik net dat als ik die conti bandjes neem ik ipv alles wit ook alles zwart kan houden.
Vind het zelf wel fijn als een fiets er goed uit ziet haha zal wel komen omdat ik in de auto techniek zit. ben een pietje precies.
Maar de vredestein waren iets van 40 euro. Die continental 47.
Al dacht ik net dat als ik die conti bandjes neem ik ipv alles wit ook alles zwart kan houden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 apr 2014 17:53
Ben toch voor de Conti's gegaan. denk ik toch de beste keuze.
Bedankt voor de reacties.
Bedankt voor de reacties.
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 apr 2014 17:53
Vandaag me eerste rit gereden op de conti's, wat een verschil! Geweldige bandjes dit!
Ik heb een tijdje op Conti's gereden maar m.i. kon ik doe steeds veel te snel vervangen. 1x ontplofte voering, zeer vaak lek, heel snel slijtage. Nu Michelin Pro4 SC, lijken iig een stuk duurzamer.
Kan je dit kwantificeren?Comp78 schreef:op Conti's gereden [...] veel te snel vervangen.
Zelf rij ik conti GP4000s (en sinds kort s2). Schattingen levensduur: achter 5000 km, voorband het dubbele. Zelden lek gereden; 1x per 3000 km haal ik misschien net.
Overigens is 'levensduur' een vrij subjectief begrip wat mij betreft. Wanneer is een band 'op'? Hier in Nederland durf ik vrij lang door te rijden, maar zodra ik de Alpen in ga wil ik niet dat er wat droogtescheurtjes in mijn banden zitten. Geen zin om met 80 aan het uur een klapband te krijgen...
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
RMB schreef:Kan je dit kwantificeren?Comp78 schreef:op Conti's gereden [...] veel te snel vervangen.
Zelf rij ik conti GP4000s (en sinds kort s2). Schattingen levensduur: achter 5000 km, voorband het dubbele. Zelden lek gereden; 1x per 3000 km haal ik misschien net.
Overigens is 'levensduur' een vrij subjectief begrip wat mij betreft. Wanneer is een band 'op'? Hier in Nederland durf ik vrij lang door te rijden, maar zodra ik de Alpen in ga wil ik niet dat er wat droogtescheurtjes in mijn banden zitten. Geen zin om met 80 aan het uur een klapband te krijgen...
Mja tis inderdaad subject maar denk dat ik toch wel een 7-8 lek heb gereden in evenveel ritjes. Banden hadden al na 750km slijtagesporen. Meer barstjes en dat soort dingen. Toen daarna de buitenwand plofte (gelukkig in een klimmetje) was ik de conti's beu. Vooral de snelheid waarmee de putjes, scheurtjes en dat soort zaken in de band kwamen vond ik te snel. Zou er verder wel nog op kunnen rijden, dus ze zijn niet totaal versleten oid.