langere afstand trainen
voldoende geld mee om winegums te kopen bij een benzinepomp als je compleet geparkeerd staat en nog 20km naar huis moet harken
verder prima te doen van 70km naar de 100km. Succes!
verder prima te doen van 70km naar de 100km. Succes!
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.
Gisteren een tocht van 82 km gemaakt alleen.
Van Limburg naar Den Bosch, hartstikke naar het noorden, hartstikke noordenwind, windkracht 3.
Maar het ging heel lekker. Ondanks de tegenwind. Precies 27,0 km per uur.
11 km voor het einde kwam een zwaar moment, en inderdaad bij het tankstation de winegums en aa gehaald, haha.
Toevallig. Maar toen ging het weer.
Maar een lekkere tocht.
Van Limburg naar Den Bosch, hartstikke naar het noorden, hartstikke noordenwind, windkracht 3.
Maar het ging heel lekker. Ondanks de tegenwind. Precies 27,0 km per uur.
11 km voor het einde kwam een zwaar moment, en inderdaad bij het tankstation de winegums en aa gehaald, haha.
Toevallig. Maar toen ging het weer.
Maar een lekkere tocht.
Die tip van die winegums even onthouden , had na 80 km een behoorlijke dip helaas tot aan de 100 km. Had ook geen eten meer....Laatste 10 km ging wel weer aardig.
Gemddelde was wat lager als de 60/70km ritten (25,4km), maar heb een behoorlijk stuk duin en tegenwind gehad, dus ben best tevreden.
Had misschien wat langer in D1 moeten blijven, dan had het wat makkelijker afgegaan.
Gemddelde was wat lager als de 60/70km ritten (25,4km), maar heb een behoorlijk stuk duin en tegenwind gehad, dus ben best tevreden.
Had misschien wat langer in D1 moeten blijven, dan had het wat makkelijker afgegaan.
Inderdaad de winegum-tip onthouden
Na deze bevoorrading ging het weer een stuk beter.
Nu op naar de 90 km. Voordeel van gisteren een route omhoog ten opzichte van een rondje vond ik dat de tocht ook veel leuker verloopt, zo kom je nog in dorpjes waar je nooit bent geweest, laat staan doorheen bent gefietst.
Uiteraard moet je wel nog naar huis kunnen daarna
Na deze bevoorrading ging het weer een stuk beter.
Nu op naar de 90 km. Voordeel van gisteren een route omhoog ten opzichte van een rondje vond ik dat de tocht ook veel leuker verloopt, zo kom je nog in dorpjes waar je nooit bent geweest, laat staan doorheen bent gefietst.
Uiteraard moet je wel nog naar huis kunnen daarna
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
11 km voordat je thuis bent ga je toch niet stoppen bij een benzine pomp om winegums en AA drink te kopen? Kwestie van 'harden the fuck up'
Mijn ervaring is dat ik met een halve liter cola ongeveer een uur extra door kan rijden in (laag) duur tempo als de suikers echt op zijn.
Mijn ervaring is dat ik met een halve liter cola ongeveer een uur extra door kan rijden in (laag) duur tempo als de suikers echt op zijn.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Maar ja dan praat je wel over iemand waar het vetverbrandingssysteem optimaal is ingericht . Iemand die rond 80-100km fietst en last heeft van hongerklop de laatste 10-20km heeft nog wel wat grondwerk in D1 te doen.amclassic-fan schreef: Mijn ervaring is dat ik met een halve liter cola ongeveer een uur extra door kan rijden in (laag) duur tempo als de suikers echt op zijn.
What makes the boat go faster?
Ga niet alleen uit van de lengte van je tocht maar ook dat je elke dag aan het fietsen bent. Hou rekening met zere billen en dat je genoeg koolhydraten in totaal tot je neemt. Je benen kunnen sochtends wat slecht aanvoelen maar het kan heel goed dat ze gedurende de rit steeds beter aanvoelen maar dat verschilt per persoon.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
Als je bij een training van 100 km een probleem hebt met eten, dan heb je niet goed genoeg van tevoren gegeten of je eet onvoldoende op de fiets. Als ik 100km train in 3 uur dan heb ik voldoende aan 2 muesli repen na uur 1 eentje en na uur 2 eentje en vooraf ik dan 3 normale boterhammen.
Repen zijn enkel om te voorkomen dat ik een enorme trek ontwikkel na de fiets en dan dingen ga eten die overbodig zijn.
Verder kan iets van een mineralen complex worden toegevoegd aan het water in de bidon bij mensen die erg zweten om zo de zouten en mineralen aan te voegen.
Repen zijn enkel om te voorkomen dat ik een enorme trek ontwikkel na de fiets en dan dingen ga eten die overbodig zijn.
Verder kan iets van een mineralen complex worden toegevoegd aan het water in de bidon bij mensen die erg zweten om zo de zouten en mineralen aan te voegen.
Ik doe ook wel trainingen van 3-4 uur zonder voeding op lage hartslag. Het eerste uur denk ik "wat een mietjestraining", het tweede uur "oei, dit valt toch wel tegen" en het daarna krijg ik visioenen van marsen, chips en het leegeten van volle koelkasten. Is volgens mij wel goed voor het trainen van de vetverbranding.Gerboon schreef:Als je bij een training van 100 km een probleem hebt met eten, dan heb je niet goed genoeg van tevoren gegeten of je eet onvoldoende op de fiets. Als ik 100km train in 3 uur dan heb ik voldoende aan 2 muesli repen na uur 1 eentje en na uur 2 eentje en vooraf ik dan 3 normale boterhammen.
Repen zijn enkel om te voorkomen dat ik een enorme trek ontwikkel na de fiets en dan dingen ga eten die overbodig zijn.
Verder kan iets van een mineralen complex worden toegevoegd aan het water in de bidon bij mensen die erg zweten om zo de zouten en mineralen aan te voegen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Harde worst ... zit vooral vet in en totaal geen suikers. Waardeloos voedsel dus om te fietsen.
Voor mij is cola ook een uitkomst als ik hongerklop krijg. Sowieso werkt vloeibare "voeding" sneller dan vaste, wordt sneller opgenomen.
Voor mij is cola ook een uitkomst als ik hongerklop krijg. Sowieso werkt vloeibare "voeding" sneller dan vaste, wordt sneller opgenomen.