Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Timestamp toevoegen aan GPX file

Kafzar
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:53

Kafzar 05 mei 2014 10:24

Afgelopen weekend heb ik een aantal routes in Luxemburg, omgeving Berdorf gefietst. Helaas heeft mijn Garmin Edge 800 deze routes niet goed opgeslagen en kan ik dit niet uploaden in Strava.
Echter heb ik wel de GPX route.

Mijn vraag: Kan ik ervoor zorgen dat ik alsnog, met behulp van de GPX route, deze route als activiteit kan opslaan? Uiteraard snap ik dat ik dan de snelheid gedurende de rit nooit zuiver kan krijgen. Het gaat er mij om dat ik in Strava deze rit kan weergeven.
Simpelweg de gedownloade GPX route (Bron: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ajc ... anguage=nl) uploaden werkt niet want dan geeft Strava de volgend melding:
Time information is missing from file. More Information.

Iemand suggesties?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 mei 2014 10:32

Waarom moet je dat zo nodig op Strava zetten? Je kan toch ook gewoon een manuele input doen en die URL er bij zetten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 05 mei 2014 10:34

Dan kan wel maar het is makkelijker om het nog eens te rijden.

Met sporttracks kun je aan een HRM file (van Polar) wel een vooraf gemaakte course koppelen en dit vervolgens exporteren als TCX activiteit. En zo een HRM file (XML) kun je zelfs handmatig zelf maken... maar dat is héél veel werk. (ik heb vroeger wel eens handmatig activiteiten gesplitst maar daar was ik al lang mee bezig)
Voor sporttracks en de bijbehorende plugins heb je dan nog een aantal betaalde licenties nodig.
Als je dat al hebt gedaan klopt er van data nog steeds niets in Strava, dus wat heb je er dan aan?

Als je de afstand wilt loggen kun je veel beter de rit handmatig toevoegen in Strava, je kunt dan in de opmerkingen een link naar de GPX route maken zoals Amc dat zegt.
Afbeelding

Kafzar
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:53

Kafzar 05 mei 2014 10:45

Uiteraard hebben jullie gelijk, handmatig invoeren is geen probleem. Helaas wordt er dan geen kaart van de route bij getoond terwijl ik dat wel prettig vind, zo kan ik eenvoudig zien welke route ik heb gefietst en zo bepaal ik vaak welke ik nog eens wil fietsen. Het leek me mogelijk om een route te combineren met een handmatig ingevoerde activiteit. Helaas blijkt dit dus niet zo eenvoudig.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 05 mei 2014 11:12

Volgens mij gaat het ook met "TCX converter" (Google!) je kunt dan een GPX converteren naar een course met gemiddelde snelheid en die weer converteren naar een activiteit.

Een jaar of 7 geleden was dat de enige optie om zelf courses te maken om na te rijden. Maar je kon ook van course naar activity converteren.
Afbeelding

Kafzar
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:53

Kafzar 05 mei 2014 14:13

Juist, dit is precies wat ik bedoel ericpeters! Dit voldoet voor mij prima! Hartelijk dank!

Plaats reactie