Classico Borettie 2014, wat vonden jullie ervan
Tocht zelf (110km) was erg mooi, sommige stukken inderdaad erg druk. We waren vrij vroeg dus parkeren en startbewijs ophalen was geen probleem. We konden de fiets in de finishstraat parkeren en direct doorlopen naar de wc en inschrijfbalie. 15 á 20 min later toen we terug wouden lopen naar het parkeerterrein stond er al een rij tot langs de N233. Rustpunt op 62km was ook prima, kreeg een red bull, banaan, snelle jelle en gewoon stromend water om de bidons bij te vullen.
Wel jammer dat we op het laatst er achter kwamen dat je voor de pasta een tegoedbon nodig had, wat een klein papiertje was in een grote enveloppe. We hadden geen zin om heen en weer naar de parkeerplaats te lopen, dus maar een patatje gescoord.
Wel jammer dat we op het laatst er achter kwamen dat je voor de pasta een tegoedbon nodig had, wat een klein papiertje was in een grote enveloppe. We hadden geen zin om heen en weer naar de parkeerplaats te lopen, dus maar een patatje gescoord.
De plussen en de minnen:
+ mooie route
+ gratis wielertrui
+ redelijk goede pasta na afloop (of ik had gewoon honger)
+ goed gepijld
+ ruime eerste bevoorading
+ goede start/finish locatie
+ veel verkeersregelaars
+ geen rijen om startnummer op te halen
- Parkeren was wat druk (maar ja het zijn ook 7000 deelnemers)
- waterkraan was nog niet aangesloten bij eerste bevoorrading
- tweede bevoorrading had wat weinig voedsels (ik vind appels geen handige bevoorrading)
- finish locatie gaf wat problemen met grote toeloop wat allemaal door een poort heen en terug moest. Dat kan wellicht handiger.
+ mooie route
+ gratis wielertrui
+ redelijk goede pasta na afloop (of ik had gewoon honger)
+ goed gepijld
+ ruime eerste bevoorading
+ goede start/finish locatie
+ veel verkeersregelaars
+ geen rijen om startnummer op te halen
- Parkeren was wat druk (maar ja het zijn ook 7000 deelnemers)
- waterkraan was nog niet aangesloten bij eerste bevoorrading
- tweede bevoorrading had wat weinig voedsels (ik vind appels geen handige bevoorrading)
- finish locatie gaf wat problemen met grote toeloop wat allemaal door een poort heen en terug moest. Dat kan wellicht handiger.
Live fast; die young. mijn blog
- Globeskater1983
- Forum-lid
Ik heb een heerlijke tocht gefietst!
Het duurde wel enorm lang voordat wij eindelijk bij het veld bij de inschrijvingen konden komen, terwijl voor de inschrijftafels weer nauwelijks een rij stond.. Wel slecht vond ik dat de bidons op waren, gelukkig later er nog wel 1 kunnen regelen..
4 dames wc's op 1000 vrouwen vind ik ook een beetje weinig en daar stond ook een behoorlijke rij voor..
Net voor de start kregen we de vraag of we iemand bij de fietsen van een ander groepje gezien hadden...helaas niet, maar er bleek een Trek racefiets gestolen te zijn, kan mij daar echt boos om maken dat mensen aan andermans spullen zitten, gelukkig was er snel politie ter plaatse.. hopelijk zijn de dader(s) nog gevonden, maar ben bang van niet...
de route was supermooi en het weer was natuurlijk heerlijk! Ik heb door de late start uiteindelijk de 65km route gefietst en ik moet zeggen dat er door de mede fietsers super netjes gereden werd en een leuke sfeer!
Het duurde wel enorm lang voordat wij eindelijk bij het veld bij de inschrijvingen konden komen, terwijl voor de inschrijftafels weer nauwelijks een rij stond.. Wel slecht vond ik dat de bidons op waren, gelukkig later er nog wel 1 kunnen regelen..
4 dames wc's op 1000 vrouwen vind ik ook een beetje weinig en daar stond ook een behoorlijke rij voor..
Net voor de start kregen we de vraag of we iemand bij de fietsen van een ander groepje gezien hadden...helaas niet, maar er bleek een Trek racefiets gestolen te zijn, kan mij daar echt boos om maken dat mensen aan andermans spullen zitten, gelukkig was er snel politie ter plaatse.. hopelijk zijn de dader(s) nog gevonden, maar ben bang van niet...
de route was supermooi en het weer was natuurlijk heerlijk! Ik heb door de late start uiteindelijk de 65km route gefietst en ik moet zeggen dat er door de mede fietsers super netjes gereden werd en een leuke sfeer!
Dit was mijn eerst tourtocht, over het algemeen goed bevallen. Vooral de omgeving en de klimmetjes waren mooi. De organisatie was inderdaad erg slecht.
pluspunten:
- mooie omgeving
- startpakket
- start en finish veld was leuk aangekleed met goede voorzieningen.
- goede bewegwijzering en verkeersregelaars
minpunten:
- start en finish heb ik niet gezien, meerdere mensen die ik sprak hebben dit compleet gemist
- tijdmeting? Waar? Niet gezien.
- chaos bij ophalen startnummer.
- al met al zijn 7500 fietsers voor zo'n tocht natuurlijk veel te veel. Spreid dan de verschillende starttijden voor de afstanden over de hele dag uit. bv de 165 tussen 7:30 en 10:00, de 110 tussen 10:00 en 12:00 en de 65 tussen 12:00 en 14:00. Of sluit de inschrijving bij 4000 fietsers. Niemand kon zijn eigen tempo rijden. Mijn gemiddelde was dramatisch
Aangezien ik op tourtocht gebied een groentje ben, ben ik benieuwd of er ook tourtochten zijn waar het er minder massaal aan toe gaat. Iemand tips?
pluspunten:
- mooie omgeving
- startpakket
- start en finish veld was leuk aangekleed met goede voorzieningen.
- goede bewegwijzering en verkeersregelaars
minpunten:
- start en finish heb ik niet gezien, meerdere mensen die ik sprak hebben dit compleet gemist
- tijdmeting? Waar? Niet gezien.
- chaos bij ophalen startnummer.
- al met al zijn 7500 fietsers voor zo'n tocht natuurlijk veel te veel. Spreid dan de verschillende starttijden voor de afstanden over de hele dag uit. bv de 165 tussen 7:30 en 10:00, de 110 tussen 10:00 en 12:00 en de 65 tussen 12:00 en 14:00. Of sluit de inschrijving bij 4000 fietsers. Niemand kon zijn eigen tempo rijden. Mijn gemiddelde was dramatisch
Aangezien ik op tourtocht gebied een groentje ben, ben ik benieuwd of er ook tourtochten zijn waar het er minder massaal aan toe gaat. Iemand tips?
En dag later, 4 mei, Bevrijdingstocht TC Wageningen/RETO. Als er 500 man aan deelgenomen hebben is het veel.knakbol schreef:Aangezien ik op tourtocht gebied een groentje ben, ben ik benieuwd of er ook tourtochten zijn waar het er minder massaal aan toe gaat. Iemand tips?
In de periode maart - september worden hier (omgeving Veluwe) ieder weekend 1, soms 2 toertochten georganiseerd. Veelal kleinschalig door toerclubs als TCW (Wageningen), 't Versnellertje (Ochten), AXA (Veenendaal), RETO (Arnhem), Barneveld, Scherpenzeel etc. etc. Kijk ook eens op de website van de NTFU voor de complete toertochtkalender. Ook DTC (Driebergen) heeft een tocht over de veluwe en er zijn ook steeds meer andere evenementen (wielerzaak Mantel heeft sinds kort bijv. eigen tocht)
Daarnaast zijn er een aantal grote evenementen als Veenendaal-Veenendaal (4000-5000 man) en Jan Janssen Classic (5200). Ik snap daarom ook werkelijk niet dat de Boretti (voorheen werd die toch in omgeving Amsterdam georganiseerd?) ook nog eens de Veluwe moet aandoen. Maar goed, blijkbaar worden de vergunningen toch verleend. Ik vrees echter (we zien dat bij de Jan Janssen classic nu op kleine schaal gebeuren; daar worden niet alle vergunningen meer verleend) dat gemeenten vergunningen niet meer afgeven of het aantal toertochten worden ingeperkt
Daarbij was de route ook nog mooier en het inschrijfgeld lagerkennya schreef:
Een dag later, 4 mei, Bevrijdingstocht TC Wageningen/RETO. Als er 500 man aan deelgenomen hebben is het veel
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1
Specialized Crux X1
- Supergrover
- Forum-lid HC
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=69099Globeskater1983 schreef:
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Leuk hoor die video van de aankomst, ben alleen niet te zien op de beelden door een bus van Wien IJs die alleen door de finish straat het terrein op kon......
Maar vooral ook door die dikke in het Belkin shirt, die zo nodig direct na de finish z'n Strava app moest stoppen, of moeders sms'en dat ie het gehaald had......
Je ziet me nog net rechts achter de bus, een halve helm en 1 linker brilglas
"Hebben jullie het tegen mij ?"
Maar vooral ook door die dikke in het Belkin shirt, die zo nodig direct na de finish z'n Strava app moest stoppen, of moeders sms'en dat ie het gehaald had......
Je ziet me nog net rechts achter de bus, een halve helm en 1 linker brilglas
"Hebben jullie het tegen mij ?"
Laatst gewijzigd door Wiliertoerist op 06 mei 2014 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat was echt prima tocht, nadeel alleen dat er zo weinig mensen meededen dat groepje rijden er helaas niet inzat.kennya schreef: En dag later, 4 mei, Bevrijdingstocht TC Wageningen/RETO. Als er 500 man aan deelgenomen hebben is het veel.
- Matthijs1973
- Forum-lid
Ik begrijp dat voor de 2015 editie op 2 mei Boretti zelf de organisatie gaat doen naar aanleiding van de chaos in 2014. Ik ben benieuwd.......