Na het kopen van een tweedehands racefiets, is de zoektocht (lees: ellende) naar de juiste onderdelen begonnen....
Nu is de setup als volgt:
Campagnolo voor derrie
Campagnolo achter derrie 9V
Cassette 8v campagnolo
Nu zit er op de fiets een narrow dura-ace ketting, welke veel te kort is en daardoor verzet groot-groot niet eens kan schakelen.
Nu ben ik dus op zoek naar een juiste vervangende ketting, maar zie door de mix van 8v cassette en 9v derrie de oplossing niet meer.
Moet ik nu een 8v of een 9v ketting aanschaffen?
Wie kan me alsjeblieft helpen
Welke ketting nodig voor een Campa 8V / 9V combi
- oldandslow
- Forum-lid
Kan allebei, kijk maar wat je het goedkoopst aan kunt komen. Op een 9 speed cassette zou ik geen 8 speed ketting leggen, maar de derailleur is geen probleem. Ik rijd op mijn (9speed) MTB ook met een 10 speed ketting als het zo uitkomt.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Ik adviseer een 9v ketting, kan van elk merk zijn. Het is nl. onzeker of een 8v campa ketting (breder dan 8v shimano e.a.) goed loopt binnen de 9v rd kooi.
Laatst gewijzigd door klimmer op 06 mei 2014 22:50, 2 keer totaal gewijzigd.
beslist te kort, maar hoe klein is dat kleinste kransje dan? Lijkt wel 16t.
-
- Forum-lid
Ik heb een 9 speed campa ketting lopen met een 8 speed chorus groep, dit werkt prima.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Of ga op zoek naar eender welke 9 sp ketting (zoals KMC, is goed en handig met de quick link), maar Campa is natuurlijk altijd best (kan je ook snel openen/sluiten met bijgekochte quick link).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®