Retro / oudere fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 apr 2014 17:53
Ben momenteel bezig met het opknappen van deze prachtige Pinarello Asolo
Zitten nu nieuwe conti's gp 4000s2 op.
Zitten nu nieuwe conti's gp 4000s2 op.
- giant_team
- Forum-lid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 28 nov 2010 14:43
@ Theodoro:
Bedankt voor de link, staat helaas geen vergelijkbaar frame bij.
Die felgele spuitbusverf is inderdaad lelijk. Is er inmiddels al af (net als de andere verf, frame is bijna kaal). Vorige eigenaar heeft m paars laten spuiten (was oorspronkelijk donker blauw) en ik denk meteen diverse onderdelen vervangen.
@ gastheerG:
Bedankt voor je reactie. Inderdaad is het een twijfel geval.
De ophanging voor de pomp zette mij ook aan twijfelen.
Ik heb maar een aantal fietsen op internet gezien die dat hebben.
De afstand van achterwiel tot achterbrug is inderdaad ook een twijfelpuntje.
Ik laat de onderdelen die erop zaten op de fiets (na schoonmaken),
ben nu bezig het frame kaal te maken en daarna spuit ik m zelf (als dit gaat).
De shimano exage 500 derailleurs zien er nog perfect uit,
schakelaars en remmen ben ik aan t reinigen (worden ook netjes).
Ik ga m gebruiken om voor bijv een kort ritje in het dorp.
waar heb je die remblokken gehaald?
Is het verstandig die nokjes voor de pomp eraf te slijpen (nu ik toch bezig ben)?
Weet iemand een internationale oldtimer/retro fietsen site waar ik foto's kan plaatsen van het frame?
Ik wil namelijk wel originele decals terug plaatsen.
Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat het een BERTIN is.
Iemand ervaring met dit merk?
Bedankt voor de link, staat helaas geen vergelijkbaar frame bij.
Die felgele spuitbusverf is inderdaad lelijk. Is er inmiddels al af (net als de andere verf, frame is bijna kaal). Vorige eigenaar heeft m paars laten spuiten (was oorspronkelijk donker blauw) en ik denk meteen diverse onderdelen vervangen.
@ gastheerG:
Bedankt voor je reactie. Inderdaad is het een twijfel geval.
De ophanging voor de pomp zette mij ook aan twijfelen.
Ik heb maar een aantal fietsen op internet gezien die dat hebben.
De afstand van achterwiel tot achterbrug is inderdaad ook een twijfelpuntje.
Ik laat de onderdelen die erop zaten op de fiets (na schoonmaken),
ben nu bezig het frame kaal te maken en daarna spuit ik m zelf (als dit gaat).
De shimano exage 500 derailleurs zien er nog perfect uit,
schakelaars en remmen ben ik aan t reinigen (worden ook netjes).
Ik ga m gebruiken om voor bijv een kort ritje in het dorp.
waar heb je die remblokken gehaald?
Is het verstandig die nokjes voor de pomp eraf te slijpen (nu ik toch bezig ben)?
Weet iemand een internationale oldtimer/retro fietsen site waar ik foto's kan plaatsen van het frame?
Ik wil namelijk wel originele decals terug plaatsen.
Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat het een BERTIN is.
Iemand ervaring met dit merk?
De Rosa R838 2013, Campa Chorus
Ridley X-Ride 2014, Shimano 105
Onbekende stalen fiets
Ridley X-Ride 2014, Shimano 105
Onbekende stalen fiets
Zijn van Union:giant_team schreef:waar heb je die remblokken gehaald?
http://hollandbikeshop.com/fietsonderde ... en-2stuks/
theodorocampagnolo schreef:Oud ding man. Zelfs een smeerpot op de bracket! Kijk effe op http://www.speedbicycles.ch wie weet zie je daar iets vergelijkbaars.
Lijkt me een duur ding van destijds: Versterkte vorkpoten; altijd een goed teken. Jammer van die spuitbusverf maar ach, da's wellicht zo weg te poetsen
Wat een leuke site !
[quote="giant_team
waar heb je die remblokken gehaald?
Is het verstandig die nokjes voor de pomp eraf te slijpen (nu ik toch bezig ben)?
[/quote]
Ik denk dat ik nog originele nieuwe bruine/oranje weinmann remblokken liggen heb moest het je interesseren... Enkel de rubbers maar die kan je er terug inschuiven. Zal ze eens zoeken
waar heb je die remblokken gehaald?
Is het verstandig die nokjes voor de pomp eraf te slijpen (nu ik toch bezig ben)?
[/quote]
Ik denk dat ik nog originele nieuwe bruine/oranje weinmann remblokken liggen heb moest het je interesseren... Enkel de rubbers maar die kan je er terug inschuiven. Zal ze eens zoeken
- giant_team
- Forum-lid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 28 nov 2010 14:43
Ik wil zwarte blokken zoals origineel.
Inmiddels weet ik dat het een laat 50's / begin 60's frame is.
Het frame is inmiddels helemaal kaal gemaakt.
heb op een ander forum wat extra foto's geplaatst.
http://www.bikeforums.net/classic-vinta ... -bike.html
Inmiddels weet ik dat het een laat 50's / begin 60's frame is.
Het frame is inmiddels helemaal kaal gemaakt.
heb op een ander forum wat extra foto's geplaatst.
http://www.bikeforums.net/classic-vinta ... -bike.html
De Rosa R838 2013, Campa Chorus
Ridley X-Ride 2014, Shimano 105
Onbekende stalen fiets
Ridley X-Ride 2014, Shimano 105
Onbekende stalen fiets
Raksasa, hieronder een linkje naar de Jan Janssen folder uit die tijd. Hier vind je vast wel meer info over jouw fiets. En kijk ook eens op het Jan Janssen topic...Raksasa schreef:............ Je hebt toevallig geen idee van het modelnaam?
In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Zelf heb ik de goudgele "Jan Janssen Tour de France special" uit die tijd, vandaar dat ik de folder nog heb. Die van jou zou wel eens de "Champion du Monde Dura Ace" kunnen zijn ??? Mooi hoor !!!!!
http://www.klassiekeracefiets.info/2013 ... lder-1978/
Bij deze mijn opknappertje.
Betreft een Gazelle Champion Mondial A uit 1976, volgens Stalen Ros.
Was afgemonteerd met Campagnolo Nuovo Gran Sport (5-speed).
Heb er een moderne racer van gemaakt. Afgemonteerd met Ultegra/Dura-ace 10-speed.
Rigida DP18-velgen met Shimano 600-naven.
Banden ; Conti Grandprix 4000S
Stuur ; Cinelli Campione Del Mondo
Stuurpen ; Cinelli
Zadel ; Selle San Marco Regal (nieuw)
Zadelpen ; Ritchey
Remhoeven ; de originele Campa Nuovo Gran Sport
Gebruik hem veel,naast mijn carbon-Scott Foil. Een genot om op te rijden. In de winter gaan er vaste spatbordjes op.
Lokale autospuiter heeft hem voor mij perfekt gespoten. Heb zelf het schuurwerk gedaan tussen de verschillende lagen en stickers aangebracht voor blanke laklaag.
Oude lak heb ik laten verwijderen dmv. sproeiontlakken (frame gaat in soort wastrommel en wordt met afbijtmiddel ontlakt).
Grt. Paul1
Betreft een Gazelle Champion Mondial A uit 1976, volgens Stalen Ros.
Was afgemonteerd met Campagnolo Nuovo Gran Sport (5-speed).
Heb er een moderne racer van gemaakt. Afgemonteerd met Ultegra/Dura-ace 10-speed.
Rigida DP18-velgen met Shimano 600-naven.
Banden ; Conti Grandprix 4000S
Stuur ; Cinelli Campione Del Mondo
Stuurpen ; Cinelli
Zadel ; Selle San Marco Regal (nieuw)
Zadelpen ; Ritchey
Remhoeven ; de originele Campa Nuovo Gran Sport
Gebruik hem veel,naast mijn carbon-Scott Foil. Een genot om op te rijden. In de winter gaan er vaste spatbordjes op.
Lokale autospuiter heeft hem voor mij perfekt gespoten. Heb zelf het schuurwerk gedaan tussen de verschillende lagen en stickers aangebracht voor blanke laklaag.
Oude lak heb ik laten verwijderen dmv. sproeiontlakken (frame gaat in soort wastrommel en wordt met afbijtmiddel ontlakt).
Grt. Paul1
Laatst gewijzigd door paul1 op 11 mei 2014 21:15, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 15 jun 2011 20:40
Hele strakke fiets geworden.
Het ius idd een prachtige fiets geworden maar snappen doe ik het niet