Canyon
@tomtom
Dit is de 'el cheapo' zadelpen van Canyon, dus niet de echte VLCS.
En die is vervelend te verstellen (en ook te zwaar, 225 gram nagewogen)
Dus daar komt nog een andere voor (denk aan de Ritchey Superlogic UD, die is 165 gram).
Dit is de 'el cheapo' zadelpen van Canyon, dus niet de echte VLCS.
En die is vervelend te verstellen (en ook te zwaar, 225 gram nagewogen)
Dus daar komt nog een andere voor (denk aan de Ritchey Superlogic UD, die is 165 gram).
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
kleur is een ding, de vorm een anderbigfloor schreef:@IWC: yep, die foute rode strepen, ik zoek nog een Vision Metron 4d in grijs/zwart, maar die is zo nieuw blijkbaar dat ie nergens te krijgen is.
wat biedt zo'n stuur wat een een meer klassiek gevormd stuur niet biedt ?
Beste collega's,
Na lang twijfelen heb ik besloten als nieuwe fiets een Canyon te nemen.
Fiets zou dienen voor koersen van 70 à 80 km bij de nevenbonden.
Nu vroeg ik me af welk model jullie verkiezen.
Twijfel nog tussen de Aeroad CF 7.0 en de Ultimate-reeks...
Vroeg me ook af, zal waarschijnlijk wel een veelgestelde vraag zijn, wat jullie ervaringen zijn?
Alvast bedankt.
Na lang twijfelen heb ik besloten als nieuwe fiets een Canyon te nemen.
Fiets zou dienen voor koersen van 70 à 80 km bij de nevenbonden.
Nu vroeg ik me af welk model jullie verkiezen.
Twijfel nog tussen de Aeroad CF 7.0 en de Ultimate-reeks...
Vroeg me ook af, zal waarschijnlijk wel een veelgestelde vraag zijn, wat jullie ervaringen zijn?
Alvast bedankt.
@basjansen : ik ben 1.94m, met een BBL van 100cm en hele lange armen
@IWC: het is nu nog een FSA K Wing Compact, heerlijk vlak bovenaan, met kuiltjes in de bocht bovenaan richting remgreep. Nooit meer zere handen
@IWC: het is nu nog een FSA K Wing Compact, heerlijk vlak bovenaan, met kuiltjes in de bocht bovenaan richting remgreep. Nooit meer zere handen
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Ik heb voor dezelfde keus gestaan als jij. Uiteindelijk na een bezoek aan Canyon voor de Aeroad gegaan. Ik vond deze toch iets mooier. Blind mij kun je geen verkeerde keus maken.MiguelDR schreef:Beste collega's,
Na lang twijfelen heb ik besloten als nieuwe fiets een Canyon te nemen.
Fiets zou dienen voor koersen van 70 à 80 km bij de nevenbonden.
Nu vroeg ik me af welk model jullie verkiezen.
Twijfel nog tussen de Aeroad CF 7.0 en de Ultimate-r NKeeks...
Vroeg me ook af, zal waarschijnlijk wel een veelgestelde vraag zijn, wat jullie ervaringen zijn?
Alvast bedankt.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Don't race what you can't replace: dus gewoon goedkoopste nemen. Mss zelf wel de AL frame eventueel met licentiekorting.
What makes the boat go faster?
+1Livio Livius schreef:Don't race what you can't replace: dus gewoon goedkoopste nemen. Mss zelf wel de AL frame eventueel met licentiekorting.
De goede alu frames van tegenwoordig zijn top voor koersen. Stijf en relatief goedkoop. Als je wil kan je ze zelfs zo op het gewicht krijgen van hun duurdere carbon broertjes voor een vergelijkbare totaal prijs.
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 13 mei 2014 08:43
Ik ben geïnteresseerd in de Canyon Roadlite AL 7.0. Dit omdat deze in een grote maat te krijgen is, een comfort geometrie heeft en een goede deal lijkt.
Nu ben ik aan het twijfelen over de gewone versie met Ultegra 6800 (1200 euro) en de Team versie met Campognola Athena die normaal ook 1200 kost en nu voor 1100 in de aanbieding is. Verder verschillen deze ook qua banden etc. Qua uiterlijk zijn deze fietsen ook verschillend, maar beiden vind ik mooi.
De team versie:
De gewone versie:
Ik weet niet of de Ultegra 6800 beter is of dat het vooral gewoon "anders" is. De losse sets lijken elkaar qua prijs niet veel te ontlopen.
Verder vraag ik mij af of deze comfort geometrie voldoende is, omdat ik graag wat rechterop zit. Of moet ik dan toch maar een Specialized Secteur kopen (Roubaix is me te duur) of bijv. een Trek Domane die ook op comfort gericht is?
Tenslotte: ik twijfel tussen de 2XL 62cm en de 3XL 64,5cm. Met mijn lengte van 1.96 en binnenbeenlengte van 95 cm kom ik bij de 2XL uit, maar klopt mijn beeld dat ik bij een grotere framemaat het zadel lager kan zetten zodat ik ten opzichte van het stuur automatisch rechter op kan zitten?
Ik heb een gewone fiets met 65 cm framemaat en heb dan het zadel nog altijd een 15-20 cm hoger staan om mijn benen kwijt te kunnen....
Nu ben ik aan het twijfelen over de gewone versie met Ultegra 6800 (1200 euro) en de Team versie met Campognola Athena die normaal ook 1200 kost en nu voor 1100 in de aanbieding is. Verder verschillen deze ook qua banden etc. Qua uiterlijk zijn deze fietsen ook verschillend, maar beiden vind ik mooi.
De team versie:
De gewone versie:
Ik weet niet of de Ultegra 6800 beter is of dat het vooral gewoon "anders" is. De losse sets lijken elkaar qua prijs niet veel te ontlopen.
Verder vraag ik mij af of deze comfort geometrie voldoende is, omdat ik graag wat rechterop zit. Of moet ik dan toch maar een Specialized Secteur kopen (Roubaix is me te duur) of bijv. een Trek Domane die ook op comfort gericht is?
Tenslotte: ik twijfel tussen de 2XL 62cm en de 3XL 64,5cm. Met mijn lengte van 1.96 en binnenbeenlengte van 95 cm kom ik bij de 2XL uit, maar klopt mijn beeld dat ik bij een grotere framemaat het zadel lager kan zetten zodat ik ten opzichte van het stuur automatisch rechter op kan zitten?
Ik heb een gewone fiets met 65 cm framemaat en heb dan het zadel nog altijd een 15-20 cm hoger staan om mijn benen kwijt te kunnen....
ik vind de movistar wel wat hebben, maar in jou maat ga je die slecht kunnen verkopen binnen x-jaren
Ervan uitgaande dat movistar mss dan niet meer met canyon rijdt
En als je echt twijfelt aan de maat......ga langs in koblenz, kost je niet meer dan 1 tank benzine en een halve dag vakantie
Ervan uitgaande dat movistar mss dan niet meer met canyon rijdt
En als je echt twijfelt aan de maat......ga langs in koblenz, kost je niet meer dan 1 tank benzine en een halve dag vakantie
Sworks Venge
Ik zou altijd voor een neutrale paintjob gaan. Ik heb altijd het idee dat ik snel uitgekeken raak op hele extravagante dingen en dat wil je met een fiets liever niet.
Maarja, ik ben sowieso wel van de 'understated' fietsen. (Al mijn fietsen (4) zijn zwart)
Ik moet zeggen dat die titanium grijs-zwarte kleur er wel echt goed uit ziet:
http://www.rennrad-news.de/forum/attach ... eg.105620/
subtiele blauwe decals ook, maar wederom, kwestie van smaak.
Maarja, ik ben sowieso wel van de 'understated' fietsen. (Al mijn fietsen (4) zijn zwart)
Ik moet zeggen dat die titanium grijs-zwarte kleur er wel echt goed uit ziet:
http://www.rennrad-news.de/forum/attach ... eg.105620/
subtiele blauwe decals ook, maar wederom, kwestie van smaak.