Scheur in zadelbuis
Ik heb dit onderwerp ook in het Jan Janssen topic geplaatst, maar wellicht hier beter op z'n plaats. Ik zit met een probleem. De laatste tijd had/heb ik last van een krakend geluid als ik op mijn zadel zit en aanzet. Mijn fm heeft mijn balhoofd vervangen, want het lijkt uit de voorkant te komen. Toch was het nog niet helemaal weg. Na wat te hebben gegoogeld ben ik ook eens rond mijn zadel gaan zoeken, en toen ik de bevestiging van mijn zadelpen in mijn frame los heb geschroefd zag ik een scheurtje in het bevestigingsdeel vh frame, precies op het punt waar de klem de zadelpen in de zadelbuis klemt. Het is een JJ Quadra (carbon), ben er nog nooit mee gevallen en ben er bijna zuiniger op dan op mijn gezin . Krijgt netjes onderhoudsbeurten en verzorg hem goed.
Heeft iemand dit wel eens gehad? Ben nu een weekje in Belgie op vakantie, ook om wat te fietsen, maar vraag me af of dat nog wel verstandig is. Baal als een stekker. Hoop dat iemand tips heeft, naast hem naar de Fm brengen, wat ik zeker ga doen als ik weer thuis ben. Is zoiets nog te herstellen?
Heeft iemand dit wel eens gehad? Ben nu een weekje in Belgie op vakantie, ook om wat te fietsen, maar vraag me af of dat nog wel verstandig is. Baal als een stekker. Hoop dat iemand tips heeft, naast hem naar de Fm brengen, wat ik zeker ga doen als ik weer thuis ben. Is zoiets nog te herstellen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Je ziet de scheur lopen, het smallere deel vd zadelbuis lijkt helemaal doorgescheurd voor ongeveer driekwart rondom. Op dit smallere deel past ook de klem, waarmee je de zadelpen vastklemt. De scheur loopt ook onder het dikkere deel vd zadelbuis, maar dat deel is niet geheel doorgescheurd. Ik hoop dat ik het begrijpelijk uitleg.
Je zou deze foto even naar Edwin van Carbonreparatie.nl moeten sturen. Deze geeft op basis van de foto's een inschatting of hij het kan repareren.
Volgens mij krijg je nog garantie ook.
Hij heeft voor mij een geïntegreerde zadelpen gerepareerd en het is als nieuw.
www.carbonreparatie.nl
Volgens mij krijg je nog garantie ook.
Hij heeft voor mij een geïntegreerde zadelpen gerepareerd en het is als nieuw.
www.carbonreparatie.nl
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Carbon zadelpen die ook kapot is? Met een goed passende aluminium zadelpen kan dit nooit gebeuren. Het kan enkel op deze manier scheuren als de klem veel te ver aangedraaid is en dat kan enkel bij een verkeerde maat zadelpen of een carbon pen die kapot gedraaid is.
Fiets nieuw gekocht bij de FM, dan zou ik daar eens gaan praten. Het is wel erg ver door gescheurd, hier nog mee fietsen is wat twijfelachtig. Hoe ver steekt je zadelpen in 't frame? Als dat genoeg is dan blijft de zadelpen er ook wel in zitten mocht het afbreken, is dan vervelend naar huis fietsen, maar niet heel gevaarlijk.
Fiets nieuw gekocht bij de FM, dan zou ik daar eens gaan praten. Het is wel erg ver door gescheurd, hier nog mee fietsen is wat twijfelachtig. Hoe ver steekt je zadelpen in 't frame? Als dat genoeg is dan blijft de zadelpen er ook wel in zitten mocht het afbreken, is dan vervelend naar huis fietsen, maar niet heel gevaarlijk.
Heeft mijn vader bij zijn stevens racefiets gehad, gebeurde in frankrijk
Bij hem was het ook gescheurd, het zadel bleef wel op hoogte staan, maar je kon hem wel ronddraaien.
We hebben toen het zadel met ductape vastgezet zodat hij toch nog een week verder kon fietsen
Terug in nederland werd het gehele frame onder garantie vervangen door stevens
Bij hem was het ook gescheurd, het zadel bleef wel op hoogte staan, maar je kon hem wel ronddraaien.
We hebben toen het zadel met ductape vastgezet zodat hij toch nog een week verder kon fietsen
Terug in nederland werd het gehele frame onder garantie vervangen door stevens
lijkt mij een garantiegeval voor jan janssen (mits eerste eigenaar etc). mee naar de dealer en daar een garantieclaim laten maken. wel raar dat ze dit niet gevonden hebben. Ik zou er niet mee doorrijden. pas als je bij de FM geen gehoor vindt, zou ik naar een reparateur gaan
balen van je vakantie..
balen van je vakantie..
Bedankt voor de reacties. Ik heb een alu zadelpen, die volgens mij goed past. De pen steekt er een flink stuk in, dus zal erin blijven als het helemaal afbreekt. De ductape is dan nog een goede tip, mocht het misgaan.
De fiets is nieuw aangeschaft bij de fm, in 2011. Zit volgens mij ook nog in de garantieperiode van JJ. Ik hoop dat dit soepel ( en snel met het oog op mijn fietsverslaving ) wordt opgelost, want vind het erg zonde. Zoals gezegd ben ik er erg zuinig op.
De fiets is nieuw aangeschaft bij de fm, in 2011. Zit volgens mij ook nog in de garantieperiode van JJ. Ik hoop dat dit soepel ( en snel met het oog op mijn fietsverslaving ) wordt opgelost, want vind het erg zonde. Zoals gezegd ben ik er erg zuinig op.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Van de Jan Janssen website:RuudB schreef:....................
De fiets is nieuw aangeschaft bij de fm, in 2011. Zit volgens mij ook nog in de garantieperiode van JJ. Ik hoop dat dit soepel ( en snel met het oog op mijn fietsverslaving ) wordt opgelost, .............
Komt dus wel in orde.Garantie...
Omdat we alle mogelijke aandacht en toewijding aan onze producten besteden geven we vijf jaar garantie op frame en (ongeveerde) vork
Hou ons op de hoogte hé.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Goed nieuws over de scheur in mijn frame. Mijn fm heeft inmiddels contact gehad met JJ, die heeft aangegeven dat dit niet mag gebeuren. Ze sturen kosteloos een nieuw frame op naar de fm, die vervolgens de andere onderdelen monteert op dit nieuwe frame. Aangezien JJ nog een frame in dezelfde maat en kleurstelling op voorraad heeft, en mijn fm tijd inruimt, heb ik als het goed is voor het weekend mijn fiets terug.
Topservice van Jan Janssen en mijn fietsenmaker Cees Boer in Maassluis!
Topservice van Jan Janssen en mijn fietsenmaker Cees Boer in Maassluis!