Vandaag via de Teasi tool software versie 3.0.8.0 uitgedeeld gekregen.
Helaas is het een groot drama. Apparaat is totaal onbruikbaar geworden.
De "knoppen" werken niet meer, route opnemen moet je via lukraak op het scherm zoeken waar de knop echt zit. Geldt voor bijna alle andere knoppen ook. Je drukt hier en krijgt op een andere plek een knop die "zwart" wordt ten teken dat je die gebruikt hebt.
Lijkt wel bananasplit.
Oude software terug gezet maar dat werkt ook niet (meer?)
Apparaat is nu dus onbruikbaar.
Wie die software maakt en uitdeelt via de tool is mij onduidelijk, dus een beetje lastig om daar te gaan klagen.
Iemand een oplossing: een naam en telefoonnummer van het bedrijf dat de software uitdeelt?
Teasi One software Versie 3.0.8.0 werkt niet (mei 2014)
Heb je al geprobeerd het apparaat te calibreren ?, deze functie zit er bij deze versie ook op
In de versie 2.x moest je het scherm ook calibreren. Deze functie is nu helemaal niet benaderbaar.
Probleem is juist dat de knoppen op je scherm absoluut niet corresponderen met de functie die de software daaraan zou moeten kennen. (soms zit er helemaal niets onder)
Ik heb eens zitten rommelen:
In het HOOFDMENU druk op knop:
geheugen dan krijg je de functie conditie
plan geeft geheugen
bestemming geeft geheugen
kaart werkt wel goed
druk op de rechteronderhoek dan krijg je de instellingen
logo Teasi geeft de kaart
fietsje bovenin geeft de kaart
druk tussen geheugen en instellingen geeft computer.
Geldt feitelijk voor elke menu waar je in komt : bijna alles waar je op drukt, je vraagt het een als je mazzel hebt krijg je iets geheel anders.
Belangrijk is het menu INSTELLINGEN:
druk op kaarten en je krijgt systeem
systeem geeft info
accounts geeft systeem
taal geeft info
geluid geeft kaarten
geluid geeft kaarten
scherm geeft datum/tijd
info geeft datum/tijd
fietsje bovenin geeft scherm
OK onerin werkt ook niet.
Bij de vraag om bevestiging met ja/nee of OK , druk iets aan de rechterkant, beetje tussen de knoppen in en je krijgt ja of OK als reactie, volhouden dus.
Belangrijkst voor mij is de GPS opneem functie.
Als je op de kaart bent druk op het pijltje omhoog (meestal onder de + en - toets) dan krijg je de vraag BEGIN MET BEWAREN ? --> druk iets aan de rechteronderkant op BEWAREN, beetje tussen de knoppen in en de functie start normsal.
Om de opname te stoppen: weer op het pijltje drukken en dan iets rechts van STOP (rechteronderkant ) drukken en dan stopt de opname.
Ga straks kijken of de opname ook tot een GPS bestand leidt, dat zou prettig zijn.
Ik heb dit gemeld bij http://www.teasi.eu/nl.
Lijkt wel alsof een slecht geteste beta versie van de nieuwe software wordt uitgeleverd via de Teasi tool.
Eens zien hoe snel zij reageren.
Probleem is juist dat de knoppen op je scherm absoluut niet corresponderen met de functie die de software daaraan zou moeten kennen. (soms zit er helemaal niets onder)
Ik heb eens zitten rommelen:
In het HOOFDMENU druk op knop:
geheugen dan krijg je de functie conditie
plan geeft geheugen
bestemming geeft geheugen
kaart werkt wel goed
druk op de rechteronderhoek dan krijg je de instellingen
logo Teasi geeft de kaart
fietsje bovenin geeft de kaart
druk tussen geheugen en instellingen geeft computer.
Geldt feitelijk voor elke menu waar je in komt : bijna alles waar je op drukt, je vraagt het een als je mazzel hebt krijg je iets geheel anders.
Belangrijk is het menu INSTELLINGEN:
druk op kaarten en je krijgt systeem
systeem geeft info
accounts geeft systeem
taal geeft info
geluid geeft kaarten
geluid geeft kaarten
scherm geeft datum/tijd
info geeft datum/tijd
fietsje bovenin geeft scherm
OK onerin werkt ook niet.
Bij de vraag om bevestiging met ja/nee of OK , druk iets aan de rechterkant, beetje tussen de knoppen in en je krijgt ja of OK als reactie, volhouden dus.
Belangrijkst voor mij is de GPS opneem functie.
Als je op de kaart bent druk op het pijltje omhoog (meestal onder de + en - toets) dan krijg je de vraag BEGIN MET BEWAREN ? --> druk iets aan de rechteronderkant op BEWAREN, beetje tussen de knoppen in en de functie start normsal.
Om de opname te stoppen: weer op het pijltje drukken en dan iets rechts van STOP (rechteronderkant ) drukken en dan stopt de opname.
Ga straks kijken of de opname ook tot een GPS bestand leidt, dat zou prettig zijn.
Ik heb dit gemeld bij http://www.teasi.eu/nl.
Lijkt wel alsof een slecht geteste beta versie van de nieuwe software wordt uitgeleverd via de Teasi tool.
Eens zien hoe snel zij reageren.
Eigenaardig. Ik heb een Teasi One2 met software 3.0.7.0 van 14/04/08.
Bij opening van de functie "instellingen", verder knop "scherm", staat onderaan de functie schermkalibratie.
Dus in de software 3.0 is kalibratie nog steeds mogelijk.
Remi
Bij opening van de functie "instellingen", verder knop "scherm", staat onderaan de functie schermkalibratie.
Dus in de software 3.0 is kalibratie nog steeds mogelijk.
Remi
Dank voor de reacties.
Inmiddels is het gelukt. Ben ook nog terug gegaan naar de fabrieksinstellingen via de Teasi Tool. (was achteraf niet nodig)
Dan ben je echter je ACCOUNTS kwijt, lijkt erop dat dat de oorzaak was van mijn probleem.
Nieuw account gemaakt en dan lukt het calibreren wel.
Enige vreemde is dat de knop COMPUTER niet meer aanwezig is.
Lijkt alsof dat onder de knop GEHEUGEN en dan STATISTIEKEN is geplaatst.
Hoe je tijdens het fietsen kunt switchen van de KAART naar je 12 data velden is mij nog onduidelijk.
Inmiddels is het gelukt. Ben ook nog terug gegaan naar de fabrieksinstellingen via de Teasi Tool. (was achteraf niet nodig)
Dan ben je echter je ACCOUNTS kwijt, lijkt erop dat dat de oorzaak was van mijn probleem.
Nieuw account gemaakt en dan lukt het calibreren wel.
Enige vreemde is dat de knop COMPUTER niet meer aanwezig is.
Lijkt alsof dat onder de knop GEHEUGEN en dan STATISTIEKEN is geplaatst.
Hoe je tijdens het fietsen kunt switchen van de KAART naar je 12 data velden is mij nog onduidelijk.
De software versie die ik heb is 3.0.8.1 en niet 3.0.8.0, dus je hebt oude software. Geen problemen met updaten. Computer knop staat nog gewoon op het home screen.fritzz schreef:Vandaag via de Teasi tool software versie 3.0.8.0 uitgedeeld gekregen.
Helaas is het een groot drama. Apparaat is totaal onbruikbaar geworden.
De "knoppen" werken niet meer, route opnemen moet je via lukraak op het scherm zoeken waar de knop echt zit. Geldt voor bijna alle andere knoppen ook. Je drukt hier en krijgt op een andere plek een knop die "zwart" wordt ten teken dat je die gebruikt hebt.
Lijkt wel bananasplit.
Oude software terug gezet maar dat werkt ook niet (meer?)
Apparaat is nu dus onbruikbaar.
Wie die software maakt en uitdeelt via de tool is mij onduidelijk, dus een beetje lastig om daar te gaan klagen.
Iemand een oplossing: een naam en telefoonnummer van het bedrijf dat de software uitdeelt?