Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
Contrastique
- Forum-lid
-
Contact
Contrastique
15 mei 2014 14:28
Ah, ik begreep laatst van mijn mederijders dat zij het moertje eraf lieten omdat je bij een klapband (dacht ik) meer kans hebt dat het moertje de velg verruinineert. Als tape het ook doet indien nodig dan kan dat voor mij ook. Genoeg gaffertape voor handen hier
Wat een keuzes allemaal voor iets simpels als een binnenband!
-
Gerboon
- Forum-lid
Gerboon
15 mei 2014 14:43
Als je alles als geschikt ziet dan heb je idd veel opties. Een 42 mm ventiel zonder moertje en dopje voldoet prima en is makkelijk op te pompen. Snap niet waarom je meer dan 1cm over wil hebben bij het ventiel. Het heeft geen functie, is lelijk, is zwaarder (ja marginaal maar dat is verschil in biba ook).
-
carel
- Forum-lid
-
Contact
carel
15 mei 2014 14:58
Ik heb 'n keer wat biba's gekocht bij Decathlon met iets kortere ventielen, waarschijnlijk30-35mm lang. Die moest ik in lege toestand eerst met de handpomp op druk brengen voordat de Presta kop van de vloerpomp goed wilde pakken. Die kreeg ik niet op het steeds naar binnenzakkende ventiel gedrukt. Met 42mm ventielen geen last meer mee. (Ik ben ook niet tevreden wat dat betreft over de Blackburn Air Presta kop, misschien die koperversie van SKS zonder handel eens proberen.)
@Indra: ik koop mijn bibu banden bij Rose Versand, daar zijn de Conti's voordeliger dat elders.
ik heb met zo'n moertje -wat steeds weer vastgedraaid moest worden om niet te rammelen- eens het hele ventiel van de bi-band losgetrokken.
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
15 mei 2014 15:01
En het dopje mag er volgens velen niet op he! Dat dopje is eigenlijk puur om de biba niet door te prikken als deze opgerold is. Scheelt weer 0.05gram

We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
havana
- Forum-lid HC
havana
15 mei 2014 15:45
En bovendien erg handig om je band mee op te pompen bij het benzinestation.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
15 mei 2014 16:15
Zonder dopje en zonder moertje.
Ik heb zelf wel wat overgewicht en dat is dan toch al 3 gram lichter

I know myself like no one else
Nothing to defend
-
Contrastique
- Forum-lid
-
Contact
Contrastique
16 mei 2014 00:45
@ Gerboon: het alles als geschikt zien is omdat ik nog nooit zoiets gekocht heb en door het grote aanbod zie je soms door de bomen het bos niet meer. Maar daar zal hopelijk snel verandering in komen

Mij leek 42 wat te krap met 1cm speling maar als ik bij nader inzien mijn huidige 60 in beschouwing neem kan ik daar makkelijk 2cm van missen.
Dus..ik heb het volgende besteld:
https://hollandbikeshop.com/advanced_se ... rds=275986
https://hollandbikeshop.com/advanced_se ... rds=282254
@ Carel: Rose is inderdaad een stuk goedkoper maar hebben de buba niet op voorraad die ik wil. 6-8 weken wachten vind ik te lang dus ben voor de duurdere optie gegaan. Niet erg en hopelijk heb ik alles snel in huis zodat ik alles kan vervangen en wat meer ervaring daarmee kan opdoen. En dan…lekker weer die weg op!
Haha, LCsmet; 3 gram is dan toch net die druppel
Dank jullie allemaal wederom!
-
Suntoro
- Forum-lid
Suntoro
16 mei 2014 14:25
Huh, bij Rose hebben ze die band toch wel op voorraad, althans volgens hun aanbieding met 2 banden, incl. binnenband....
http://www.rose.nl/artikel/continental- ... aid:733731
Maar als je maar 1 band nodig hebt is het onzin om een reserveband erbij te kopen. Een reserve binnenband is wel handig overigens voor onderweg. Dat vind ik sneller werken dan plakken.
Bij Hollandbikeshop is de prijs wel wat hoog, maar eigenlijk zijn dat meer kloppende prijzen, dan al die stuntprijzen van andere webshops. Valt met aanbiedingen van Continental vaak al wat tegen, en misschien zorgt Continental er zelf wel voor dat er niet teveel gestunt wordt met prijzen van hun banden.
In ieder geval kun je weer lekker op pad met de fiets, daar gaat het tenslotte om...
-
tilion
- Forum-lid
tilion
17 mei 2014 08:19
Ik heb bij een setje wielen met een vaste kunstof velglint. Zonder moertje heb ik wel eens lekke banden gehad door beweging over de verbindingsnaad hiervan. Met moertje geen last meer van. Was trouwens een hele zoektocht om de oorzaak van die lekke banden uit te vogelen.