Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 15 mei 2014 16:02

kogakimera20 schreef:Ik zit ook aan een setje carbon clinchers van farsport te denken, maar bestellen jullie de farsport wielen via onderstaande webwinkel, of via de mail?
Alvast bedankt!
http://www.wheelsfar.com/road-wheels/u- ... t-330.html
Mail sturen en zeggen dat een kennis ze ook heeft besteld, maar korting kreeg. Ik heb er zo ook 50 dollar af kunnen krijgen.

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 15 mei 2014 16:16

En vragen naar de titanium snelspanners en extra remblokjes 8-)

kogakimera20
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 dec 2011 15:06

kogakimera20 15 mei 2014 16:51

Oke, dan ga ik dat doen ;) en voor welke verzending hebben jullie gekozen, de local express of de tnt express?
Scheeld toch zo een 50 doller namelijk

method1.1
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 16 mar 2009 16:34

method1.1 15 mei 2014 17:07

Na lang wikken en wegen besloten om toch geen (Chinese) full carbon clinchers aan te schaffen. Voordeel is het gewicht en dus zou je denken: goed voor de bergen (waar ik ze zou voor gekocht hebben) maar ik zou graag met een gerust hart afdalen :).

Bij de grote merken staat carbon remrand nog niet op punt dus ga ik zeker geen chinese riskeren :)

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 15 mei 2014 17:12

Heb alleen gezegd dat ik geen EMS wilde, toen stelde ze xmxdb voor, noemen ze hun local forwarder
Dus zal wel local express zijn, zou ik even voor de zekerheid navragen

Bij franx ging het met xmxdb via België, hierdoor zag de douane het als een pakketje binnen Europa, waardoor hij niks hoefde hij te betalen. Mijne is gister aangekomen in België en op dit moment onderweg naar Nederland, dus ben benieuwd of ik ook geluk heb en niks hoef bij te betalen

SpeedWing
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 apr 2013 21:30

SpeedWing 15 mei 2014 21:00

Ik wil binnenkort graag een setje carbon clinchers via Farsports kopen. Ik twijfel alleen nog tussen de "New U shape 50mm x 23mm Clincher FSC50CM-23 U" http://www.wheelsfar.com/road-wheels/u- ... t-330.html of de "U-shape 50mmx20.5mm Clincher FSC50CM-NEW Light Weight" http://www.wheelsfar.com/road-wheels/cl ... elset.html
De 20,5 mm is natuurlijk lichter dan de 23 mm, maar is misschien ook minder comfortabel. Welke set raden jullie mij aan? Alvast bedankt.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 16 mei 2014 08:00

Ik zou gaan voor 23mm. Dat bevalt mij goed en bandjes ogen er mooier op.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 16 mei 2014 09:47

Als je van plan bent om tubeless te gaan rijden raad ik toch de 23mm aan, anders gewoon de 20,5mm clincher. Comfort haal je vooral uit een goede bandenkeuze en een lagere bandendruk waarmee je gaat rijden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 16 mei 2014 10:14

JordyFr schreef:Heb alleen gezegd dat ik geen EMS wilde, toen stelde ze xmxdb voor, noemen ze hun local forwarder
Dus zal wel local express zijn, zou ik even voor de zekerheid navragen

Bij franx ging het met xmxdb via België, hierdoor zag de douane het als een pakketje binnen Europa, waardoor hij niks hoefde hij te betalen. Mijne is gister aangekomen in België en op dit moment onderweg naar Nederland, dus ben benieuwd of ik ook geluk heb en niks hoef bij te betalen
ik heb gisteren navraag gedaan, die van mij gaan morgen op de post en worden via de UK verstuurd...

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 16 mei 2014 10:20

SpeedWing schreef: De 20,5 mm is natuurlijk lichter dan de 23 mm, maar is misschien ook minder comfortabel. Welke set raden jullie mij aan? Alvast bedankt.
Hoge wielen koop je neem ik aan niet om mee te klimmen, dus gewicht is geen argument. Zou zeker voor de 23mm gaan (heb ze zelf 2 weken geleden ook besteld).
Lagere rolweerstand en meer comfort, maar uiteraard afhankelijk van het gebruik. Het is in ieder geval zo dat ook rennersgewicht, druk in de banden, kwaliteit van de banden, TPI en type wegdek een grote rol spelen.

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 16 mei 2014 10:44

karluk schreef:
JordyFr schreef:Heb alleen gezegd dat ik geen EMS wilde, toen stelde ze xmxdb voor, noemen ze hun local forwarder
Dus zal wel local express zijn, zou ik even voor de zekerheid navragen

Bij franx ging het met xmxdb via België, hierdoor zag de douane het als een pakketje binnen Europa, waardoor hij niks hoefde hij te betalen. Mijne is gister aangekomen in België en op dit moment onderweg naar Nederland, dus ben benieuwd of ik ook geluk heb en niks hoef bij te betalen
ik heb gisteren navraag gedaan, die van mij gaan morgen op de post en worden via de UK verstuurd...
Mijne zijn gisteren aangekomen in NL, via belgie. Ze worden vandaag bezorgd, ik hoef net als frankx niks bij te betalen. Als referentie staat een belgische track en trace code, en geen chinese of wat dan ook :lol:

edit: En ze zijn binnen, ondanks dat ik Sandy de dag van te voren vroeg om er 90$ op te zetten, staat er toch keihard 28 pond op, achja

edit2: Gewicht voor: 631
Achter: 848
Totaal dus toch 1480

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 16 mei 2014 20:39

Dat was bij mij ook het geval. Bij mijn frame stond er ook iets anders op dan afgesproken.
Maar mooi dat je niet extra hebt hoeven betalen.
Ga je ze dit weekend meteen testen op die toch die je gaat rijden? Laat maar even weten hoe ze bevallen.
Ik heb vandaag 50Km gefietst op de wielen met tubeless banden. Bevalt heel goed moet ik zeggen.

Plaats reactie