Volgens mij staat er zo´n setje te koop hier op t forumJos... schreef:Na wikken en wegen heb ik een TCR 1 gekocht. Ik betwijfelde toch of Carbon nou wel zo nodig was op dit moment. Binnenkort maar helemaal 105 maken en nieuwe wielen eronder zetten. Ik denk dat het de Fulcrum Quattro's wordt.
Kan hem over één/anderhalve week ophalen
Giant
Welke? De 2013 of 2014?Jos... schreef:Na wikken en wegen heb ik een TCR 1 gekocht. Ik betwijfelde toch of Carbon nou wel zo nodig was op dit moment. Binnenkort maar helemaal 105 maken en nieuwe wielen eronder zetten. Ik denk dat het de Fulcrum Quattro's wordt.
Kan hem over één/anderhalve week ophalen
Ik heb de 2013 gekocht om hem volgend jaar voor de Composite versie van 2014 (overjarig) in te ruilen. Maar tot nu toe bevalt de aluminium versie perfect en rij hem misschien nog wel een seizoen langer. De Composite heeft wel een mooier uiterlijk. Ik heb hiervoor de 2011 gehad en heb nog regelmatig spijt dat ik die verkocht heb...
Dankje! Ik zal zometeen even rondzoekenkoos1978 schreef:Volgens mij staat er zo´n setje te koop hier op t forumJos... schreef:Na wikken en wegen heb ik een TCR 1 gekocht. Ik betwijfelde toch of Carbon nou wel zo nodig was op dit moment. Binnenkort maar helemaal 105 maken en nieuwe wielen eronder zetten. Ik denk dat het de Fulcrum Quattro's wordt.
Kan hem over één/anderhalve week ophalen
Ik heb de 2014 gekocht. Het klopt dat de Composite een mooier uiterlijk heeft. Ik denk dat ik na deze fiets ook voor een Composite ga. Maar eerst hier van genietena3 schreef:Welke? De 2013 of 2014?Jos... schreef:Na wikken en wegen heb ik een TCR 1 gekocht. Ik betwijfelde toch of Carbon nou wel zo nodig was op dit moment. Binnenkort maar helemaal 105 maken en nieuwe wielen eronder zetten. Ik denk dat het de Fulcrum Quattro's wordt.
Kan hem over één/anderhalve week ophalen
Ik heb de 2013 gekocht om hem volgend jaar voor de Composite versie van 2014 (overjarig) in te ruilen. Maar tot nu toe bevalt de aluminium versie perfect en rij hem misschien nog wel een seizoen langer. De Composite heeft wel een mooier uiterlijk. Ik heb hiervoor de 2011 gehad en heb nog regelmatig spijt dat ik die verkocht heb...
-
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
- Locatie: Assen
-
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
- Locatie: Assen
Heb mijn (4) setjes Dura Ace 7850/7900 wielen aangepast naar 11 speed, werkt perfect!
-
- Forum-lid
- Berichten: 2865
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Wil je ook delen hoe je dat gedaan hebt?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ben ik ook benieuwd naar. op Weightweenies staat een diy maar die was redelijk arbeidsintensief
-
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
- Locatie: Assen
Het is een vergelijkende manier als welke op weightweenies stond:
Eerst draai ik de as uit de naaf, en demonteerd de body. Haal de kogels eruit en de aluminium bout.
Een 11speed cassette is 2,85mm breder dan een 10speed cassette. Deze maakt echter gebruikt van een 1 mm spacers. Dus je hoeft maar 1,85mm winst te boeken op de body. Ik zaag, met een hele scherpe (nieuwe) ijzer zaak de nokjes van de body. Vervolgens vijl ik deze heel mooi recht met een vierkante vijl.
Op dat moment past in principe de cassette al op de body. Alleen loopt dan de achterkant van de cassettespider tegen de naaflens aan. Daarom haal ik met de dremel een heel klein randje uit de naafflens, zodat de cassette vrijloopt. Dit doe ik wel heel precies, want als je uitschiet heb je een lelijke krans op je glansende naafhuls. Tijdens het frezen heb ik de bout van de body weer in de naafhuls gedraaid, zodat er geen slijpsel in de naafhuls komt, wat eventueel tussen de lagers zou kunnen komen.
Daarna monteer ik alles weer, de kogels in de body weer terug geplaats (13stuks) Met wat nieuwe vet uiteraard.
Daarna de body weer op de naaf en de as er doorheen. Daarna spellingsvrij afstellen. Daarbij is ook gelijk het voordeel van de 7900 serie duidelijk omdat je daar geen conus sleutel bij nodig hebt. Maar enkel 2x een inbussleutel.
Zie hieronder het eindresultaat, in dit geval van een los naafje dat ik nog had liggen.
Heb dit ondertussen bij een 5-tal naafjes gedaan en werkt perfect, ben per naafje ongeveer 20 minuten bezig.
Uiteraard was de eerste keer iets meer werk om uit te vogelen hoe en wat precies.
De naafjes zijn met een spacer ook weer te gebruiken met een 10 speed cassette.
Heb met de diverse wielen heel veel gefietst en ook wedstrijden gereden, ze geven geen krimp.
Kan ook haast niet anders, want er gaat maar een heel klein stukje van de flens af.
Mocht iemand hulp nodig hebben en in de buurt van Assen zijn, ik help graag.
Eerst draai ik de as uit de naaf, en demonteerd de body. Haal de kogels eruit en de aluminium bout.
Een 11speed cassette is 2,85mm breder dan een 10speed cassette. Deze maakt echter gebruikt van een 1 mm spacers. Dus je hoeft maar 1,85mm winst te boeken op de body. Ik zaag, met een hele scherpe (nieuwe) ijzer zaak de nokjes van de body. Vervolgens vijl ik deze heel mooi recht met een vierkante vijl.
Op dat moment past in principe de cassette al op de body. Alleen loopt dan de achterkant van de cassettespider tegen de naaflens aan. Daarom haal ik met de dremel een heel klein randje uit de naafflens, zodat de cassette vrijloopt. Dit doe ik wel heel precies, want als je uitschiet heb je een lelijke krans op je glansende naafhuls. Tijdens het frezen heb ik de bout van de body weer in de naafhuls gedraaid, zodat er geen slijpsel in de naafhuls komt, wat eventueel tussen de lagers zou kunnen komen.
Daarna monteer ik alles weer, de kogels in de body weer terug geplaats (13stuks) Met wat nieuwe vet uiteraard.
Daarna de body weer op de naaf en de as er doorheen. Daarna spellingsvrij afstellen. Daarbij is ook gelijk het voordeel van de 7900 serie duidelijk omdat je daar geen conus sleutel bij nodig hebt. Maar enkel 2x een inbussleutel.
Zie hieronder het eindresultaat, in dit geval van een los naafje dat ik nog had liggen.
Heb dit ondertussen bij een 5-tal naafjes gedaan en werkt perfect, ben per naafje ongeveer 20 minuten bezig.
Uiteraard was de eerste keer iets meer werk om uit te vogelen hoe en wat precies.
De naafjes zijn met een spacer ook weer te gebruiken met een 10 speed cassette.
Heb met de diverse wielen heel veel gefietst en ook wedstrijden gereden, ze geven geen krimp.
Kan ook haast niet anders, want er gaat maar een heel klein stukje van de flens af.
Mocht iemand hulp nodig hebben en in de buurt van Assen zijn, ik help graag.
Wat een mooie, zeg! Ook mooi om te lezen dat je de body's hebt aangepast. Ik heb een losse Rotor body gekocht om 11sp te rijden, maar diy geeft natuurlijk veel meer voldoening.niekgeerts schreef:
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander