Voor al je afspraakjes

45+ Fietsmaatje(s) Purmerend gezocht

marcelv
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2014 21:17

marcelv 02 mar 2014 21:21

(Race) fietsmaatjes gezocht voor 1 a 2 keer per week stuk fietsen (tussen de 40 en 80 km), ben man van 55 jaar en fiets een tempo tussen de 25 en 35 per uur.
Woon in Purmerend.

Gebruikersavatar
olafdj
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 aug 2006 22:28
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar olafdj 19 mar 2014 09:53

Je bent van harte welkom om aan te sluiten bij onze fietsploeg van fietsers uit de regio Zaanstad - Purmerend.

Onze fietsgroep bestaat uit 2 delen, een A en een B ploeg. Onze ploeg bestaat uit voornamelijk 40+. De gemiddelde leeftijd van de B-ploeg ligt beduidend hoger...
Zondag is onze vaste fietsdag. De A-ploeg start om 10 uur bij de kerk in Oostzaan, de B-ploeg om 10 uur bij de kerk in Purmerland. Er wordt dan een vast rondje gereden, van ongeveer 85 resp 65 kilometer.

Vanaf April wordt er ook op woensdagavond gefietst om 19.00 uur bij het Heerenhuis. Op zondag en woensdag wordt er niet gewacht als je onderweg af moet haken...

Maar ook doordeweeks overdag wordt er met name door leden van de B-ploeg getoerd. Hierbij ligt de gemiddelde snelheid beduidend lager dan op zondag. Elke dinsdag om 10.30 uur en elke donderdag om 10.00 uur in Purmerland.

Mocht je een keer mee willen, dan is het verstandig om te beginnen door een keer aan te sluiten bij de B-ploeg in Purmerland.

groet, Olaf
misschien tot zondag?!
Soms moet je eerst de wind van voren krijgen voordat je de wind in de rug hebt.

ErikDignum
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:52
Contact

ErikDignum 17 mei 2014 21:51

Ik wil wel eens komen kijken of het meerijden met de A ploeg mij gaat bevallen! Gaan die ploegen (a + b) nog steeds elke zondagochtend "los" om een rondje te rijden?

Gebruikersavatar
olafdj
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 aug 2006 22:28
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar olafdj 17 mei 2014 22:12

In de zomertijd start de a ploeg bij de kerk in Oostzaan. Vertrek klokslag 10.
De eerste helft van de rit gaat door purmerland, Purmerend, oosthuizen, scharwoude. Dan Over de dijk naar edam.
koffie in de gevangenpoort edam.
b ploeg doet dezelfde ronde maar start in purmerland.
de 2e helft via via weer terug. Finish einde zuiderweg, Wijdewormer.
Soms moet je eerst de wind van voren krijgen voordat je de wind in de rug hebt.

ErikDignum
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:52
Contact

ErikDignum 17 mei 2014 22:15

Bedankt voor de info, ik zal misschien morgen eens kijken hoe het er aan toe gaat bij de a ploeg. Zit je daar zelf ook bij, Olaf?

Gebruikersavatar
olafdj
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 aug 2006 22:28
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar olafdj 18 mei 2014 15:46

Ja daar zit ik zelf ook bij. zag je vanochtend nog niet. Volgende keer...
Zag je berichtje wat laat...
Soms moet je eerst de wind van voren krijgen voordat je de wind in de rug hebt.

ErikDignum
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:52
Contact

ErikDignum 18 mei 2014 21:15

Olaf, plannen waren bij mij iets gewijzigd, ik ben solo mijn rondjes gaan doen vandaag! Maar ik kom een keer meefietsen. Lijkt me leuk! Later deze avond een verslagje van mijn fietsbelevenissen van vandaag in het topic daarvoor!

This is me and my bike btw:

Afbeelding

Gr.

Erik

Plaats reactie