schroefje stuk van remschoen
Hallo,
Op de achterste rem (ultegra 6700) is het schroefje stuk die de remblokken vastzet. Als ik mijn inbus sleutel er in stop dan draait het door. Kan er mij iemand tips geven hoe ik dat schroefje er kan uithalen.
alvast bedankt
Op de achterste rem (ultegra 6700) is het schroefje stuk die de remblokken vastzet. Als ik mijn inbus sleutel er in stop dan draait het door. Kan er mij iemand tips geven hoe ik dat schroefje er kan uithalen.
alvast bedankt
---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE
Het is niet de schroef die de rem op zijn plaats moet houden maar het klein schroefje die het remblokje op zijn plaats moet houden.kees0251 schreef:Remblokhouder draaien aan de hoef, dan komt ie wel los.
@jeefp : is best mogelijk
---
Een tang is geen optie. De laatste Shimano remblokken die in monteerde hebben boutjes met een inbus en kleine verzonken kop. De vorige hadden allemaal een bolkop voor gewone of kruiskop schroevendraaier.
Ik zou de hele remschoen demonteren, in een bankschroef zetten en het restant remblok voorzichtig proberen te verwijderen door inzagen ter hoogte van het boutje en de rest met een scherp Stanley mes insnijden. Als je gaat wrikken aan het rubber beschadig je het schroefdraad in de aluminium blokhouder. Is de remblok eenmaal verwijderd, dan kan je het boutje wel met een tangetje terugdraaien.
Ik zou de hele remschoen demonteren, in een bankschroef zetten en het restant remblok voorzichtig proberen te verwijderen door inzagen ter hoogte van het boutje en de rest met een scherp Stanley mes insnijden. Als je gaat wrikken aan het rubber beschadig je het schroefdraad in de aluminium blokhouder. Is de remblok eenmaal verwijderd, dan kan je het boutje wel met een tangetje terugdraaien.
Schroefje al losgekregen? Misschien kun je er een groef in slijpen en met een schroevendraaier losdraaien?
Bij nieuwe remblokjes zitten ook nieuwe schroefjes, deze altijd gebruiken
Bij nieuwe remblokjes zitten ook nieuwe schroefjes, deze altijd gebruiken
Gewoon nieuwe houder bestellen,had het probleem ook maar voor die paar euro heb ik het maar opgegeven :
http://www.rose.nl/artikel/shimano-ulte ... gn=criteo2
http://www.rose.nl/artikel/shimano-ulte ... gn=criteo2