weekendje klimmen - waar?
Ik wil samen met een vriend eens gaan proeven aan het echte klimwerk. Wel wat ervaring in de ardennen en zuid limburg, maar we willen nu wel eens de uitdaging aan om kilometers lang te klimmen. Welk gebied is goed te doen voor 2 dagen. Vrijdagavond vertrekken, zondagavond weer terug? Alpen zijn dan geen optie lijkt me.
-
- Forum-lid
Vogezen misschien? Daar kun je echt serieuze beklimmingen doen en het is net effe wat dichterbij ten opzichte van de alpen.
Nog wat dichterbij kun je misschien de Eiffel overwegen, het zwarte woud of wellicht het Centraal Massief.
Nog wat dichterbij kun je misschien de Eiffel overwegen, het zwarte woud of wellicht het Centraal Massief.
-
- Forum-lid
De beklimmingen in het Zwarte Woud zijn volgens mij langer dan die in de Eiffel. Persoonlijk heb ik echter alleen ervaring met de Eiffel. Misschien heb je hier wat aan.
Let op, dit zijn niet alle beklimmingen. Alleen degene die meetellen voor het BIG klassement zijn aangegeven. Maar het geeft toch wel een goed beeld van het type beklimmingen dat je kunt vinden.
Let op, dit zijn niet alle beklimmingen. Alleen degene die meetellen voor het BIG klassement zijn aangegeven. Maar het geeft toch wel een goed beeld van het type beklimmingen dat je kunt vinden.
-
- Forum-lid
Eifel is een ideale bestemming en niet te ver.
Even de zoekfunctie gebruiken op Eiffel én eifel en je vindt heel wat tips, bv dit
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=34222
Even de zoekfunctie gebruiken op Eiffel én eifel en je vindt heel wat tips, bv dit
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=34222
-
- Forum-lid
Luxemburg, kijk maar eens naar het parcour van de Jean Nelissen classic van dit jaar. Klimwerk zat, kleine 2 tot 2 1/2 uur in de auto en schitterend gebied. Als de Schleck mannen er goed van worden zal het jouw zeker lukken denk ik.
+1 voor het zwarte woud
ik ben er nu al 4 keer geweest. mooie rustige wegen, geen geirriteerde automobilisten en bovenal leuk klimwerk.
ik zit volgende week in de buurt van Todtnau, daar zijn diverse leuke 10km+ beklimmingen!
Zie inderdaad de site van BIG voor de profielen etc.
ik ben er nu al 4 keer geweest. mooie rustige wegen, geen geirriteerde automobilisten en bovenal leuk klimwerk.
ik zit volgende week in de buurt van Todtnau, daar zijn diverse leuke 10km+ beklimmingen!
Zie inderdaad de site van BIG voor de profielen etc.
-
- Forum-lid
Het Sauerland is ook een prachtig fietsgebied. Probeer deze tocht bijvoorbeeld eens. Zo'n 150 kilometer met veel klimwerk (de langste beklimmingen zijn 10-15 km).
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL